Már rendelhető az új Ford Galaxy
Az új Ford Galaxy hét utas számára kínál luxusszínvonalú utazási élményt. Az autó komfortját olyan megoldások javítják, mint a Ford adaptív kormányzás, a multikontúr ülések, valamint a menetzajokat csökkentő akusztikus üvegezés és tetőkárpit. Az egyetlen gombnyomással felállítható és ledönthető harmadik üléssor segítségével az autó utas- és csomagtere minden eddiginél könnyebben variálható. Az új Galaxy már rendelhető Magyarországon, alapára 9,5 millió forint.
Az új Galaxy utas- és csomagterének maximális kapacitása minden eddiginél könnyebben kihasználható. A csomagtérben található vezérlőpanel segítségével a második és harmadik üléssor öt ülése egyetlen gombnyomásra a padló síkjába dönthető, így 2339 literes rakodóhely alakítható ki. A szegmensben elsőként a panel segítségével a harmadik sor ülései automatikusan kihajthatók. A sík kialakítású raktérpadló révén az autóba könnyebb bepakolni a nagyméretű tárgyakat, s a második és harmadik üléssor egyenként csúsztatható és dönthető üléseinek köszönhetően az utastér/csomagtér konfigurációk mindig könnyen az adott feladathoz igazíthatók – legyen az egy reggeli út az iskolába a gyerekekkel, vagy egy reptéri fuvar.
Az ajtóban kialakított tárolóhelyeken 1,5 literes palackok is elférnek, az ülés alatti tárolórekeszek pedig tökéletes helyet kínálnak a laptopok, könyvek, snackek és bármi más számára. A műszerfal tetején kialakított rekesz további tárolási lehetőséget jelent, a középkonzoli médiatárolóban pedig jól elférnek mobiltelefonok vagy zenelejátszó eszközök. A szülők jó hasznát veszik az alapáras gyermekfigyelő tükörnek, ami széles látószögű képet ad az utasülésekről.
Az ülések vékony kialakítása és átgondoltan megtervezett formája a lehető legtágasabb belső teret biztosítja. A második és harmadik üléssor utasainak akár 10 mm-rel is nagyobb fejtér jut, mint a kifutó Galaxy modellben, s harmadik üléssor több teret kínál, mint a legfontosabb piaci vetélytársak modelljei: a fejtér itt akár 40 mm-rel is nagyobb lehet, mint a konkurensek esetében. A hagyományos, oldalra nyíló hátsó ajtók megtartásával sikerült optimalizálni a könyök- és vállteret, emellett pedig a harmadik üléssori utasok is otthonos kényelemben utaznak, hiszen számukra is jut saját kartámasz-tárolórekesz és pohártartó.
A harmadik üléssorba történő bejutás egyetlen mozdulattal megoldható: a második sor ülései előrebillennek és előrecsúsznak, s a mélyített padlókialakítás megkönnyíti a ki- és beszállást. Emellett az utastér zajszintjét hatásosan csökkenti a fejlett karosszériaszerkezet és az akusztikus üvegezés. A Ford emellett azzal is fokozta a Galaxy zajkomfortját, hogy a kabin tetőkárpitozását hangelnyelő elemmé fejlesztette.
A hagyományos műszeregység helyett opcióként egy 10 colos digitális kijelző is rendelhető, amelyen egy analóg sebességmérő és fordulatszámmérő animált ábrája jelenik meg. A felhasználók személyre szabhatják a digitális képernyő beállításait, 3D grafikáit és interaktív elemeit, s a képernyő fényereje automatikusan igazodik a környezet fényeihez. A hangvezérléssel kiegészített Ford SYNC 2 csatlakozási rendszerben egyszerű hangutasításokkal kezelhető a mobiltelefon, a fedélzeti szórakoztató rendszer, a klímaberendezés és a navigáció.
Az Aktív Mozgatásos masszázsfunkciójú Ford multikontúr ülések a hosszú utazások során mérséklik az izmok kifáradását. Az orvosszakértők közreműködésével kifejlesztett, 8 irányban állítható ülések fűthetők és hűthetők, 11 felfúvódó párnából álló rendszerük pedig gyengéden masszírozza az utasok combját, fenekét és derekát. Az ülőlapok párnái az ajtók nyitásakor leeresztenek, megkönnyítve a ki- és beszállást, a vezetőülés pedig memória funkciót is kínál. A 8 irányban motorosan állítható első ülések fejtámlái nemcsak fel és le, hanem előre-hátra is állíthatók, s a Galaxy kínálatában először jelenik meg a négyirányú motoros kormányállítás és a fűthető kormánykerék.
