Konnektoros hibrid SUV-kupét mutatott a BMW
A BMW X2 xDrive25e a bajor gyártó első hálózatról tölthető Sports Activity Coupé modellje. A hálózatról tölthető benzin-elektromos hibrid modell 220 lóerős, akkumulátora egyetlen feltöltésével pedig akár 57 kilométert is megtehet tisztán elektromos üzemben. A BMW X2 xDrive25e júliusban debütál.
A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt első Sports Activity Coupé modell piaci bevezetésével a BMW Group tovább folytatja hálózatról tölthető modellpalettája következetes bővítését. Ahogyan a többi modellcsaládban, úgy immár a prémium kompakt szegmensben is elérhető a bajor prémiumgyártó ügyfelei számára a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia: a BMW X2 xDrive25e a BMW X1 xDrive25e, a BMW 225xe Active Tourer és a MINI Cooper SE Countryman ALL4 által megkezdett úton halad tovább.
A BMW X2 xDrive25e világpremierjének árnyékában számos olyan új karosszéria-kiegészítő és felszereltségi opció is bemutatkozik, amelyek a plug-in hibrid modell mellett a belsőégésű erőforrással dolgozó modellekhez is elérhetők lesznek. A leglátványosabb innováció az újratervezett frontrész, amelynek letisztult felületei kiváltképp az M Sport és M Sport X felszereltségi csomaggal együtt fokozzák a modell magabiztos megjelenését. Az alapfelszereltségként kínált LED-technológiás első fényszórókat a tervezők speciális „rosszidő-fényforrásokkal” egészítették ki, amelyek a korábbi modellváltozatok ködlámpáit hivatottak helyettesíteni. A frontrész prémium kisugárzását már az alapfelszereltség esetében is magasfényű fekete betétek erősítik, a lökhárító alsó légbeömlőinek magasfényű fekete keretei pedig a sportos stílust nyomatékosítják.
A célzottan irányított kanyarfényeknek és az új „rosszidő-fényforrásoknak” köszönhetően a BMW X2 még a legmostohább időjárási körülmények közepette is garantálja az úttest tökéletes megvilágítását. A modellhez megrendelhető extrafelszereltségi opciók sora eközben tovább bővült: mostantól a valós idejű forgalmi információk is a Business Package részét képezik, a karosszériafényezési árnyalatok közé pedig a Phytonic Blue metál is felkerült.
A háromhengeres benzinmotor és az elektromotor intelligensen vezérelt együttműködése nem csupán kiemelkedő hatékonysággal, de márkára jellemző menetdinamikai tulajdonságokkal is felvértezi a BMW X2 xDrive25e modellt. Miként a villanymotor, úgy a plug-in hibrid hajtáslánc energiaellátásáról gondoskodó nagyfeszültségű akkumulátor is a BMW eDrive hajtáslánc-technológia negyedik, legkorszerűbb generációjának tagja.
A villanymotor maximális teljesítménye 70 kW/95 LE, csúcs forgatónyomatéka pedig 165 Nm, amelyek egy fokozatmentes automataváltón keresztül jutnak a hátsó kerekekre. Az 1.5 liter hengerűrtartalmú benzinmotor maximális teljesítménye 125 LE, csúcs forgatónyomatéka pedig 220 Nm. A belsőégésű erőforrás egy hatfokozatú Steptronic automataváltón keresztül hajtja az első tengelyt. A BMW X2 xDrive25e hibrid-specifikus összkerékhajtása így remek agilitást ígér, miközben mindenféle vezetési szituációban, illetve időjárási körülmények és útviszonyok közepette gyorsan és pontosan osztja el a hajtásláncból érkező erőt a négy kerék között, a lehető legmagasabb szintű tapadást és menetstabilitást garantálva.
A két erőforrás maximális rendszerteljesítménye 220 LE, csúcs rendszer-forgatónyomatéka pedig 385 Nm. Intenzív gyorsításkor és padlógáz esetén a villanymotor azonnali teljesítmény-leadással támogatja a benzinmotor munkáját, így a BMW X2 xDrive25e 6,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Kanyarok utáni kigyorsítások és előzések közben a villanymotor teljesítmény-többlete ugyancsak jótékony hatással van a rugalmasságra. A végsebesség 195 km/óra.
Az X2 xDrive25e egy lítium-ion akkumulátorban tárolja az elektromos meghajtáshoz szükséges energiát. A nagyfeszültségű akkumulátor kivételesen magas energiasűrűséggel büszkélkedhet: a 10,0 kWh bruttó energiateljesítmény egyetlen feltöltéssel akár 57 kilométer tisztán elektromos hatótávolságra is elegendő, amely azt jelenti, hogy a hétköznapi ingázások nagy részét nulla emisszióval lehet megtenni. Ráadásul a modellhez a BMW i Wallbox fali töltő is elérhető, amely gyors és kényelmes járműtöltést tesz lehetővé. Sőt mi több, a BMW Charging Card világszerte több mint 320 000 nyilvános járműtöltő oszlophoz kínál hozzáférést.
Háztartási aljzatról a BMW X2 xDrive25e teljesen lemerült akkumulátora mintegy 5 óra alatt teljesen feltölthető. 3,8 óra alatt az energiatároló egység már 80 százalékos töltöttségi szinten áll. A BMW i Wallbox fali töltő segítségével ezek a töltési idők 3,2 órára, illetve 2,4 órára csökkennek.
A hajtáslánc intelligens vezérlése nem csupán a tengelyek közötti optimális erőelosztást garantálja, de az elektromotor és a belsőégésű erőforrás hatékony együttműködéséért is felel. A navigációs rendszer adatait felhasználva a rendszer képes a hajtáslánc működését az autó előtt álló úthoz igazítani és így például a tisztán elektromos meghajtást a sűrűn beépített útszakaszokra tartalékolni.
A középkonzolon elhelyezett eDrive gombbal azonban a sofőr is befolyásolhatja a hajtáslánc működési üzemmódját. Az alapértelmezett beállításként aktiválódó AUTO eDRIVE üzemmód alternatívájaként MAX eDRIVE üzemmód is kapcsolható, amellyel a kocsi egészen 135 km/órás sebességig képes fenntartani a tisztán elektromos meghajtást. A Save Battery üzemmód az akkumulátorban fenntartott energia tárolását segíti, hogy azt az autó az utazás egy későbbi szakaszában hasznosíthassa.
Mivel az akkumulátort a hátsó üléssor alá építették be, a csomagtér-térfogat csupán néhány literrel lett kevesebb, mint a belsőégésű erőforrással dolgozó testvérmodelleké. A csomagtér alapesetben 410 literes térfogata az üléstámlák lehajtásával 1 290 literre nő.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)