/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (3) |
| Több

Makulátlan Mercedes 300 SL eladó 320 millióért

2014. december 13. 19:00   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Egy mindössze 34 500 km-t futott Mercedes-Benz 300 SL Roadster vált eladóvá Belgiumban 1,05 millió eurós áron. A nyitható tetejű sportautó már elmúlt 56 éves, de a folyamatos törődésnek hála, újszerű állapotnak örvend.

A Mercedes-Benz egy igazán nagy múltra visszatekintő márka, melynek minden korszakban megvoltak a maga álomgyártmányai. Most épp egy ilyen kerül eladásra 1958-ból.

A 300 SL Roadsterből mindössze 1858 darabot készítettek 1957-től ’63-ig, ami már egyből emelt a kocsi értékén, nem beszélve az orrában lakó 3.0 literes hathengeres benzinmotorról. A világ első direkt befecskendezéses aggregátja 220 lóerejével (162 kW) akár 260 km/órás végsebességet is elérhetővé tette az autóval – korának leggyorsabb négykerekűjévé avanzsálva a 300 SL-t.

A képeken szereplő példány vászontetős révén ugyan nélkülözi a keményfedelesek jellegzetes sirályszárnyait, ám bordó ponyvája és vörös bőr belseje így is elég vonzóvá teszi az ezüstmetál csillagmárkást. További előny, hogy órájába mindössze 34 500 km-t tekertek eddig, ráadásul folyamatosan cserélték rajta a kopó alkatrészeket, így most is kiválóan használható.

A hibátlanságnak persze megkérik az árát: a 300 SL nem kevesebb, mint 1,05 millió euróért (azaz mintegy 323 millió forintért) cserélhet gazdát.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Döbi
2014-12-13 - 20:17

Kíváncsi vagyok, 34 ezer km futásig milyen kopó alkatrészeket kellett “folyamatosan” cserélni.

K.B.
2014-12-13 - 21:28

Kedves olvasónk!
Az akkori autókon minden szervizt sokkal gyakrabban kellett megejteni, mint a maiakon.
Például a hivatalos előírás szerint 1600 km-enként volt esedékes az olajcsere a 300 SL-ben.

Döbi
2014-12-14 - 11:30

Azt azért nem nevezném kopó alkatrésznek.


*/