Lélegzetelállító a Mercedes S-osztály kupé
Ma minden kiderült a hivatalosan a Genfi Autószalonon bemutatkozó új Mercedes-Benz S-osztály kupéról, amely alig különbözik a tavaly leleplezett tanulmánytól. A kétajtós lélegzetelállítóan néz ki és tele van világújdonságnak számító műszaki csemegékkel. Az év második felében fog megérkezni a márkakereskedésekbe.
A Mercedes-Benz nagy kupéját az érzéki tisztaság szellemében tervezték meg, tehát a cél nem volt más, mint olyan egyértelmű formák és sima felületek létrehozása, amelyek a csúcstechnika érzetét keltik, de ezzel együtt érzelmeket ébresztenek. A tervezők elérték a céljukat, az S-osztály Coupé minden idők egyik legszebb kupéja.
Arányai már első ránézésre hátsókerék-hajtású modell benyomását keltik, amit tovább hangsúlyoznak a Mercedesekre jellemző formajegyek, mint például a dropping line (ereszkedő ívű vonalvezetés). A hosszú, hangsúlyos vonalakkal és powerdome-okkal ellátott motorháztető, a magas övvonal és az alacsony oldalsó üvegfelületek párosa, a hangsúlyos kerékjárati ívek, valamint a nagy kerekek az optikailag szélesnek ható farrésszel egyetemben mind-mind alátámasztják azt a hatást, hogy az S-osztály Coupé személyében autóipari remekmű született.
Az autó 2945 mm-es tengelytávolságához 5027 mm-es hossz, 1899 mm-es szélesség és 1411 mm-es magasság társul. Az S-osztály Coupé számára a konvex és konkáv kialakítású felületek biztosítanak érzéki karaktert. A szoborszerű megjelenés klasszikus eleganciát hordoz magában, ami a progresszív formanyelvvel tökéletes szimbiózist képez.
A különböző formatervezési elemek kreatív összjátéka az S-osztály Coupé számára szuverén, öntudatos arculatot kölcsönöz: az orr-rész központjában a háromdimenziós kialakítású gyémánt-hűtőrács kapott helyet, amelynek szerkezetét ezúttal négyszögletű krómozott elemek határozzák meg. A hűtőrácsot központi Mercedes-csillag és egyetlen vízszintes lamella díszíti.
A teljes LED fényszórók menetfényként funkcionáló „szemöldökeikkel” öntudatos tekintetet kölcsönöznek. Az S-osztály Coupé esetében a tervezők a szemöldököket egy félkör alakú visszagörbítéssel fejlesztették tovább. A szériában járó LED-es intelligens világítási rendszerrel kombinálva opcionálisan egyedülálló, oldalanként 47 Swarovski kristállyal ellátott első fényszórók rendelhetőek, amelyeknél 17-17 szögletes kristály alkotja a menetfényeket és 30-30 kör alakú az irányjelzőket.
Az oldalsó sziluettet a kupolaformájú, feszített tetőív és a keret nélküli ablakokkal ellátott ajtók határozzák meg. Elegáns krómkeret veszi körbe az üvegfelületeket, ami a B-oszlop hiányának köszönhetően nem törik meg. A farrész kidolgozott alapfelületeivel, széles vállaival és markáns stílusjegyeivel megkoronázza az érzelmes összképet. A kétrészes hátsó lámpák szintén a magas technikai színvonalat tükrözik.
Az S-osztály Coupé modellekhez szériában jár egy panorámatető, amely a teljes tetőfelület több mint kétharmadát foglalja el, és a maga kb. 1,32 m2-es méretével optikailag közel 150 százalékkal nagyobb az elődmodellénél. A Magic Sky Control lehetővé teszi, hogy az átlátszó tető gombnyomásra világosra vagy sötétre váltson. Sötét állásában a külvilágból az utastérbe bejutó fény 1% alattira mérséklődik, ami hatékonyan meggátolja a beltér felmelegedését.
Az utastérben a szobrászi finomságú alkotóelemek és a letisztult geometriájú alapelemek kombinációja avantgárd megjelenést biztosít. A műszerfal látványos kialakításával gyönyörködtet. A felső-része meglehetősen letisztult kialakítást kapott, a különösen alacsony, szoborszerű alsó rész pedig „lebegő“ hatást kelt. A feltűnő műremek megalkotása a légzsák teljesen új helyre, alacsonyabb pozícióba való költöztetésével vált lehetővé. Ez a koncepció tette lehetővé a tervezők számára, hogy a hatalmas, kétrészes, szélesvásznú TFT-kijelzőt a díszítőfelület elé, „lebegő” pozícióba helyezhessék. A kijelző alatt a megemelt középkonzol kiterjed a jármű hátsó részéig.
