/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték a Mercedes GLC-t

2015. június 21. 08:30   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett a Mercedes kompakt SUV-jának a második generációja, amelyet GLC-nek neveztek el. Külső és belső dizájnját tekintve beáll a Mercedes szabadidőautók sorába, felszereltsége pedig párját ritkítja a kategóriában. A legmodernebb biztonsági és asszisztens rendszerekkel szerelik fel, emellett akár légrugózással és hibrid hajtáslánccal is kapható lesz, hogy eredménnyel vegye fel a versenyt az Audi Q5-tel és a BMW X3-mal szemben.

A GLC nagyon hasonlít a kisebb méretű GLA-ra és a korábban M-osztályként ismert GLE-re, de nem annyira sportos hangvételű, mint például a GLE Coupé. Ettől eltekintve természetesen azonnal Mercedesként azonosítható. A szinte függőlegesen álló, háromdimenziós kialakítású hűtőrács csillaggal a közepén, a húzott vonalú, vetítőlencsés fényszórók, valamint a barázdált motorháztető a modern Mercedesek sikeres, karakteres formanyelvezetét mutatja. A lökhárító háromféle megjelenésű lehet; a normál mellett van egy kifejezetten off-road használatra tervezett, nagyobb rámpaszöget engedélyező verzió, illetve egy sportos AMG variáns.

A GLK-hoz képest 118 mm-rel megnövelt tengelytáv nyújtottá, elegánssá teszi az autót. Szabadidőautós stílusjegyek a széles vállak és a matt színű kerékjáratvédő elemek, illetve alul körbefutó műanyag peremek. A kerékjarátok 20 colos kerekeket is gond nélkül fogadnak, opcióként pedig oldalfellépő is kérhető. A faron egyedi kialakítású LED-es lámpákat és vaskos lökhárítót látunk, amely az első darabhoz hasonlóan háromféle kivitelben érhető el.

Az utastérben is markáns változások történtek. A belvilág igen előkelő, minőségi benyomást kelt, nívójával a nagyobb testvér GLE irányába kacsintgat. A Mercedes igyekezett a modern luxus egy új formáját létrehozni, első osztályú anyagokkal, a kézműves kidolgozás érzetével, így például nappabőr és valódi faborítás is kérhető az autóba. A műszerfal is teljesen új, “hullámos” középkonzollal és kör alakú, krómozott légbeömlőkkel. Érthetetlen módon a szabadon álló infotainment kijelző meghagyták a helyén, nem találták meg a módját, hogy a műszerfalba integrálják. Új elem a középkonzol tekerőgombja fölé nyúló touchpad, amely “beveszi” az ujjmozdulatokat, a számokat és a betűket is, leegyszerűsítve a Comand rendszer kezelését.

A GLK modellel összevetve a GLC jóval nagyobb helyet kínál az utasoknak és csomagjaiknak. A hátsó lábtér például 57, az első válltér 54, a hátsó válltér 28 mm-rel lett nagyobb, a csomagtér pedig 80-110 literrel gyarapodott. A hátsó üléstámlák dőlésszöge állítható, mögöttük, a kalaptartó alatt akár 580 liternyi poggyász is elfér. A támlák 40/20/40 arányban ledönthetők, akkor 1,6 köbméteres raktér alakítható ki (+50 liter a GLK-hoz képest). A hátfalajtó láblendítéssel is nyitható, s ha az autót Air Body Control légrugózással konfigurálják, a pakoláshoz 40 mm-rel leereszthető.

Az aerodinamikus forma, a kisebb menetkész tömeg (-80 kg), továbbá a korszerűsített hajtásláncok együttesen akár 19 százalékkal alacsonyabb fogyasztást és károsanyag-kibocsátást szavatolnak. A dízelmotor palettán két erőforrás sorakozik, a 170 (GLC 220 d 4MATIC) és a 204 lóerős (GLC 250 d 4MATIC) 2,2 literes egység, amelyek nyomatéka sorrendben 400, illetve 500 newtonméter. Fogyasztásuk 5,5 l/100 km. Lassúnak sem nevezhetők, 8,3, illetve 7,6 szekundum alatt gyorsítják a GLC-t százra, s 210, illetve 222 km/órás végsebességet tesznek lehetővé. 9-fokozatú automataváltót kapcsoltak hozzájuk.

