Leleplezték a Lamborghini Gallardo utódját
Új korszak veszi kezdetét a Lamborghininél: érkezik a Huracán, a cég történetének legsikeresebb modellje, a Gallardo utódja, amely egyúttal a luxus sportautók szegmensében is új mércét szeretne állítani. A teljesen új fejlesztésű Huracán 5,2 literes V10-es motorja 610 lóerőt mozgósít, így a gyorsulás mindössze 3,2 másodpercig tart, a végsebesség pedig 325 km/óra. Az új Lamborghini a jövő évi Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét.
2004-es bemutatása óta 14 022 darab készült a Gallardóból, amely a márka történetének legsikeresebb modellje. Új szintre helyezte a Volkswagen fennhatósága alá tartozó olasz sportautó-gyártót a nemzetközi mezőnyben. A Gallardótól pedig a Huracán veszi át a stafétát, amely a hagyományokhoz hűen egy bikáról kapta a nevét. A spanyol Conte de la Patilla fajtához tartozó bika 1879 augusztusában harcolt Alicantéban, s páratlan bátorságával és kitartásával bekerült a legjobbak közé.
A Huracán első látásra Lamborghini, sarkos elemivel, precíz felületeivel és ék alakjával le sem tagadhatná származását. Profilját egy karaktervonal határozza meg, amely a hatszögletű oldalablak kiformálásában is segít. A fényszórók Aventador-mintára Y-alakú nappali fényeket tartalmaznak, és egyébként is LED-technológiásak. A karosszéria alumínium-karbon hibrid szerkezetű, és üresen 1422 kilogrammot nyom.
A cockpit egy vadászrepülőgép pilótafülkéjére emlékeztet, a fő műszeregység pedig egy 31 centiméter átmérőjű TFT kijelző. A fordulatszámtól kezdve a navigációs térképéken át az infotainment funkcióig minden fontos információt ez jelenít meg és a sofőr által személyre is szabható. A kárpit nemes nappabőr és Alcantara keveréke, amely számtalan különböző színösszeállításban kérhető.
De nézzük az erőforrást, az autó lelkét, amely ezúttal is az utaskabin mögött és a hátsó tengely előtt kapott helyet. Az új fejlesztésű, Euro 6-os, szívóüzemű 5,2 literes V10-es aggregát 610 lóerőt ad le 8250-es fordulatszámon, és 560 Nm nyomaték kifejtésére képes 6500-as fordulatszámon. Intelligensen kombinálja az indirekt és direkt üzemanyag-befecskendezést (Iniezione Diretta Stratificata (IDS)), ami által erősebb és takarékosabb a Gallardo tízhengeresénél. A nulla-százas sprint mindössze 3,2 szekundumot vesz igénybe, a kétszáz megvan 9,9 másodperc alatt, a végsebesség pedig több mint 325 km/óra. Az emisszió leszorítása érdekében a motorba Stop & Start elektronikát is építettek. Az átlagfogyasztás így 12,5 l/100 km-ben alakul, a széndioxid-kibocsátás pedig 290 g/km.
A V10-es ereje egy új 7-fokozatú duplakuplungos automata (Lamborghini Doppia Frizione (LDF)) váltóművön keresztül jut el a kerekekhez. Az autó állandó, elektronikusan vezérelt összkerékhajtást kapott és különböző vezetési módok is rendelkezésre állnak, amelyek a kormánykerékről választhatók ki. Az utcai (Strada) mellett van sportos és versenypályára ideális (Corsa) mód. Beállítástól függően más és más a Huracán viselkedése, az egyes menetmódok hatással vannak a váltóműre, a motorra, az összkerékhajtásra, a menetstabilizáló rendszerre, de még az autó hangjára is. A Huracán szériában karbon-kerámia fékrendszerrel érkezik. Plusz pénzért dinamikus, variálható áttételű kormányzás és mágneses adaptív felfüggesztés is rendelhető lesz hozzá.
A Lamborghini Huracán jövő márciusban, a Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek és az első vevők tavasszal már át is vehetik az autóikat.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)