Leleplezték a kivételesen sportos Porsche villany-kombit
címkék: porsche, taycan, taycan cross turismo, taycan sport turismo, taycan turbo s
A Taycan Sport Turismo a Porsche innovatív elektromos autójának legújabb karosszéria-változata, immár a harmadik a sportszedán és a Cross Turismo mellett. Az új variáns olyan ügyfeleket céloz meg, akik a Taycan Cross Turismo kivételes praktikumát a Taycan sportszedán kiemelkedő menetdinamikájával együtt szeretnék magukénak tudni.
A Taycan Sport Turismo család első tagjaként a GTS érkezik meg 2022 februárjának végén, amit további modellek követnek mindössze három héttel később, március közepétől. Tavasztól kezdődően a modellváltozat kínálata öt típusból áll majd.
A Taycan Sport Turismo 326 lóerővel és hátsókerék-hajtással, opcionálisan Performance Plus akkumulátorral és 380 lóerővel rendelhető, Németországban 86 495 eurótól indul. A Taycan 4S Sport Turismo 435 lóerővel és összkerékhajtással, opcionálisan Performance Plus akkumulátorral és 490 lóerővel rendelkezhet, Németországban 107 439 eurótól indul. Utána jön a Taycan GTS Sport Turismo 517 lóerővel és összkerékhajtással, Németországban 132 786 eurótól. A két legizmosabb modell a Taycan Turbo Sport Turismo 625 lóerővel és összkerékhajtással, 153 968 eurós árcédulával, illetve a Taycan Turbo S Sport Turismo 625 lóerővel és összkerékhajtással, 187 288 eurós alapárral.
A Taycan Turbo S Sport Turismo álló helyzetből mindössze 2,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, a végsebessége pedig 260 km/óra. A Taycan 4S Sport Turismo rendelkezik a legnagyobb hatótávolsággal, amely a WLTP adatok alapján egészen 498 kilométerig húzódik.
A legújabb Taycan modellekhez hasonlóan a Sport Turismo modellek is különösen hatékony hajtási stratégiával rendelkeznek. A hőmenedzsment és a töltési funkciók is továbbfejlődtek. Mindkét akkumulátor feltölthető 5-ről 80 százalékra 22 és fél perc alatt. Ez egyben azt is jelenti, hogy akár öt perc töltés is elegendő lehet ahhoz, hogy további 100 kilométert megtegyünk.
A Taycan Sport Turismo a testvérei sportos sziluettjét hordozza magán lejtő tetőívvel és a Taycan Cross Turismo funkcionális kialakításával. A testvérmodellel szemben viszont a Taycan Sport Turismo lemond a terepjárós elemekről és hátsókerék-hajtással is elérhető.
A hátsó fejtér több mint 45 milliméterrel nagyobb, mint a Taycan sportszedán esetében, de a vezetőülés felett is 9 mm-rel nagyobb a fejtér. A nagyméretű csomagtérajtón át még könnyebben hozzáférhető a csomagtartó. A nyílás sokkal hosszabb (801 mm) és magasabb (543 mm), mint a szedán esetében (434 és 330 mm).
A hátsó csomagtér mérete a felszereltségtől függ. Sound Plus csomag esetében akár 446 liter is lehet (szedán: 407 liter). Bose Surround audiorendszernél (széria a Taycan Turbo Sport Turismo esetében) 405 literes teret találunk. A hátsó ülések 60-40 százalékos arányban dönthetők, amivel a rendelkezésre álló tér 1212-1171 literre növelhető. Emellett pedig elöl 84 literes raktér fokozza a praktikumot.
Az új panoráma napfénytető Sunshine Control funkcióval rendelkezik, átlátszósága pedig elektromosan állítható. A nagyméretű üvegfelület kilenc részből áll, amelyek egyedileg szabályozhatók. Ez azt jelenti, hogy egyes részek vagy a teljes tető is átlátszóvá vagy opálossá tehető. Utóbbi esetben nem jut be a napsugárzás és nem lesz átlátszó a tető, de a belső tér világos marad. Az átlátszó és a matt beállítások között két részleges állás is választható. Emellett a funkciók között megtaláljuk a dinamikus napfényroló funkciót, amellyel az egyes szekciók sorban válnak opálossá vagy átlátszóvá, ha a Taycan vezetője elhúzza az ujját a napfénytető képén a központi kijelzőn.
A Taycan Sport Turismo a kényelem, a biztonsági megoldások és az infotainment tekintetében is a csúcskategóriát képviseli. Az opcionális Remote Park Assist parkolórendszerrel a vezető távirányítással parkolhat a járművel, anélkül, hogy a kormány mögött ülne. Az automatikus irányítás párhuzamos és merőleges parkolóhelyekre, valamint garázsok esetében is működik.
Az Apple Car Play mellett immár az Android Auto is a Porsche Communication Management (PCM) központi rendszer szerves részét képezi a tavalyi frissítés óta, így az iPhone mellett a Google operációs rendszerét (Android) használó mobiltelefonokat is támogatja a jármű.
Emellett a Voice Pilot beszédvezérlés még jobban megérti az informális beszédparancsokat. A navigációs rendszer még gyorsabban tervez útvonalat, online keresés segítségével találja meg az érdekes pontokat (POI) és egyértelműbb formában jeleníti meg az információkat. A Charging Planner útvonaltervező is továbbfejlődött, és sokkal inkább a gyorstöltésre képes állomásokat használja, mint a rövid töltési szüneteket. Emellett pedig a töltőberendezésekre teljesítmény alapján is lehet szűrni.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)