Az alap benzinmotor szintén ismerős más csillagos modellekből. A GLC 250 4MATIC-ot hajtó 211 lovas és 350 Nm nyomatékú 2 literes turbómotor 7,3 másodperces gyorsulást és 222 km/órás csúcssebességet szavatol. Ezen felül a Mercedes hibrid verziót is kínál a GLC-ből. A GLC 350 e 4MATIC a hivatalos adatok szerint csupán 60 gramm széndioxidot bocsájt ki kilométerenként, ugyanakkor 235 km/óráig képes fokozni a sebességét. Benzinmotorja 211, villanymotorja 116 lóerős, így ha szükséges, 5,9 másodperces százas sprintet produkál, ugyanakkor elektromos üzemben 34 kilométert is megtehet. Ehhez a modellhez 7-sebességes automatát ad a Mercedes.

Az új GLC alapfelszereltségéhez tartozik az acélrugós felfüggesztés adaptív lengéscsillapítással, felárért azonban a szegmensben elsőként, teljes légrugózással és elektronikusan szabályozott, folyamatosan változó csillapítással is rendelhető az autó. Az Air Body Control rendszer a kiváló stabilitást kombinálja az agilitással és a komforttal, valamint a remek terepező képeségekkel. Többféle menetmód áll rendelkezésre, ahol a csillapítás mértéke és a hasmagasság is változtatható. Sport állásban feszesebb a rugózás és 15 mm-rel mélyebbre süllyed a karosszéria, míg például Off-road állásban akár 5 centiméterrel nő a hasmagasság és rendkívül finommá válik a rugózás. A légrugózásnak természetesen egyéb előnyei is vannak, mint a szintkiegyenlítés kanyarban és a terheléstől függetlenül állandó hasmagasság.

A sofőr öt különböző menetdinamikai program közül is választhat (alapfelszerelés minden modellben). Ha az autóban benne van az Off-Road Engineering csomag, akkor az Eco, a Comfort, a Sport, a Sport+ és az Individual (egyéni) mellett további öt opció áll rendelkezésre. A Slippery csúszós, saras útszakaszon segíti a pilótát, az Off-road program könyű terepre való, az Incline a mászóképességet fokozza, a Rocking Assist a legnehezebb terepen jön jól és akkor, ha az autó esetleg elakadna. A légrugózás ekkor 5 centiméterrel meg is emeli az autót. Az ötödik menetprogram a Trailer, amely terepen való vontatáskor használható. Az Off-Road Engineering csomag emellett egy robusztus alvázvédőt és lejtmenet-vezérlő elektronikát is tartalmaz. Egyébként az összes GLC modell megkapja a Mercedes állandó összkerékhajtását, amely 45/55 százalékos alap nyomatékelosztást valósít meg a tengelyek között.

Emellett az új GLC-hez az összes vezetői asszisztens rendszer is elérhető, ami a C-, E- és S‑osztályos modellekhez. Az ütközésmegelőző rendszer mellett alapfelszereltség a keresztirányú széllökés asszisztens és az éberségfigyelő rendszer. Plusz pénzért Driving Assistance Plus csomag is kérhető, amiben benne van a követési távolság szabályzó rendszer sávtartó elektronikával és Stop&Go funkcióval, a PRE-SAFE Fék gyalogosfelismeréssel, az aktív holttérfigyelő és sávtartó rendszer, a hátsó forgalomfigyelő, valamint a PRE-SAFE Plus balesetmegelőző rendszer. Ezen kívül LED-es intelligens fényszórórendszer, közlekedési táblafelismerő rendszer, 360 fokos kamera, parkolóasszisztens és szélvédő kijelző is rendelhető.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/