Lehullt a lepel az új Audi A5 kabrióról
Az új Audi A5 Cabrio premierjével immár teljes az A5 család új generációja. A nyitott középkategóriás modell akár négy személy számára kínálja az autózás intenzív élményét. Az A5 Cabrio kezdetben kétféle erőteljes dízel és egy benzinmotorral lesz megvásárolható, az S5 Cabrióban pedig egy 354 lóerős hathengeres turbómotor dohog. Jövő márciusban érkeznek.
Az új Audi A5 Cabrio dizájnjának megalkotásakor a Coupé karcsú formáit vették alapul az Audi formatervezői. A hátsó ablak laposabb állásával erősíti e sportos fellépést, akárcsak a karosszéria rövid túlnyúlásai és a jellegzetes „powerdome” domborulattal kiformált, hosszú, egészen a sárvédőkbe nyúló motorházfedél. Az új Audi A5 Cabrio 4673 milliméter hosszúsága 47 milliméterrel haladja meg elődjéét.
A klasszikus stílusú vászontető tökéletes illeszkedéssel és hatékony szigetelésének köszönhetően kiváló akusztikai tulajdonságokkal bír. Új komfortnyitási funkciója nagyban megkönnyíti a kezelését: elegendő röviden meghúzni a kapcsolót, és a tető – 15 illetve 18 másodperc alatt – teljesen automatikusan nyílik és zárul, 50 km/órás tempóig akár menet közben is.
Az orr formáit a hangsúlyosan háromdimenziós hatású Singleframe hűtőrács határozza meg, amely jóval alacsonyabb és szélesebb elődjénél. Különleges eleganciát kölcsönöz az A5 Cabrio számára a vállöv hullámmotívuma, amely a teljes A5 család meghatározó formai eleme. A kerékjáratok feletti erőteljes domborulatok a quattro-géneket jelzik. Hátul vízszintes vonalvezetés emeli ki az új Audi A5 Cabrio szélességét, amely elődjéhez viszonyítva minimális mértékben csökkent.
A harmadik féklámpa elegánsan a vászontető-rekesz körbefutó díszlécébe integráltan jelenik meg. A LED-technikájú hátsó lámpák és az extrafelszerelésként rendelhető LED- vagy az elöl dinamikus irányjelzővel készülő Matrix LED fényszórók éjjel/nappal jól láthatóvá teszik a high-end technikát.
Széles nyomtávok és a viszonylag hosszú, 2765 milliméteres tengelytáv képezik a sportosan kiegyensúlyozott futóműhangolás alapjait. Az első kerekeken továbbfejlesztett ötkaros felfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, hátul pedig ugyancsak ötkaros konstrukció váltja fel az előd trapézkaros rendszerét. Extrafelszerelésként adaptív lengéscsillapítók is rendelhetők, amelyek a vezetés dinamikus és kényelmes élményét kínálva az egyébként széria Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működnek. Az elektromechanikus szervokormány pontos visszajelzésekkel és még precízebb irányíthatósággal szolgál. Kívánságra a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a pillanatnyi sebesség és bekormányzási szög szerint változtatja áttételét.
Az új Audi A5 Cabrio karosszériaszerkezete a legszilárdabb a vetélytársak között, egyben piaci szegmensének legkönnyebb konstrukciója. Intelligens vegyes anyagfelhasználása és könnyűszerkezetes konstrukciója révén a tervezők további 40 százalékkal növelték az előd eleve tekintélyes torziós merevségét, ami az új kabrió agilis menettulajdonságainak is előnyére vált. Az új generáció akár 40 kilogrammal is könnyebb lehet a korábbinál, a 190 lóerős 2.0 TDI motorral szerelt, elsőkerék-hajtású Audi A5 Cabrio így mindössze 1690 kilogramm. A szilárd tető hiányát a karosszéria kiegészítő merevítői és a megerősített küszöbök egyenlítik ki. A borulásos balesetek során fej-mellkas oldallégzsákok és automatikusan kiemelkedő alumíniumidomok növelik a bennülők biztonságát.
Az új Audi A5 Cabrio három motor választékával érkezik a piacra: egy 2.0 TFSI (252 LE), egy 2.0 TDI (190 LE) és egy 3.0 TDI (218 LE). A piaci bevezetést követően, a későbbiekben egy 2.0 TFSI (190 LE) és egy 3.0 TDI (286 LE) egészíti majd ki a palettát. Az elődmodellhez képest a motorok teljesítménye max. 17 százalékkal növekedett. Hatfokozatú manuális, hétfokozatú kettős tengelykapcsolós S tronic vagy nyolcfokozatú tiptronic – minden motorváltozathoz testre szabott erőátviteli technika áll rendelkezésre. Az új A5 Cabrio alapkivitelben elsőkerék-hajtással készül, opcióként pedig a quattro összkerékhajtás ultra technikájú, illetve állandó változatával is kapható. Utóbbi a 286 LE-s 3.0 TDI esetében széria.
