Lancia Delta Integrale, újragondolva
Az idén év elején a Lancia Stratos modern kori átiratával előrukkoló Manifattura Automobili Torino egy másik olasz rali legendát is felélesztett. Ez nem más, mint a Lancia Delta, aminek az új nemzedékével a gyár a mai napig adós maradt, és sajnos úgy néz ki, hogy lassan maga a márka is eltűnik. A torinói manufaktúra azonban visszahozza a Delta szellemét egy szénszálas, 330 lóerős restomod modellel, amiből 20 darab lát napvilágot.
A Lancia Delta Futurista egy első generációs, 1989-es évjáratú Delta Integraléból született és erőtől duzzadó fenevaddá alakult át. Formája erősen emlékeztet a kései, Evoluzione II-es modellekre, illetve magára a rali versenyautóra. A gépezet összetéveszthetetlenül Lancia, és ikonikus vonalaival azonnal megdobogtatja a rajongók szívét. A formán kívül azonban mindene új.
Az első lökhárító, a motorháztető, sőt a teljes frontrész szénszálas műanyagból készült, akárcsak a csomagtér-tető, a hátsó légterelő és a lökhárító. Még a motortakaró elem is karbon, így a Delta Futurista mindössze 1250 kilogrammot nyom a mérlegen. A belső tér ugyancsak az ős Integrale modellt juttatja eszünkbe és fantasztikusan néz ki a barna plüss Recaro kagylóülésekkel, az egyedileg formázott hátsó ülésekkel, az egyedi kormánykerékkel és műszerfallal.
A hajtásláncról csak annyit tudni, hogy megerősített meghajtótengelyt, váltóművet és differenciálművet tartalmaz, s a sofőr 330 lóerőnek parancsolhat.
A Lancia Delta Futuristából csak 20 darabot készítenek, és aranyáron adják, egy példány ára 300 ezer euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)