Lehullt a lepel az Audi Q5-ről
Az Audi a Pekingi Autószalonon megmutatta a nagyközönségnek kompakt terepjáróját, a Q5-öt.
Azt már láttuk, miféle kompakt terepjáróval sikerült meglepnie a világot a Mercedesnek Pekingben, a GLK szögletes dizájnnal próbál majd hódítani a kisméretű prémium szabadidőautók mezőnyében. A kínai fővárosban lehullt a lepel az egyik legnagyobb ellenfélről, az Audi Q5-ről is, mely első pillantásra mintha kicsinyített kiadása lenne a Q7-nek.
Ha csak a megjelenést nézzük, a Q5 valamivel jobban sikerült, ugyanaz a dögösség sugárzik róla, mint a négykarikás márka minden modelljéről. A Q5 4,63 méter hosszú és 1,88 méter széles, belseje hozza a szokásos audis szintet. Az újdonság ugyanarra az alapra épül, mint az új A4 és A5, az ötüléses szabadidőautó természetesen a quattro összkerékhajtással érkezik a piacra. A hajtásláncot igyekeztek “játszósra” hangolni, így normál módban a nyomaték hatvan százaléka jut a hátsó kerekekre. Adott helyzetben, szükség esetén a nyomaték maximum 65 százaléka kerülhet az első tengelyre, a hátsóra viszont 85.
A motorpalettára három egység fért fel, benzinesből a kétliteres turbós erőforrás módosított verziója érhető el, mely a Q5-ben 211 lóerőt teljesít. Dízelből a 170 lóerős kétliteres, valamint a 240 lóerős, háromliteres V6-os érhető el. A kisebbik dízelhez hatsebességes kézi váltó dukál, a másik két hajtóműhöz az Audi új, hétsebességes, duplakuplungos automata váltója kapcsolódik. A Q5 a Süddeutsche Zeitung szerint 2009-től az Audi új, kínai üzemében készül majd.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)