/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Kigyúrta magát a legkisebb Aston Martin

2016. április 17. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

A versenyzés az Aston Martin vérében van. Az 1959-es Le Mans-i diadaltól kezdve a számtalan GT3 és GT4 kategóriagyőzelmen át a FIA WEC GTE kategória trófeájáig, az Aston Martin büszke rá, hogy a GT versenyzés élvonalához tartozik. Luxusmodelljeit áthatja a sportosság, különleges, extrém modelljei pedig kihegyezett utcai versenyautóknak számítanak. A Vantage GT8 is pontosan ilyen.

A Vantage GT8-at az Aston Martin V8 Vantage GTE versenyautó inspirálta. Minden idők legkönnyebb és legerősebb V8 Vantage modellje. Dinamikusan kiformált karbon karosszériája a létező legjobb tapadást szolgálja, szuper-éles futóműve pedig kanyarvadászt farag belőle. Meghajtásáról egy 446 lóerős 4,7 literes V8-as aggregát gondoskodik, amihez hatfokozatú manuális vagy hétgangos Sportshift II robotváltó társítható. A GT8 4,4 másodperc alatt gyorsít nulláról 96 km/órára és eléri a 305 km/órás csúcssebességet.

A Vantage GT8 csaknem pontosan úgy fest, mint a GTE versenyautó. Kiszélesített, aerodinamikailag optimalizált karosszériája csak kis részletekben tér el amazétól. Szénszálas első splittert, első és hátsó lökhárítót, oldalküszöböket és hátsó diffúzort kapott, látványos stíluselemei pedig az elmetszett sárvédőívek. Aki még szélsőségesebb megjelenést szeretne, kérheti az Aero csomagot, hatalmas méretű hátsó légterelővel és oldalsó terelőlapokkal ellátott első toldattal.

A Vantage GT8 ötküllős, 19 colos felniken gördül, ám a további súlycsökkentés jegyében rendelhető hétküllős, központi csavaros magnézium kerekekkel is, amelyekre szintén Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat feszítenek. A GT8 festése is különleges, szürke-kék, fehér-zöld vagy zöld-lime zöld színkombinációban érhető el.

A növelt teljesítmény és a csökkentett tömeg a Vantage GT8 két lényegi pontja. Értékes kilókat takarít meg többek között a lítium-ion akkumulátor, a karbon tető, a polikarbonát hátsó szélvédő és oldalablakok, valamint a titánium kipufogórendszer. A sztenderd szénszálas kagylóülésekkel és ajtópanelekkel együtt egy mázsát faragnak a kocsi tömegéből, a Vantage GT8 1510 kilogrammot nyom a mérlegen. A légkondicionáló berendezést, a 160 wattos audiorendszert és az AMi III infotainment rendszert azért meghagyták, szavatolva a mindennapos használhatóságot.

A teljesítmény megszállottak és a gyűjtők érdeklődését is felkeltve az Aston Martin Vantage GT8-ból csak 150 darab készítenek. Az ajánlott fogyasztói ár 165 ezer font, a kiszállítások pedig az év végén indulnak.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/