A legkiválóbb anyagok, felületek, színek, díszvarrások kombinációja járul hozzá az igazán exkluzív belső megjelenéshez. A légbefúvók, kapcsolók, öv-előrenyújtók, valamint díszítőelemek galvanizált kivitelben tündökölnek. A kartámasz előtt található az opcionális touchpad a maga fekete magasfényű felszínével és krómozott hatású környezetével. Akár egy okostelefonról, a touchpad segítségével a központi rendszer összes funkciója ujjmozdulatokkal működésbe hozható. Az érintőképernyő ezen kívül alkalmas betűk, számok, valamint speciális karakterek kézírással történő bevitelére, mégpedig a központi egység bármely nyelvén. A különféle kezelőegységek – például a multimédiás rendszer vezérlője – a félkör alakban elrendezett, dedikált gombsorban találhatóak meg a központi vezérlő elem előtt.
Mind az első, mind pedig a hátsó ülések hangsúlyosan sportos karakterrel bírnak, a két hátsó fotel pedig különálló. Az Exkluzív csomag opcionálisan tartalmaz exkluzív nappabőr kárpitozást feltűnő gyémántformájú díszvarrásokkal a háttámlákon és az ülőfelületeken. Az első ülésekhez tartozó biztonsági övek a hátsó oldalborításokba épülnek be és az öv-előrenyújtó szerkezetek segítségével az utasok számára könnyen elérhetőek. Az ajtó- és a hátsó oldalborítás harmonikusan olvad egymásba, a kellemes hangulatot fokozva. Új belső színek, mint a bengál vörös, a nyereg barna és a porcelán, lehetővé teszik az utastér egyedibbé tételét. A szériában járó hangulatvilágítás több világítási opcióval kiegészülve fokozza a hangulatot.
Az opcionális Head-up-Display közvetlenül a vezető látómezejébe, az első szélvédőre vetít fontos információkat, ezáltal pedig fokozott figyelemhez vezet. A rendszer a sebességet, a sebesség-korlátozásokat, a navigáció információit és az asszisztens-rendszerek utasításait képes megjeleníteni.
A tavaly bemutatott S-osztályhoz hasonlóan az új Coupé is számos új asszisztens-rendszerrel érhető el, amelyek az autóvezetést még kényelmesebbé és biztonságosabbá teszik. Az Intelligent Drive rendszerek közé tartozik többek között a PRE-SAFE Fékrendszer gyalogos-felismeréssel, a Distronic Plus kormányzás-asszisztenssel és Stop&Go Pilot funkcióval, a BAS PLUS fékasszisztens keresztirányú forgalom-asszisztenssel, az Aktív sávtartó asszisztens, az Adaptív távfény-asszisztens Plus, valamint az Éjjellátó asszisztens Plus. A Collision Prevention Assist Plus rendszer fennálló ütközésveszély esetén, és amennyiben a gépjárművezető reakciói elmaradnak, 105 km/h-s sebességig már autonóm fékezésre képes.
Az új S-osztályban a Magic Body Control személyében világpremierjét ünnepelhette a világ első „szemekkel rendelkező“ futóműve. A Coupé kivitelben pedig a kanyardőlés-funkció személyében egy újabb világújdonságot üdvözölhetünk. Az autó egy motorkerékpároshoz vagy egy síelőhöz hasonlóan képes bedőlni a kanyarokba. Ezáltal az utasokra ható oldalgyorsulások olyan módon mérséklődnek, mintha döntött kanyarokban haladnánk, a bent ülők pedig így természetesebb pozícióban ülhetnek. Az új kanyardőlés-funkció különösképp országúton kínál nagyobb vezetési élményt és kényelmet. Az autó automatikusan, akár 2,5 fokot a „kanyar ellen“ dől – a kanyar ívének és a menetsebességnek a függvényében.
Az S-osztály kupé 2014 második felében, először a 455 lóerős, 4,7 literes V8-as biturbó erőforrással jelenik meg a piacon ( S 500 Coupé).
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)