Leleplezték a SEAT SUV-ját
Tovább bővül a kompakt szabadidőautók tábora, a SEAT is előállt első SUV modelljével. A 4,36 méter hosszú Ateca a SEAT vérbeli tagjaként érkezik, ugyanis mindenekelőtt kimondottan agilis, dinamikus és pontosan irányítható. Magyarországon a modell előértékesítése a nyár folyamán indul, a modell piaci bevezetése szeptemberben lesz.
Az Ateca jellegzetesen SEAT. Számos eleme, mint például a trapéz alakú hűtőrács, a minimális rádiuszokkal és határozott élekkel kiformált, hangsúlyosan domborodó sárvédők és a háromszög alakú világítási kép a márka meghatározó dizájnikonjai. Az Ateca eleje így száz százalékig SEAT, mégis száz százalékig SUV. A nagyméretű, magas hűtőrács magabiztosságot áraszt, miközben a határozott rajzolatú fényszórók és a tekintélyes méretű légbeömlő nyílások dinamizmust sugallnak.
A SEAT karakteres részletei közé tartoznak a kellemes árnyalatú, ám intenzív fényt sugárzó teljes-LED fényszórók is, amelyek a nappali menetfény háromszög alakú világítási képével közösen semmi mással össze nem téveszthető megjelenést biztosítanak. Az Ateca esetében az irányjelzők is e sajátos összhatás részei.
Utastere tökéletes harmóniában áll az Ateca külsejével. Belterét szintén elegáns, mégis dinamikus karakter jellemzi. Kulcsfontosságú továbbá a megemelt üléspozíció, akárcsak a jármű mindenkor jól látható eleje, valamint az ajtók robusztus burkolatai. A vezetőteret a vízszintes vonalak határozzák meg, miközben egyértelműen a vezetőre összpontosít. A kezelőelemek csoportokba rendezve állnak kézre, míg a kijelzők, mint például az akár 8 col képátlójú infotainment képernyő, könnyen áttekinthetők.
Az Ateca 4,36 méteres hosszúsága mellett piaci szegmense legtágasabb térkínálatával szolgál, a leghosszabb beltérrel és a legnagyobb – alapesetben 510, az összkerékhajtású változatban pedig 485 literes – csomagtartóval. A karosszéria nemcsak sokoldalúságával tűnik ki, hanem intelligens könnyűszerkezetes konstrukciójával is. Kiemelkedő merevsége mellett az Ateca szegmense legkönnyebb modelljeinek egyike, ami nem csupán városi forgalomban biztosít számára magas fokú agilitást.
Igen széles az innovatív vezetői segédrendszerek kínálata. Ezek közé tartozik például a közlekedési torlódás asszisztens, amely araszoló forgalomban könnyíti meg nagyban a vezető dolgát. Sűrű dugóban az Ateca önállóan gyorsít, lassít és kormányoz, míg 60 km/órás sebességig sebességszabályozó és az éppen igénybe vett forgalmi sáv tartását segítő funkcióival támogatja a sofőrt. Új fejlesztésű a vészhelyzet-asszisztens: amennyiben a vezető meghatározott időtartamon túl inaktív marad a jármű által észlelt vészhelyzet esetén, a jármű először fény-, majd hangjelzéssel, végül pedig rövid fékezéssel figyelmezteti. Ha a sofőr erre sem reagál, az e rendszerrel felszerelt Ateca önműködően megállásig fékez, miközben mindvégig sávjában marad. További fejlett technikák a követési távolság automatikus szabályozása, a közlekedési táblák felismerése, a holttér-figyelés, a hátsó kiállás-asszisztens vagy éppen a jármű virtuális felülnézete.
A SEAT Ateca az Easy Connect infotainment-rendszerek legújabb nemzedéke, a SEAT Full Link technika és a SEAT ConnectApp formájában a connectivity legmagasabb szintjét kínálja. Fő különlegessége 8 col képátlójú érintőképernyőjével a Media System plus, a középkonzolba épített Connectivity Box pedig első ízben teszi lehetővé az okostelefon vezeték nélküli töltését. A SEAT Full Link gyakorlatilag mindenfajta okostelefon számára optimális rendszerintegrációs lehetőséget kínál, s a MirrorLink funkcióval együtt az Apple CarPlay és Android Auto alkalmazásokat is magában foglalja.
A vezetés élménye a SEAT márka egyik fő erénye. A Leon család tagjai különösen a pontos irányíthatóság és az agilitás megtestesítői. Az Ateca sem kevésbé meggyőző. Erős motorjaival és tökéletesen hangolt futóművével olyan menetteljesítményeket és irányíthatósági tulajdonságokat kínál, amelyek mércéül szolgálhatnak vetélytársai körében.
Az Ateca a legkorszerűbb, kivétel nélkül turbófeltöltésű erőforrásoknak köszönheti kiemelkedő dinamikáját. Palettájuk a 115 LE és a 190 LE közötti teljesítménytartományt öleli fel. A dízelek kínálata a 115 lóerős 1.6 TDI aggregáttal indul, míg a 2.0 TDI két, 150 és 190 lóerős teljesítménylépcsőben is rendelkezésre áll. A benzines belépőmotor a 115 lóerős 1.0 TSI, a részterhelésnél hengerlekapcsolással üzemelő1.4 TSI pedig 150 lóerőt teljesít.
A SEAT Ateca a Genfi Autószalonon ünnepli világpremierjét, hazai bevezetése szeptemberben lesz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)