/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még erősebb lett az Audi RS6 és RS7

2015. október 23. 12:00   |   Autoblog
címkék:  

Az AMG Mercedesek és M-es BMW-k az utóbbi időben az RS Audik fejére nőttek, így a négykarikás márkának ideje volt lépnie valamit. Nos, átfésülték kicsit a 4 literes biturbó V8-asukat, aminek az eredménye 3,7 másodperces nulla-százas gyorsulás és 305 km/órás végsebesség lett.

Az Audi immár három 600 lóerőnél erősebb modellel büszkélkedhet, az S8 plus modellhez ugyanis csatlakozott az RS6 Avant performance és RS7 Sportback performance. A két gép teljesítménye 560-ról 605 lóerőre ugrott, nyomatékuk pedig 750 Nm-re gyarapodott (overboosttal), aminek eredményeként a gyorsulásuk szupersportautós tartományba csökkent: 3,9 helyett 3,7 szekundum alatt százra és 13,5 helyett 12,1 másodperc kétszázra. A feláras dynamic csomaggal a csúcssebesség is kitolható, első lépcsőben 280, majd második lépcsőben egészen 305 km/óráig.

A mérnökök a motorvezérlés módosításával, a fordulatszámkorlát megemelésével és a töltőnyomás növelésével hoztak ki még 45 lóerőt a 4.0 literes TFSI erőforrásból, ami kímélve akár 10 liter alatti átlagfogyasztást is képes produkálni a hengerlekapcsolás rendszer jóvoltából. Persze ennél az autónál a vezetési élmény és a dinamizmus áll a középpontban, így a nyolcfokozatú tiptronic váltóművet és a quattro állandó összkerékhajtást is ebben a szellemben hangolták. A sofőr a normál mellett választhat sport automata módot, vagy saját maga kapcsolgathat a váltókarral vagy a volánra erősített fülekkel.

A quattro hajtás a középső differenciálművön keresztül a körülményeknek megfelelően osztja el a nyomatékot a tengelyek között, alapesetben a hajtónyomaték 40 százaléka az első, 60 százaléka pedig a hátsó tengelyre irányul. Felárért hátsó sport differenciálművel egészíthető ki a rendszer, ami a két kerék között aktívan variálja a nyomatékelosztást. A performance modellek adaptív légrugós felfüggesztése 2 centimétert ültet a normál RS modellekhez képest. A csillapítás az útfelület, a vezetési stílus és a kiválasztott menetmód függvényében változik. Plusz pénzért feszes RS sport plus felfüggesztés és folyamatosan változó áttételű dinamikus kormányzás is kérhető. Akárcsak az új R8 sportautóban, a sofőr a kormányról kapcsolhatja a kívánt menetmódot, ami hatással van a kormányzás, a motor- és motorhangvezérlés, a tiptronic váltó és a sport differenciálmű paramétereire.

Az RS performance modellek szériában 21 colos exkluzív alumínium felniket kapnak, amelyek az RS 6 Avant esetében 285/30, az RS7 Sportback esetében pedig 275/30 méretű abroncsokat hordanak. A hűtött tárcsás fékrendszer könnyített kivitelű, de opcióként karbon-kerámia rendszer is rendelhető. S még valami, az ESP kikapcsolható.

Az RS performance modellek külsején minden olyan elem megtalálható, ami az RS modelleket megkülönbözteti a hagyományosaktól. Harcos kinézetű első lökhárító méhsejt mintázatú rácsokkal és nagyméretű légbeömlőkkel, formázott küszöbök, hátul agresszív diffúzor hatalmas ovális kipufogóvégekkel. Emellett mindkét változat quattro feliratot visel az orrán és matt titánium színű tükörborításokat, illetve ablakkereteket kaptak. A performance modellek számára egy különleges színárnyalatot is kikevertek, az Ascari kéket.

A sportosan elegáns utastérben integrált támlás sportüléseket, továbbá fekete számlapos és piros mutatós műszereket találunk. A belső azonban még exkluzívabbá tehető az RS performance dizájncsomaggal, ami a külső színhez illeszkedve piros vagy kék cérnás varrást, méhsejtmintás steppelést, egyedi karbon dekorelemeket és bőr/Alcantara kárpitozást foglal magában.

Az új Audi RS 6 Avant performance 117 ezer euróba kerül, míg az RS 7 Sportbackért 121 700 eurót kell fizetni. Mindkét autó novembertől elérhető a német márkakereskedésekben.


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/