Lágy hibrid hajtással is megjelenik a Fiat Panda
A Fiat ideális városi autója, a Panda lágy hibrid változatban is megjelenik, amely a piac egyik legelérhetőbb hibridje lesz. A Panda Hybridben egy 70 lóerős 1 literes benzinmotor dolgozik együtt egy szíjhajtású indítómotor-generátorral, így csökken a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás.
Olaszország kedvenc autója, a Fiat Panda a piac egyedüli modellje, amely két- és négykerék-hajtással, benzines és lágy hibrid hajtáslánccal, továbbá CNG és LPG hajtással is megvásárolható. A legújabb lágy hibrid hajtás a sztenderd 1,2 literes, 69 lovas benzinmotor új alternatívája.
A Panda Hybrid modellben az 1 literes, 3-hengeres erőforrás 70 lóerőt ad le szíjhajtású indítómotor-generátor (BSG) tartozik hozzá, amely lassításnál és fékezésnél visszatermeli a mozgási energiát és eltárolja egy 11 Ah-s lítium-ion akkumulátorban. A visszagyűjtött energiát a BSG aztán Stop&Start módban a motor zükkenőmentes újraindítására használja, illetve be tud vele segíteni a gyorsításba is.
Az 1,2 69 LE Fire motornál az új lágy hibrid rendszerrel kiegészített FireFly blokk kevesebbet fogyaszt és 20 százalékkal alacsonyabb az emissziója. További előnye a csendes, vibrációmentes motor újraindítás. A Hybrid modellbe hatfokozatú kézi váltót szereltek.