Kis szériában készülhet a legdurvább Opel
Tényleg extrém a Genfi Autószalonon világpremierjét ünneplő új Opel OPC Astra Extreme: a Nürburgring-Nordschleifén fejlesztették, kétliteres turbómotorja több mint 300 lóerős, és elláttak a versenyváltozat, az OPC Cup valamennyi lényeges szerkezeti elemével. Az OPC Astra Extreme a kupaautó alapján készült, így a legtisztább autósport-technikát hozza ki az utcára. Kellő érdeklődés esetén kis széria készülhet a rendszámos versenygépből.
A szénszálas géptető alatt háromszáz lóerőt életre keltő, teljesen alumíniumépítésű, kétliteres, közvetlen benzinbefecskendezéses, változó vezérlésű turbómotor a legerősebb négyhengeres a márka történetében. Manuális hatfokozatú sebességváltó és differenciálzár tartozik hozzá. A hajtóműnek könnyű a dolga, az OPC Extreme ugyanis a szénszálas elemeknek köszönhetően egy mázsával könnyebb a hagyományos OPC Astránál.
A Formula-1 kedvelt anyagából, a szilárd és könnyű karbonból készül az aerodinamikailag tökéletesített hátsó szárny, a diffúzor, a frontspoiler, a géptető, a motorfedél, a komplett kerék, a hátsó kerékív szellőzése és a teljes tető. Egyedül a négy kerék húszkilós súlynyereséget hoz az alumíniumhoz képest, mégpedig döntő helyen, a rugózatlan tömegeknél – a tervezők és a pilóták közös örömére. A pillekönnyű tető csak 2,6 kilós – acélból 9,3 kilogramm lenne – és érezhetően lejjebb viszi a kocsi súlypontját. Az alumínium sárvédők darabja mindössze 800 gramm (!), az acél 2,2 kilójával szemben.
A kellő helyeken alkalmazott könnyítés élénkebbé és kezesebbé teszi az autót, s persze jóval kedvezőbbé a teljesítménysúlyt. A rendszámos sportautó így éppoly játszi könnyedséggel és nagy sebességgel zavarható keresztül a kanyarkombinációkon, mint márkatestvérei a hosszú távú VLN bajnokságból. A Brembo fékrendszer 370 milliméteres első tárcsáit hatdugattyús nyereg fogja satuba, úgyhogy kiváló a lassulás. Komoly szerepet játszanak ebben a külön az Extreme modell részére kifejlesztett Ultraperformance gumik – a 19 colos felnire szerelt 245/35-ös úthengerek állítólag ugyanúgy tapadnak, mint a versenyváltozat slick abroncsai. A futómű természetesen állítható.
Belül folytatódik a különleges stílus: hátsó ülés kirakva, bukócső berakva. A vezetőt és utasát hatpontos Schroth biztonsági öv rögzíti a külön ehhez a kocsihoz készült Recaro kagylóülésbe. A pilóta szénszál-erősítésű, finoman kidolgozott, sárga díszvarrásos hasított bőrrel bevont kormánykereket fog kézbe. Az Opel Motorsport alapszínei egyébként is újra meg újra decensen megjelennek az autón – például a feliratozáson, vagy a sárvédők és az első spoilerszegély fényezésén.
Az OPC Astra Extreme többrétegű fényezése fóliázással készül, így jön létre a háromdimenziós hatás.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)