Mától káosz az M7-esen – képekkel!
A heves esőzések következtében az előzetes tervekkel ellentétben csak a kedd délutáni órákban kezdődhetett meg a forgalomterelés kiépítése az M7-es autópálya 12. és 17. km szelvénye közé eső szakaszának burkolat-felújítása miatt. A kiírás és a vállalkozási szerződés értelmében a tárgyi munka a forgalomterelés kiépítésével 2007. augusztus 21-én a délelőtti órákban kezdődött volna (a terelés kiépítésének időigénye a tervezett forgalomterelő eszközök és jelek elhelyezése esetén 2 munkanap). Folytatás, terelési vázlatok a címre kattintva!
A heves esőzések következtében az előzetes tervekkel ellentétben csak a kedd délutáni órákban kezdődhetett meg a forgalomterelés kiépítése az M7-es autópálya 12. és 17. km szelvénye közé eső szakaszának burkolat-felújítása miatt. A kiírás és a vállalkozási szerződés értelmében a tárgyi munka a forgalomterelés kiépítésével 2007. augusztus 21-én a délelőtti órákban kezdődött volna (a terelés kiépítésének időigénye a tervezett forgalomterelő eszközök és jelek elhelyezése esetén 2 munkanap).
Az első nap (21-én kedden) ragasztotta volna le a sárga színű (ragasztandó) burkolati jeleket a Társaság erre szerződött partnere (Magyar Plastiroute Kft.) a terelő útvonalon, vagyis az M1 autópályán, az M1-M7 közös szakaszon és az M0 autóút érintett csomópontjaiban. Ez már jelentős forgalomkorlátozással jár, ugyanakkor előfeltétele az M7 lezárásának. A sárga jelek leragasztásának időszükséglete egy munkanap és csak akkor lehet elkezdeni, ha 24 órája nem volt csapadék, ellenkező esetben nem tapad megfelelően az aszfaltfelületen, és fennáll annak a veszélye, hogy idő előtt felszakad a burkolatról.
A kedd reggeli, illetve délelőtti eső miatt a ragasztott jeleket nem lehetett elhelyezni a nedves burkolaton, ezért délelőtt még nem volt semmilyen lezárás, terelés. Az ütemterv betartása érdekében a szakemberek úgy döntöttek, hogy ragasztott jelek helyett oldószeres festéssel fogják jelölni a teljes terelési útvonalat. A festést a burkolatfelület száradása után rögtön meg lehet kezdeni, időszükséglete is lényegesen kisebb, mint a ragasztott jeleké. Hátránya viszont, hogy a forgalomterelés megszűnése után – ellentétben a ragasztott jelekkel – nem távolítható el nyomtalanul a burkolatról, ami később zavaró lehet a közlekedők számára (ez volt az oka annak, hogy a tervben nem ez a megoldás szerepelt).
Az ideiglenes burkolati jelek festése augusztus 21-én 14 óra előtt megkezdődött, az M7-es lezárását ma, azaz szerda 12 órára halasztották a szakemberek. A csatolt képeken a felújítás első, illetve második üteme alatt “érvényes” terelési útvonalak láthatóak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)