Kibocsátásban a Fiat az első
A teljes piacot nézve átlagosan 5,3 g/km a csökkenés mindössze 12 hónap alatt. Ez az eredmény az egész üzletág dicsőségére válik.
A JATO Consult, a JATO Dynamics autóipari piaci intelligencia szolgáltató cég elemzéssel foglalkozó részlege nemrégiben összeállított 2008-as CO2 tanulmányából a napokban napvilágra hozott néhány izgalmas részletet.
A tanulmány rámutat, hogy 2008-ban is a Fiat került a dobogó legfelső fokára az eladásokkal súlyozott CO2 kibocsátási listán a volumen márkák között 133,7g/ km-es értékkel, mely az elért értékek közül a legalacsonyabb Európában. A Peugeot lett 138,1g/km-rel a második, egyben a Fiat-on kívül az egyedüli, akinek sikerült kibocsátási értékeit 140 g/km alatt tartania. A PSA testvér Citroen szerezte meg a harmadik helyet 142,4 g/km-es átlagával, valamint az egyetlen, akinek 2007-hez képest nem sikerült csökkentenie a CO2 kibocsátási értékeit, elsősorban a nagyobb modellek megnövekedett eladásainak köszönhetően. A top 5-ben még a Renault (142,7 g/km) és a Toyota (144,9 g/km) kaptak helyet.
“Ha a kibocsátási számokat Európa legjobbjai szemszögéből nézzük, akkor nem változott a 2007-es sorrend”, mondja David Di Girolamo a JATO Consult vezetője. “A BMW kimagaslóan teljesített az abszolut legnagyobb mértékű kibocsátási csökkenéssel (-16 g/km), különösen, ha figyelembe vesszük a roppant széles termékskálájukat. Azonban holisztikusan nézve a piacot is fantasztikus az eredmény. A teljes piacot nézve átlagosan 5,3 g/km a csökkenés mindössze 12 hónap alatt. Ez az eredmény az egész üzletág dicsőségére válik.”
Di Girolamo így folytatja: “Az egyre komolyabb biztonsági követelmények elterjedése, valamint a növekvő kényelemigény egyre csak növelik az autók tömegét és súlyát, mely faktorok egyértelműen felfelé tolnák a CO2 kibocsátási értékeket. De mindezek ellenére a gyártóknak sikerül egyre nehezebb, kényelmesebb és biztonságosabb autókat előállítaniuk a kor környezetvédelmi elvárásaihoz alkalmazkodva.”
Az ACEA és EU közötti korábbi, CO2 kibocsátás csökkentésre irányuló megállapodása alapján a 2008-as év egyben egy cél év is volt, melyben a gyártó csoportoknak 140 g/km-re kellett csökkenteni az általuk gyártott személyautók átlagkibocsátását. Ezt a célt a teljes piacnak nem, csak a Fiatnak és a PSA Peugeot Citroennek sikerült elérnie. A következő célszám a 130 g/km, melyet az iparágnak elvileg 2012 végére kell teljesítenie. A prémium autómárkák számára azonban a tervek szerint egyéni célértékeket fognak meghatározni, melyeket az eladott autók önsúlya alapján fognak kikalkulálni. Ez könnyítést jelent számukra.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)