Konnektoros hibrid gran turismo az Auditól
címkék: a7 phev, a7 sportback, audi a7, elektromos, plug-in hibrid
Az Audi a terveknek megfelelően folytatja villamosítási stratégiáját, amelynek keretében már nagyméretű négyajtós kupé modellje is elérhető hálózatról tölthető hibrid (PHEV) változatban. A prediktíven működő intelligens hajtásvezérlés hosszabb elektromos hatótávolságot tesz lehetővé, ezzel párhuzamosan pedig alacsony fogyasztást és dinamikus teljesítményt biztosít.
Az új hálózatról tölthető hibrid Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro hajtásrendszere egy 252 LE teljesítményű, 370 Nm nyomatékkal rendelkező, 2 literes, négyhengeres turbófeltöltésű benzinmotorból és egy elektromos motorból áll. A villanymotor legnagyobb teljesítménye 105 kW (143 LE), maximális nyomatéka pedig eléri a 350 Nm-t. Ez, illetve az elválasztó kuplung a hétfokozatú S tronic sebességváltóba integrálva működnek, amely továbbítja a nyomatékot a quattro ultra hajtáshoz. Az A7 Sportback 55 TFSI e quattro 367 lóerő rendszerteljesítményével és összesen 500 Nm forgatónyomatékával hódít, utóbbi már 1250 percenkénti fordulat felett elérhető.
Az autó álló helyzetből mindössze 5,7 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás sebességre, legnagyobb sebessége pedig 250 km/óra. A WLTP ciklus alapján számolt, elektromos üzemmódban megtehető hatótávolsága több, mint 40 kilométer, ezzel a plug-in modell Németországban cégautóként alacsonyabb adózási sávba tartozik. Elektromos üzemmódban az A7 Sportback legnagyobb sebessége 135 km/óra, amely autópályán történő közlekedésre is alkalmassá teszi a modellt.
Az A7 Sportback lítium-ion akkumulátora a csomagtér padlója alatt kapott helyet. Összesen 104 hasáb alakú cellából épül fel és 14,1 kWh energia tárolására képes 381 V üzemi feszültség mellett. A maximális tárolási kapacitás lehajtott hátsó ülésekkel eléri az 1235 litert.
Audi modellekre jellemző módon az A7 Sportback 55 TFSI e is ultra technológiával szerelt quattro összkerékhajtást kapott. A hátsó tengely igény esetén villámgyorsan és prediktív módon aktiválódik. A fékenergia visszanyeréséből származó elektromos energia az első tengelyen keresztül kerül a rendszerbe. A négyajtós gran turismo modellel az Audi az egyetlen prémium autógyártó, amely a plug-in hibrid hajtást összkerékhajtással kombinálva kínálja.
Az A7 PHEV indításánál az EV mód szolgál alapbeállításként. Ez azt jelenti, hogy minden indításnál az autó kizárólag elektromos üzemmódban közlekedik, ameddig a vezető egy változó, jól észlelhető nyomásponton túl nem nyomja a gázpedált. A második, Battery Hold vezetési módban az akkumulátor töltési szintjét az aktuális szinten tartja a hajtásvezérlő rendszer, így például egy későbbi, meghatározott szakaszt tisztán elektromos üzemmódban tehet meg a jármű.
A hibrid mód automatikusan bekapcsolódik a navigációs rendszer útvonaltervezésével együtt, a Mode gomb megnyomásával pedig akár manuálisan is aktiválható ez a vezetési mód. Ekkor az akkumulátorban tárolt energiát egyenletesen osztja szét az A7 PHEV rendszere a teljes út során, célja pedig az üzemanyag-fogyasztás mérséklése. Így például a városi araszoló forgalomban való utazás nagy részét képes elektromos üzemmódban megtenni. Az adott helyzettől függően a rendszer előrelátó módon dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amellyel akár 35 kW energia pótlása is lehetővé válik. Az elektromos motor felel a gyengébb, maximum 0,1 g lassulással járó fékezésekért, amely a hétköznapi használat során a fékezések többségét adja. A maximum 0,2 g lassulással járó fékezések során visszanyert fékenergia elérheti a 80 kW-ot is.
Amennyiben az útvonaltervezés aktív az MMI navigációs rendszerben, az előrelátó működési stratégia megpróbálja az út utolsó, városi szakaszát tisztán elektromos üzemmódban megtenni és közel üres akkumulátorral elérni a kívánt úti célt. Amikor az A7 Sportback TFSI e megérkezik egy városba, a hajtásvezérlés az akkumulátor töltésével biztosítja, hogy az utolsó városi szakaszt elektromos üzemmódban teljesítse az autó.
Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro az alapfelszereltség részeként a kompakt töltési rendszerrel érkezik, amelyet opcionálisan a nyilvános töltőállomások használatához szükséges Type 2 típusú Mode 3 töltőkábel egészít ki. 400 V/16 A áramerősséggel a CEE ipari csatlakozóval történő teljes töltés mindössze 2,5 órát vesz igénybe. Az integrált töltő 7,4 kW maximális töltési teljesítménnyel képes az akkumulátort tölteni. De a 220 V erősségű háztartási csatlakozóval a teljesen lemerült akkumulátor kényelmes feltöltése sem tart tovább, mint körülbelül hét óra.
Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e nem csupán sportos teljesítményével, de ehhez idomuló dinamikus megjelenésével és széleskörű alapfelszereltségével is hódít. A fekete optikai csomaggal és sötétített üvegezéssel kombinált S line külső csomag már álló helyzetben is erősíti a négyajtós gran turismo sportos összképét. Szintén a szériafelszereltséghez tartoznak a HD Mátrix LED fényszórók, a sportülések, a négyzónás automata légkondicionáló, a komfortkulcs, az Audi virtual cockpit, a 19 colos könnyűfém keréktárcsák és a piros féknyergek.
Az Audi A7 Sportback 55 TFSI e quattro modell már rendelhető, Németországban az alapár 77 850 euró lesz. A piaci bevezetés 2019. negyedik negyedévében indul.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)