Kupé épült a Škoda Rapidból
A Škoda szakiskolájának 26 diákja megépítette álmaik kupéját, mégpedig egy Rapid Spaceback modellből. A Škoda Akadémia harmadik kreációja 1700 munkaóra alatt készült el, és abszolút működőképes. Sorozatgyártását azonban nem tervezik.
A Škoda Atero a harmadik modell, amelyet a Mladá Boleslav-i Škoda Akadémia növendékei terveztek és állítottak négy kerékre. Az első a 2014-ben született CitiJet kabrió volt, a második pedig az egy évvel később érkező Funstar pickup volt. A projektek célja az volt, hogy bemutassák a diákok hozzáértését és kreativitását. Az Atero kupén tavaly év végén kezdtek el dolgozni; négy fiatal hölgy és 22 fiatalember az instruktorok, valamint a műszaki, tervezési és gyártási részleg támogatása mellett fejlesztették ki álmaik autóját.
A 4,3 méter hosszú Atero alapja egy ötajtós Rapid Spaceback modell, ami nyomokban felfedezhető rajta, a front és a farrész árulkodó. A karosszéria felső része azonban teljesen sajátos, egyedi tetőkialakítással, hátrébb helyezett B-oszlopokkal és meredekebb C-oszlopokkal. Más dolgokon is változtattak, így a motorháztetőt szellőzőkkel tűzdelték, megnyújtották az ajtókat, a hátfalajtóra pedig légterelő szárnyat illesztettek. Alul az Octavia RS kipufogóvégei kandikálnak ki.
Sajnos a Škoda Atero a piros részletmegoldásokkal és a karosszéria számos pontján, többek között a motorháztető szellőzőiben elhelyezett piros LED-ekkel bazári hatást kelt, s a koncepció legfontosabb eleme, a tető sem szép vonalvezetésű. Legalább egy erős motort tettek volna az autóba, de az Aterót a leggyengébb, 125 lóerős 1,4-es TSI hajtja.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)