Már rendelhető az új BMW 4-es kupé
A BMW nemrég új számozást vezetett be annak érdekében, hogy a középkategóriás kupé és kabrió modelljét jobban megkülönböztesse a „polgáribb” 3-as sorozattól. A fényűzőbb kupé és a később érkező kupé-kabrió modell farán is 4-gyel kezdődő típusazonosítót láthatunk. Előbbi már nálunk is rendelhető 11,5 millió forinttól.
Az új BMW 4-es Coupé szélességében (1825 mm) és tengelytávjában (2810 mm) is jól láthatóan növekedett a BMW 3-as Coupé modellekhez viszonyítva, miközben megnyújtott karosszériája (4638 mm) jóval laposabbá vált (1377 mm). A karosszéria a márkára jellemző rövid túlnyúlásaival, a hosszú motorháztetővel és a folyamatosan ívelő tetővonalban záródó, hátratolt utastérrel tökéletes, elegáns arányokat képvisel.
A sorozatgyártású változat külalakját tekintve sajnos jelentősen szolidabb, mint a tavaly decemberben feltűnt 4 Series Coupe koncepcióautó, de természetesen így is egy markáns, sportos kiállású autó. Látszik rajta, hogy szoros rokonságban áll a 3-as sorozattal, de esetében a BMW karakteres stílusjegyei, mint a kettős „vese-alakzat”, a kettős körfényszórók és az első lökhárító nagyméretű légbeömlő nyílásai itt sportosabb fazont kaptak. Új elemként tűnik fel a BMW 4-es Coupé külsején az első kerékjáratok mögötti „Air Breather” kopoltyú motívuma, amely a sárvédők környezetében hivatott csökkenteni a légellenállást.
Az utastérben stílusosan találkozik a sportosság és az exkluzivitás. A vezető számára minden fontos kezelőelem ergonomikusan köréje összpontosul, minden funkciót elérhetővé téve számára. Hátul az egyenként kiformált, integrált fejtámlás ülések hangsúlyozzák a sportos karaktert. A prémium hangulatot pedig igényes anyagkombinációk és kimagasló kidolgozási minőség emeli ki még inkább. Az ügyfelek az alapkivitel mellett háromféle felszereltségi kombináció és egy M-sportcsomag közül válogathatnak, a Sport Line, a Modern Line és a Luxury Line összeállításokkal egyaránt jól látható módon szabható az egyéni ízléshez az autó külső és belső megjelenése. A csomagtartó 445 literes.
A vezetői segédrendszerek és mobilitási szolgáltatások kínálata is bővült. megjelent például a Professional navigációs rendszer új generációja, amely még nagyobb teljesítménnyel, igényesebb grafikával és háromdimenziós elemeket is tartalmazó térképekkel működik. De elérhető az autóhoz színspektrumot felvonultató szélvédő-kijelző (Head-Up Display), a gyalogosgázolás veszélyére figyelmeztető Driving Assistant Plus, a szembejövők vakítását megelőző LED-technikájú intelligens távfény-asszisztens, az éberség-érzékeléssel kiegészített Active Protection, valamint a továbbfejlesztett, araszoló funkcióval kiegészített aktív sebességszabályzás.
Elődjéhez képest az új 4-es kupé hosszabb tengelytávval, szélesebb nyomtávval és mélyebbre süllyesztett karosszériával bír, tömegközéppontja pedig a mai BMW paletta legalacsonyabbja, mindössze 50 centiméter. Ennek eredményeként az új BMW 4-es Coupé a BMW modellpalettájának egyik legsportosabb sorozatgyártású tagja, amely a menetdinamika terén új mércéül szolgálhat piaci szegmensében. A 3-as sorozat tagjaihoz képest pontosabb a kormányzás, még agilisabb a futómű, az elektromechanikus kormányzás hajtási befolyásoktól mentes, az első és a hátsó tengely között pedig tökéletes a tömegeloszlás. Minden együtt van ahhoz, hogy a 4-es kupé igazi élményautó legyen.
A motorokon nem fog múlni. Piaci bevezetéskor három erőforrás, egy soros hathengeres benzines (BMW 435i Coupé), egy soros négyhengeres benzines (BMW 428i Coupé) és egy négyhengeres dízelmotor (BMW 420d Coupé) alkotja a motorpalettát. Mindegyik erőforrásban a BMW TwinPower Turbo technika dolgozik, s a 184 – 306 LE közötti teljesítménytartományt ölelik fel. A 2 literes dízelmotor 184 lóerőt és 380 Nm nyomatékot szolgáltat, s már ez is 7,5 másodperc alatt felgyorsítja százra az autót (automatával 7,3 mp). A négyhengeres, 245 lovas benzines turbó (428i) nyomatéka 350 Nm, míg a 3 literes hathengeres egység teljesítménye 306 lóerő, a nyomatéka pedig kereken 400 Nm. Előbbi 5,9, utóbbi 5,4 másodperc alatt gyorsítja a kupét 100 km/órára, de a nyolcfokozatú automatával az értékek még jobbak (5,8 és 5,1 mp). Az összkerékhajtású változatok a kötelező sprintet 5,8, illetve 4,9 másodperc alatt intézik el.
Az erőátviteli rendszer alapkivitelben hatfokozatú manuális sebességváltón keresztül továbbítja a motor teljesítményét a hátsó kerekek felé. Extrafelszerelésként a BMW minden motorváltozathoz a nyolcfokozatú sport-automata váltóművet is kínálja, amely a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel manuálisan is vezérelhető. A két benzinmotoros változathoz xDrive intelligens összkerékhajtás is rendelhető.
A paletta legolcsóbb modellje értelemszerűen a 420d Coupé, ennek ára 11 497 000 forinttól indul. Ezt követi a 428i kivitel 12,24, majd a 435i modell 14 554 000 forintért. Az xDrive rendszer felára 725, illetve 712 ezer forint.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)