Különleges modell készül a BMW Z4-es alapjain
címkék: bmw z4, boldmen, limitált kiadás, németország, wiesmann, z4 m40i
Aki nem hallotta még a Boldmen nevét, ne ijedjen meg, egy új, kisszériás gyártóról van szó, melyet három, autóiparban jártas úriember alkotott meg, hogy kézzel készült modelljeik az ínyenc autórajongókat elégítsék ki. Első portékájuk a BMW Z4-en alapuló CR4.
A mai világban kisszériás gyártók jönnek-mennek vagy épp nőnek gigantikussá (ugye, Tesla?). Az egyik ilyen feledés homályába merülő név a Wiesmann GmbH, melyet az a Friedhelm Wiesmann hozott létre, aki most a Boldmen (angolul viccesen „kopasz férfiakat” jelentő név) egyik alapító tagja. Mellette Harald Käs és Michael Käs igyekszik intézni a cég dolgait, melyek közül utóbbi már dolgozott a Ruf és az Alpina különleges márkáknál, tehát kellő tapasztalattal bír az egyedi igények teljesítését illetően.
Mivel a Wiesmann és az Alpina is főként BMW-ken alapuló munkákat vonultat(ott) fel, adott az új márka első modelljének alapja. A Boldmen CR4 ugyanis az új BMW Z4-ből ered, az elnevezés azonban nem innen fakad: C a szénszálas (angolul carbon) szóra utal, míg az R a roadster kezdőbetűje, a 4-es pedig a több mint 400 lóerőre utaló szám. Érdekes összetétel, de a részletek kivesézése után érthetőbbé válik a név jelentése.
A C betű arra utal, hogy a kasztnit szénszálas anyagból készítik a tömeg alacsonyan tartása érdekében, az R mögött egy motorosan működtethető vászontető rejlik, a 4-es pedig a BMW s3.0 literes sorhatosának 408 lóerőre (300 kW) húzott teljesítményére utal.
Ezek egyvelege 3,9 másodperces százas sprintet szavatol, míg a végsebesség elektronikusan került korlátozásra 250 km/órában. Ezzel a modell könnyedén állva hagyja a 339 lóerősre és 610 Nm nyomaték leadására tekert európai Z4 M40i modellt, de még az amerikai, 387 lóerős M40i-t is, mely 4,1 másodperc alatt katapultál százas tempóra.
A német kisvállalat idén 20 autó elkészítését tervezi, míg jövőre 80-at szeretnének szigorúan kézzel megépíteni. Ha elegendő igény jelentkezik rá, az éves gyártási kapacitást megpróbálják 120-ra növelni, ennél többet azonban nem áll módjukban megálmodni, mert minden elkészülő modell egyedi igények alapján kerül összeállításra, no meg a manufakturális jelleg sem tenné ezt lehetővé.
Ezek után ne lepődjön meg senki azon, hogy az indulóár 185 ezer euró, azaz mai árfolyamon körülbelül 66,5 millió forint, ami közel háromszorosa a BMW Z4 M40i németországi 62700 eurós (22,5m Ft) indulóárának.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)