/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Lamborghini Huracán, a Gallardo méltó utódja

2014. március 06. 21:30   |   Autoblog
címkék:  

A Lamborghini ismét magasabbra tette a lécet új modelljével, a Gallardót leváltó Huracánnal. Döbbenetesen jól néz ki, kiváló a minősége és nagyon gyors, úgyhogy a konkurencia felkötheti az alsóját.

A Gallardo minden idők legsikeresebb Lamborghinije, tíz éves gyártási ciklusa alatt 14 022 darabot adtak el belőle. Teljesen új dimenzióba emelte a Lamborghini márkát. Méltó utódot kap a Huracán LP 610-4 személyében, amely a nevét ugyancsak egy bikáról kapta, és könnyebb, valamint gyorsabb a Gallardónál.

Formája merész és sarkos, szobrászi minőségben kimunkált felületekkel. Sziluettjét egyetlen egy vonal határozza meg, amely az elejétől az utascella alatt az autó végéig húzódik. Az oldalablakok ugyancsak jellegzetesek, hatszögletűek. De a Huracán a lámpáival is észreveteti magát. A dupla V betűt formázó LED-es nappali fények fenyegető tekintetet adnak neki, s a hátsó fényforrások is egyedi azonosítóval rendelkeznek. Az összes világító egység diódás kivitelű.

A cockpit rendhagyó kialakítású, a legújabb trendnek megfelelően mellőzi az analóg órákat és kizárólag digitális TFT kijelzőkkel operál. A sofőr egy 31 centiméteres kijelzőn látja a legfontosabb menetadatokat, amelyet többféle modón konfigurálhat. A keskeny középkonzol és a műszerfal amúgy Lamborghini tradíció szerint a repülés világából merít ihletet. A felhasznált anyagok és a kidolgozás minősége is első osztályú.

A Lamborghini Huracán LP 610-4 karosszériáját nagy szilárdságú acél és szénszálas műanyag elemek alkotják, így rendkívül merev és könnyű. A váz csak 200 kilogrammot nyom, a kocsi száraz tömege pedig 1422 kilogramm. Az új fejlesztésű, 5,2 literes, szárazkarteres kenésű, Euro 6-os normájú V10-es szívó erőforrás 610 lóerőt generál 8250-es fordulatszámon, és 560 Nm nyomatékot ad le 6500-as fordulaton. Érdekessége az „Iniezione Diretta Stratificata” befecskendező rendszer, amely a direkt és az indirekt befecskendezést kombinálja a nagyobb teljesítmény és az alacsonyabb fogyasztás érdekében. A Huracán minden lóereje 2,33 kilogramm tömeget mozgat, ezért az autó menetteljesítményei lenyűgözőek. A nulla-százas sprint csupán 3,2 másodpercig tart, 200 km/órára 9,9 másodperc alatt gyorsul az autó, a csúcssebesség pedig 325 km/óra. A start/stop rendszernek is köszönhetően a fogyasztás megáll 12,5 liternél.

Az erőforráshoz szintén új fejlesztésű, 7-sebességes duplakuplungos váltóművet (LDF) kötöttek, s ahogy korábban, mind a négy kerék hajtott. Három menetmód áll rendelkezésre, amelyek a kormánykerékről választhatók ki. Az ANIMA (olaszul lélek) rendszer befolyásolja a motor, a váltómű, az összkerékhajtás, az elektronikus menetstabilizáló és más rendszerek működését. A Huracán problémamentesen tudja az erejét az útra vinni, hatékony karbon kerámia fékrendszerének köszönhetően pedig bármilyen helyzetből biztonságosan meg is tud állni. Felárért dinamikus kormányzással és MagneRide elektromagnetikus lengéscsillapítással is kiegészíthető az autó.

A Lamborghini Huracán LP 610-4 a Genfi Autószalonon ünnepelte a világpremierjét és tavasszal már ki is szállítják az első példányokat belőle. Az alapára adók nélkül 169 500 euró.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/