Az Audi S5 Cabrio-t új fejlesztésű 3.0 TFSI erőforrás hajtja 354 lovas teljesítménnyel (+21 LE). A csúcsmodell álló helyzetből mindössze 5,1 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás tempóra, végsebességét pedig 250 km/óránál határolja az elektronika. A quattro összkerékhajtás és a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó itt az alapkivitel része.
Megnövekedett méretei, 14 milliméterrel megnyújtott tengelytávja és kompakt kialakítású ülései révén az A5 Cabrio vezetője és utasai egyaránt tágasabb térkínálatot élvezhetnek. A vállmagasságban mérhető szélesség a vezető és az első utas számára 26, míg a térdmagasságban rendelkezésre álló hátsó lábtér 18 milliméterrel bővült. A műszerfal hangsúlyosan vízszintes orientáltságú architektúrája és a légbefúvó nyílások folytonos sávja bőséges térérzetet eredményez. Az igényes anyagválasztás és a legkülönfélébb színvilágok mindenkor kellemes közérzetről gondoskodva emelik ki az új Audi prémiumkarakterét. Kívánságra az Ambiente-világítás 30-féle beállítható színtónussal teszi hangulatossá a belteret.
A csomagtér zárt vászontető mellett 380 literes. A tetőrekesz a vászontető nyitásakor automatikusan leereszkedik a csomagtérben, a tető zárásakor pedig ismét felemelkedik, mindenkor a lehető legnagyobb rakodótérfogatot biztosítva. Az 50:50 arányban osztott hátsó ülés egy karral a csomagtartó felől egyszerűen kireteszelhető és előrehajtható. Alapkivitelben a kulcs-távirányítóval vagy a vezető ajtajának kapcsolójával automatikusan nyitható az A5 Cabrio csomagtérfedele, de kívánságra az Audi lábmozdulat-vezérlésű fedéllel is szállítja.
A szabadszöveges keresővel kiegészített, alapvetően megújult kezelő- és kijelző-koncepciónak köszönhetően a vezető minden funkciót kényelmesen és intuitív módon vezérelhet. A vezető és utasa számára egyaránt az alapkivitelhez tartozó biztonságiöv-mikrofon szolgál nyitott tető mellett is jobb hangminőséggel. A szériakivitel analóg körműszereinek igényes alternatívája az Audi virtual cockpit, amely különböző megjelenítési lehetőségeket kínál. A nagyméretű, 12,3 col átlójú TFT kijelzőfelület nagy felbontásának köszönhetően részletes és igényes grafikákkal szolgálhat. A szintén opcionális szélvédő kijelző minden fontos adatot a szélvédőre vetít.
Az infotainment felszereltség csúcsán az MMI Touch funkcióval kiegészített MMI Navigációs rendszer plusz áll, amelynek 8,3 col képátlójú monitora 1024 x 480 pixel felbontású. A DVD-meghajtó és a 10 GB kapacitású flash-tároló mellett e rendszer két kártyaolvasót, AUX-in bemenetet és töltőfunkcióval kiegészített USB-csatlakozót is kínál. Az Audi smartphone interface technikája az iOS és Android operációs rendszerű okostelefonokat az MMI környezetébe integrálja. Az Audi phone box a telefonkészüléket az autó antennájára csatlakoztatva gondoskodik jobb vételről és a Qi-szabvány szerint vezeték nélküli, induktív töltését is lehetővé teszi.
Az új Audi A5 Cabrio akár 30 vezetéstámogató rendszert kínál. A központi szerepet a közlekedési torlódás asszisztenssel és az araszoló (Stop&Go) funkcióval kiegészített adaptív sebességszabályozás tölti be, amely sűrű forgalomban 65 km/óra sebességig hatékonyan tehermentesíti a vezetőt. A rendszer szükség szerint önállóan gyorsít illetve lassít, és jól kiépített útszakaszokon átmenetileg a kormányzás feladatát is átveheti. Az előrelátó gazdaságossági asszisztens az autó közeli környezetéből érkező GPS-információkat értékeli ki, és célzott útmutatásokkal segíti az üzemanyag-takarékosságot.
A kikerülés-asszisztens a kikerülési manőverek során segít a balesetek megelőzésében. Az első kamera, az ACC és a radarérzékelők alkalmazásával a másodperc törtrésze alatt számítja ki az optimális kikerülési útvonalat. A választékot olyan további vezetői segédrendszerek bővítik, mint a bekanyarodás-asszisztens, a parkolási asszisztens, a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens, a kiszállás-figyelmeztető, a közlekedési táblák kameraalapú felismerése, az Audi active lane assist és az Audi side assist.
Az új Audi A5 és S5 Cabrio Németországban és további európai országokban 2017 márciusában érkezik a márkakereskedőkhöz. Mindkét modell még beárazás alatt van.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)