Legálisan jöhetnek a kínai autók
Németországban megkezdődhet a Zhejiang Jonway UFO és a Shuanghuan Automobile CEO értékesítése. Előbbi a Toyota RAV-4, utóbbi a BMW X5 másolata.
Annak ellenére, hogy jelenleg is több per folyik a német és japán slágermodelleket lekoppintó kínai autógyártók ellen, az Automotive News Europe értesülése szerint múlt héten a China Automobile Deutschland két kínai típusra is európai forgalmazási engedélyt kapott. Eszerint Németországban megkezdődhet a Zhejiang Jonway UFO és a Shuanghuan Automobile CEO értékesítése. Előbbi az előző generációs Toyota RAV-4, utóbbi pedig a régi BMW X5 másolata.
Rajtuk kívül, a következő három évben a Geely International is európai terjeszkedést tervez, de a Changfeng Motornak és a BYD Autonak is hasonló szándékai vannak. Kínában több mint száz autógyártó vállalkozás működik, és néhányan közülük már nemzetközi porondra is kijutottak. A Foton, a Meiya és a Great Wall Motors például Dél-Afrikában árulja termékeit, ahol ugye, nem olyan szigorúak a minőségi és biztonsági előírások, mint Európában. A kínai autógyártókkal szemben ma még általános az elutasítás, de az optimistábbak így vélekednek: “a 60-as években a japán autókkal szemben is ugyanígy éreztünk, de nézzük meg most, hol tartanak!” Munkaerőben és know-how-ban a kínaiak már ma sem szenvednek hiányt, egyesek szerint 20 éven belül a kínai autóipar a nyugati szintjére küzdeti fel magát.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)