Az új Galaxy a városi forgalomban és az országutakon is fejlett technológiákkal segíti a vezetőt. Aktiválása után az intelligens sebességhatároló leolvassa a közlekedési táblákat, segítve a vezetőt a sebességkorlátozások betartásában. A gyalogosészlelővel kiegészített ütközésre figyelmeztető rendszer mérsékli a más járművekkel vagy gyalogosokkal történő ütközések hatásait, vagy segít egyes ütközések elkerülésében. Az adaptív LED-fényszórókhoz kifejlesztett vakításmentes távfény technológia érzékeli az autó előtti útszakaszon lévő járműveket, és csökkenti a fényerőt, hogy a reflektor ne vakítsa el a szembejövőket, ugyanakkor maximális fényerőt biztosít az úttest többi részén. Az osztott első kamera segítségével az autós jól átlátja az elhagyni kívánt parkolóhely környékét vagy a szűk kereszteződést, hiszen a Galaxy orr-részébe beépített 180 fokos látószögű kamera képe a középkonzol 8 colos, nagy felbontású érintőképernyőjén jelenik meg.
Az új Galaxy technológiái a parkolást is megkönnyítik. A merőleges parkolás funkció megtalálja a megfelelő méretű parkolóhelyet, és a vezető kormányzása nélkül is bemanőverezi oda az autót. A kiállást segítő rendszer megkönnyíti a párhuzamos parkolóhely elhagyását: a berendezés kikormányozza az autót az útra, miközben a vezető kezeli a gáz- és a fékpedált. Az oldalsó parkolóasszisztens hangjelzéssel figyelmeztet az autó körül található akadályokra, és a képernyőn azok távolságát is megmutatja. A keresztirányú forgalomfigyelő jelzi, ha oldalirányból egy másik jármű közelít, miközben az autó kitolat a parkolóhelyről. Az új Galaxy vezetősegítő berendezéseinek sorában megtalálható még a holttérfigyelő, a közlekedési tábla felismerés, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, a sávtartó asszisztens és a vezetőfigyelmeztető rendszer is. Új a kézhasználat nélkül, láblendítéssel nyitható csomagtérajtó is.
A Galaxy modellhez automatikus hátsó szintszabályozás is rendelhető, ami az autó terhelésétől függetlenül megfelelő hosszúságú rugóutat biztosít, fokozva ezzel a komfortot és az irányíthatóságot. A Ford adaptív kormányzás a sebesség függvényében változtatja a kormánymű áttételét. Kis sebesség mellett és szűk helyeken manőverezve az új rendszerrel az autó mozgékonyabbá és könnyebben irányíthatóvá válik. Folyamatos lengéscsillapító vezérlés is rendelkezésre áll, komfortos, normál és sportos beállításokkal.
Az erőteljes és üzemanyag-takarékos új motorokkal az autó a városi forgalomban és az országúton egyaránt élvezetesebben vezethető. Az új Galaxy modellhez megrendelhető a Ford új, 210 lóerős, 2,0 literes TDCi Bi-turbo dízelmotorja, amelynek remek gázreakcióihoz 450 Nm forgatónyomaték társul, ami már 2000 1/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll. 8,9 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/órás sebességre. A változó geometriájú (szimpla) turbótöltővel felszerelt, és tovább tökéletesített 2,0 literes TDCi dízelmotor 120, 150 és 180 lóerős változatban is szerepel a kínálatban. A 150 és a 180 lovas TDCi dízelhez intelligens összkerékhajtás is rendelhető. A benzinmotorok kínálatában megtalálható a Ford 160 lóerős 1,5 literes EcoBoost blokkja, valamint a 240 lóerős, 2,0 literes EcoBoost erőforrás.
Az új Ford Galaxy már megrendelhető Magyarországon; 1,5 literes Ecoboost benzinmotorral és Trend felszereltséggel 9,54 millió forinttól érhető el. A Titanium változatért minimum 10,74 millió forintot kell fizetni, a 150 lovas 2,0 TDCi motorral szerelt Titanium kivitelért kereken 11 milliót kérnek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)