Még dögösebb lett az Audi RS 4 Avant
Az Audi Sport GmbH átkozmetikázta a két évvel ezelőtt bemutatott RS 4 Avant modellt, amely még látványosabb külsőt öltött magára és korszerűbb multimédiás rendszerrel gazdagodott. A frissített izomkombi októbertől rendelhető az európai piacokon és decemberben kerül a márkakereskedésekbe.
Az RS 4 Avant frontrészét kompletten átrajzolták, így a megjelenése még inkább tekintélyt parancsoló, már-már fenyegető. A singleframe hűtőmaszk szélesebb és laposabb lett, a mintázata pedig immár háromdimenziós méhsejtrácsos, mint a legfrissebb RS 6 és RS 7 modelleken. Új rajzolatúak a fényszórók, amelyek a feláras matrix LED kivitelben sötétített búra mögül világítanak. A sárvédők 30 mm-rel szélesebbek, mint a normál A4 Avant esetében. Az RS 4 fekete, matt alumínium vagy karbon külső stíluscsomaggal érkezik, kívánságra az Audi gyűrűk és a márkafeliratok is lehetnek feketék. Ha megrendelik az autóhoz az RS sport kipufogórendszert, a végcsövek is feketék lesznek.
A 2,9 literes biturbó TFSI V6-os motorral az Audi Sport GmbH az első RS 4-gyel megkezdett hagyományt folytatja, amiben szintén biturbó V6-os egység dolgozott. De amíg a 2,7 literes blokk 20 évvel ezelőtt 380 lóerőt teljesített (ami kiemelkedőnek számított), ma már 450 lóerőt hoz ki magából. A V6-os erőmű nyomatéka is lenyűgöző, 600 Nm, amelyet széles tartományban, 1900 és 5000-es fordulatszám között szolgáltat. A nulla-százas sprint nem is tart tovább 4,1 másodpercnél, a csúcssebesség pedig 250 km/óra elektronikusan korlátozva. Az RS dynamic csomaggal ez kitolható 280 km/óráig.
A V6-os turbómotor nyolcfokozatú automataváltón keresztül adja át az erejét a quattro állandó négykerék-hajtásnak. Normál körülmények között a rendszer a hajtónyomaték 60 százalékát a hátsó tengelyre tereli, ám ha csúszást érzékel, az erő nagy részét azonnal a másik tengelyre irányítja át. Az első tengelyre a nyomaték maximum 70, a hátsóra maximum 85 százaléka juthat. A precíz, agilis kezelhetőséget támogatja a kerekenkénti nyomaték-szabályozás; a menetstabilizáló rendszer az ívbelső kerekek finom fékezésével szinte behúzza az autót a kanyarba. Opcióként sport hátsó differenciálmű is kérhető, amely a két hátsó kerék között aktívan variálja a nyomatékot, segítve a kanyarokból való kigyorsítást, s lényegében megszüntetve az alul- és túlkormányzottságot.
A sztenderd RS sport felfüggesztéssel az Audi RS 4 Avant 7 mm-rel alacsonyabban fut, mint az S4 Avant. Opcióként szelektív csillapítással is megrendelhető a rendszer, amely a karosszériamozgásokat is kiegyenlíti. Ugyancsak feláras tétel az RS-specifikus dinamikus kormányzás, amely akár 100 százalékban is megváltoztatja az áttételt a sebesség, a kormányzási szög és a kiválasztott menetmód függvényében. Ötféle mód áll rendelkezésre, közülük kettő, az RS1 és RS2 konfigurálható és a kormány RS Mode gombjával hívható elő.
Az új RS 4 Avant 19 colos kovácsolt alumínium felniken hagyja el a gyárkaput, amelyekre 265/35 méretű abroncsokat húztak. Emellett többféle 20 colos garnitúra is elérhető, 275/30 méretű gumikkal. A sztenderd fékrendszer elöl 375, hátul 330 mm-es tárcsákkal és hatdugattyús féknyergekkel operál, de rendelhető karbon-kerámia rendszer 40 cm átmérőjű diszkekkel.
Az utastérben az új 25,5 cm átmérőjű, magasra helyezett, enyhén a vezető felé forduló MMI érintőképernyő jelenti az újdonságot, amely a korábbi tekerőkapcsolós megoldást váltotta fel. A praktikum megmaradt, az RS 4 Avant 495 literes csomagteret kínál, amely az ülések lehajtásával 1495 literesre növelhető. Opcióként szenzoros csomagtérnyitás és elektromosan kihajtható vonóhorog is kérhető. A vevők egyébként nyolcféle külső szín közül választhatnak, köztük az új Turbo kékkel és a Tango pirossal. Természetesen egyedi árnyalatok is elérhetők, mint például az exkluzív, gyöngyház effektes Nogaro kék, amely az RS modellek ősapját, az RS 2 Avantot is ékesítette 1994-ben.
Az új Audi RS 4 Avant alapára 81 400 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)