/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Márciusban érkezik a hálózatról tölthető 5-ös BMW

2016. december 22. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

2017 márciusában, mindössze néhány héttel a BMW 5-ös sorozat hetedik modellgenerációjának piaci bevezetése után, megérkezik a palettára a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt változat is. A BMW 530e iPerformance típusnéven bemutatkozó sportos limuzin a bajor gyártó legendásan lendületes vezetési élményét a zéró emissziójú, tisztán elektromos mobilitás lehetőségével egyesíti.

A BMW plug-in hibrid modelljeit megillető iPerformance típusnév a BMW i divízió technológiai örökségét hirdeti, a BMW 530e iPerformance pedig hatodikként gurul fel az iPerformance palettára.

A BMW 530e iPerformance meghajtásáról a BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó kétliteres benzinmotor párosa gondoskodik. A villanymotor már álló helyzetből is 95 LE teljesítmény és 250 Nm nyomaték leadására képes, a 2,0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor pedig 184 LE teljesítményt és 320 Nm forgatónyomatékot állít elő. A hivatalos vegyes fogyasztás 1,9 l/100 km, a kombinált károsanyag-kibocsátás pedig kilométerenként 44 gramm. A 252 LE rendszerteljesítménynek és a 420 Nm nyomatéknak köszönhetően a limuzin 6,2 másodperc alatt futja meg álló helyzetből a 100 km/órás sprintet. A végsebesség 235 km/óra.

Valós forgalmi körülmények között a BMW 530e iPerformance maximális akkumulátor-töltöttséggel és teli üzemanyagtartállyal 650 kilométer megtételére képes, egyetlen feltöltéssel pedig 50 kilométernyi tisztán elektromos mobilitást kínál, amely akár 140 km/órás sebességig fenntartható. Az elektromotor és a belsőégésű erőforrás egyaránt a hátsó tengelyt hajtja, egy nyolcsebességes Steptronic automataváltón keresztül. A mérnökök az elektromotort az automataváltó házába építették be, a rendszer így tisztán elektromos meghajtás esetén is használhatja a nyolc sebességi fokozatot. Azáltal pedig, hogy az elektromotor a váltóházba került, a mérnökök elhagyhatták a nyomatékváltót, a villanymotor többletsúlya így szinte észrevétlen marad.

A lítium-ion cellákból álló nagyfeszültségű akkumulátor 9,2 kilowattóra energiateljesítményre képes, helytakarékossági okokból pedig a hátsó üléssor alá építették be, hatékony hűtőkörrel kiegészítve. A BMW 530e iPerformance 410 literes csomagteret és sík rakodófelületet kínál. Hagyományos háztartási aljzatról a lítium-ion akkumulátor öt óra alatt teljesen feltölthető, amely a 3,7 kW teljesítményű BMW i Wallbox falitöltő használatával három órára mérséklődik.

A BMW 530e iPerformance plug-in hibrid technológiájáról apró típus-specifikus jelek árulkodnak. Kívülről a vese alakú hűtőrács kék lamellái, a keréktárcsák kék kerékagy-sapkái, a bal első kerékív mögé helyezett akkumulátor-töltőnyílás, a C-oszlopokon található „eDrive” logók, valamint a csomagtérajtóra helyezett 530e típusnév jelzi a modell hajtáslánc-technológiáját. Az ajtókat kinyitva „eDrive” feliratú, világító küszöblécek fogadják az utasokat. Az utastérben egy középkonzolra helyezett eDrive gomb, valamint típus-specifikus digitális műszeregység és központi kijelző jelent változást.

A Driving Experience Control névre keresztelt élménykapcsolóval az új BMW 5-ös sorozat vezetői a Sport, a Comfort és az ECO PRO üzemmódok között váltogathatnak. A személyes preferenciák szerint beállítható üzemmódokkal többek között a kormányrásegítés mértékét, a gázpedál érzékenységét, az automataváltó váltási karakterisztikáját és a hajtáslánc hatékonyságát is testre szabhatják az ügyfelek. A plug-in hibrid változat esetében az automataváltó előválasztó karja mögött egy eDrive gombot is elhelyeztek a tervezők, amellyel a belsőégésű erőforrás, az elektromotor és a nagyfeszültségű akkumulátor együttműködése állítható be. A rendszer három alternatívát kínál fel, AUTO eDRIVE, MAX eDRIVE és BATTERY CONTROL néven, amelyek a Driving Experience Control három vezetési üzemmódjával tetszés szerint kombinálhatók.

AUTO eDRIVE hajtáslánc-beállítás esetén a rendszer minden vezetési szituációban a lehető legoptimálisabb szempontok szerint működteti együtt a belsőégésű erőforrást és a villanymotort, akár 90 km/órás sebességig engedélyezve a tisztán elektromos meghajtást. A MAX eDRIVE beállítás aktiválása esetén a BMW 530e iPerformance modellt kizárólag a villanymotor hajtja, akár 140 km/órás végsebesség mellett. Padlógázra a belsőégésű erőforrás is bekapcsolódik a hajtásláncba.

A BATTERY CONTROL beállítás lehetővé teszi, hogy a vezető utazás közben mindvégig fenntartsa, vagy akár az előre megadott értékre emelje a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintjét. A BMW ügyfele ez utóbbi értéket 30 és 100 százalék között adhatja meg, a rendszer pedig a hajtásláncban felszabaduló lassulási és fékezési energiák visszatáplálásával a kívánt értékre emeli, majd az utazás későbbi szakaszáig megőrizve, mindvégig fenntartja az akkumulátor töltöttségét. BATTERY CONTROL beállítás esetén a BMW 530e iPerformance modellt kizárólag a belsőégésű erőforrás hajtja, a villanymotor pedig generátorként dolgozik. Az így eltárolt és fenntartott energia az utazás bármely fázisában felhasználható.

Akárcsak az új BMW 5-ös sorozat belsőégésű erőforrással szerelt változatainál, úgy a plug-in hibrid modell esetében is a BMW ConnectedDrive legkorszerűbb szolgáltatásait és funkcióit kínálja fel ügyfeleinek a gyártó. A navigációs rendszer opciói, a széleskörű telefon-szolgáltatások, a szórakoztató lehetőségek és a különféle járműbeállítási funkciók az opcionális extrafelszereltség részeként a nagyfelbontású, 10,25 colos központi kijelzőn is egyesülhetnek, a középkonzolra helyezett iDrive-vezérlő mellett pedig ezen funkciók a képernyő megérintésével és hangutasításokkal is kezelhetők. Az 5-ös BMW hetedik modellgenerációjába már a BMW Gesztusvezérlés is megrendelhető, amelynek köszönhetően az operációs rendszer adott funkciói apró kézmozdulatokkal is vezérelhetők.

A BMW már most széles plug-in hibrid modellpalettával kedveskedik ügyfeleinek, a kompakt kategóriától egészen a luxusig. A BMW 530e iPerformance a bajor gyártó hatodik iPerformance modelljeként érkezik meg a piacra, amit majd hamarosan újabb modellek követnek a színpadon.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/