Leleplezték az új SEAT Ibizát
Lerántották a leplet az ötödik generációs SEAT Ibizáról, amely a nagyközönségnek a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be. A spanyol márka kisautója sportosabb és masszívabb külalakot öltött, s immár nagyon hasonlít a Leonra. Természetesen műszakilag rengeteget lépett előre, még nagyobb élmény vezetni, utasterében pedig nagyobb a hely. Júniusban kerül piacra.
Az ötödik generációs SEAT Ibiza egy teljesen új autó, elsőként épült a Volkswagen MQB A0 moduláris padlólemezére. Sokkal robusztusabb, merevebb és nagyobb elődjénél: 87 mm-rel szélesebb, első nyomtávja 60, hátsó nyomtávja 48 mm-rel bővebb, tengelytávja pedig 95 mm-rel hosszabb, immár 2564 mm-es. Ennek megfelelően elődjéhez képest jelentősen nagyobb belteret vonultat fel. A hátsó lábtér például 35 mm-rel gyarapodott, az első fejtér 24, a hátsó pedig 17 mm-t nőtt. Az ülések ugyanakkor 42 mm-rel szélesebbek. A csomagtér is öblösebb lett, 63 literrel 355 literre nőtt a térfogata, akkora, mint a Škoda Fabiájé.
Ami a külsőt illeti, az Ibiza komolyabb, sportosabb karakterű lett, elölről és oldalról nagyon hasonlít a Leon modellre. A jellegzetes fényminta, valamint a trapéz alakú hűtőmaszk és légbeömlő elárulja, hogy SEAT-tal van dolgunk. A fényszórók akár full LED-esek is lehetnek, a motorháztető pedig dupla csíkot kapott. A kocsi sziluettje mozgalmas, túlnyúlásai nagyon rövidek, az összkép igen dinamikus. A hátsó lámpák egyedi formájúak. A sportos FR kivitelen hátul oldalanként egy króm kipufogóvég látható, a felnik pedig 18 hüvelykesek is lehetnek.
A műszerfal letisztult és elegáns, némi technikai beütéssel, a Volkswagen-csoportos járműveknél megszokott kiváló átláthatósággal és ergonómiával együtt. A vízszintes vonalak dominálnak, középen nagyméretű, 20 centiméter átmérőjű érintőképernyő trónol, a középkonzol pedig magasra emelt. Az indítógombot a váltótól balra helyezték el, mint a Leonban és az Atecában. Nagy energiákat fektettek az anyagminőség fokozásába is; ez azonnal megmutatkozik. A változtatható színű LED-es környezetvilágítás és a 8 colos, üvegpaneles érintőképernyő a nagyobb kategóriákat idézik.
Az új Ibiza számos új vezetői asszisztens rendszerrel, valamint kényelmi és biztonsági extrával is gazdagodik. Elérhető hozzá városi vészfékező rendszer, dugóasszisztens, adaptív tempomat, kulcs nélküli nyitás és indítás, tolatókamera, vezeték nélküli telefontöltő, továbbá az okostelefon integráció Apple Car Play, Android Auto és Mirror Link sztenderdekkel.
Az új Ibiza korszerű Euro 6-os, alumínium szerkezetű erőforrásokkal kerül piacra. Választható 3-hengeres, közvetlen befecskendezéses 1,0 TSI motor 95 vagy 115 lóerővel, 2017 végén pedig érkezik egy új 1,5 literes négyhengeres TSI turbómotor, 150 lóerős teljesítménnyel. 1,6 literes TDI dízelek is rendelkezésre állnak, 80, 95 vagy 115 lóerős kivitelben. Az MQB A0 platform gázüzemű erőforrás beépítését is megengedi, így az Ibiza újdonságként kapható lesz CNG-s változatban is. A sűrített földgázzal és benzinnel is üzemelni képes aggregát egy 1 literes háromhengeres TSI, 90 lóerős teljesítménnyel. A gyengébb erőforrásokhoz 5, az erősebbekhez hatgangos kézi váltó jár, opcióként pedig 7-fokozatú DSG duplakuplungos váltómű is elérhető.
Az Ibiza új nemzedéke kizárólag ötajtós karosszériával és négyféle felszereltséggel (Reference, Style, FR, XCellence) lesz megvásárolható. Márciusban debütál és júniusban kerül a márkakereskedésekbe.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)