/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Leleplezték az új Volkwagen Arteont és Arteon kombit

2020. június 25. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A Volkswagen felújította gran turismóját, az Arteont, és ezzel egy időben leleplezte a típus második verzióját is, az Arteon Shooting Brake-et. A finoman átrajzolt karosszéria és a még előkelőbb utastér mellett a hajtásláncok terén is találunk újdonságokat. Az Arteon plug-in hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz.

Az Arteon 2017 óta a Volkswagen gran turismója, amely máris megkapta az időszakos frissítését és egy Shooting Brake kombi verzióval gazdagodott. A megkülönböztető jellemzők között szerepel az orr-rész az új egybefüggő fénycsíkkal, a feltűnő króm rudakkal és az új alsó levegő bemeneti nyílásokkal. A hűtőrácsot és a hosszú, széles motorháztetőt egybeépítették, így mindkét Arteon verzió kiemelkedik az átlagból – éjszaka is, az első és a hátsó egyedi LED fényeknek köszönhetően.

Mindkét újdonságot atletikus vonalak jellemzik, ugyanakkor a B-oszloptól hátrafelé jelentősen különböznek egymástól. Míg a fastback modellnél a tető és az ablak kontúrjai párhuzamosan lefelé haladnak a B oszlopoktól, és ezzel a kupé-forma részévé válnak, addig a tető és az ablak vonalai a Shooting Break esetében hátrafelé húzódnak, és végül az új tetőspoilerben végződnek. Az ablakvonal felül párhuzamosan fut a tetővel, alul azonban felfelé húzódik a D-oszlop irányában, így a hátsó üvegfelületek szűkebbek.

Az utastérben még exkluzívabb környezet fogadja a beülőket. A használatot könnyebbé tették az automatikus légkondicionáló érintőcsúszkáknak és az érintésvezérléssel ellátott új multifunkciós kormánykeréknek köszönhetően.. Újdonság az alkalmazások vezeték nélküli integrációja, az Apple CarPlay és az Android Auto, valamint egy 700 wattos csúcskategóriás harman/kardon hangrendszer. Ugyancsak extraként kapható az akár 30 színben beállítható háttérvilágítás is. A műszerfali panelen és az ajtók burkolatain a betétek világítanak.

Az Arteon mindkét változatában hatalmas a férőhely, a hátsó lábtér maximális mérete például 1016 mm, ami referenciaérték ebben az osztályban. A tetőprofil egyedülálló kialakításának köszönhetően a Shooting Brake nagyobb fejteret kínál elöl és hátul egyaránt. A hátsó ülések háttámlája mindkét modellben aszimmetrikusan lehajtható. A csomagtér mérete a két modellben szinte megegyezik, a kombiban 565, a fastbackben 563 liternyi poggyász rakható, a csomagtértakaró szintjéig.  Az első ülések háttámlájáig pakolva a kombi csomagtere 1632 literre, a fastbacké 1557 literre emelkedik. Emellett akár 2,09 méter hosszú tárgyak is szállíthatók.

Az asszisztens rendszerek között újdonság a Travel Assist rendszer, amely részlegesen autonóm vezetést tesz lehetővé a 0 és 210 km/óra közötti sebességtartományban. A Travel Assist részeként az adaptív sebességtartó automatika a sebességkorlátozásokra, városokra, kanyarokra, körforgalmakra és kereszteződésekre is reagál. A Lane Assist sávtartó rendszer, valamint az első autonóm vészfékezés gyalogosvédelemmel is beletartozik a Travel Assist funkcióinak körébe.

A hajtásláncokról egyelőre nem tudunk részleteket, de az Arteon most első ízben plug-in hibrid hajtáslánccal is kapható lesz, legalább 240 lóerős összteljesítménnyel, mint az új Golfban. A hosszú tisztán elektromos hatótávolságnak köszönhetően az Arteon eHybrid és Arteon Shooting Brake eHybrid képesek lesznek a napi távolságokat nulla emisszióval megtenni. A sorozat legpotensebb erőforrása minden bizonnyal egy 2 literes TSI egység lesz, 280-300 lóerővel.

Az Arteon R lesz a modell sorozat zászlóshajója. Nem csak a teljesítmény izgalmas itt, hanem az is, ahogyan az autó hajtóerővé alakítja azt. Az R-Performance Torque Vectoring szelektív keréknyomaték vezérlés révén a nyomaték eltérően oszlik meg mind a tengelyek, mind pedig a hátsó kerekek között, a vezetési helyzettől függően. Ez a vezetési dinamika új szintjét teremti meg.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/