/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Még több erővel érkeznek az Audi legerősebb terepjárói

2020. július 29. 19:37   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Az Audi bemutatta eddig csak dízelmotorral kapható SQ7 és SQ8 TFSI benzines egységeivel szerelt alternatíváit. A hatalmas SUV-k mozgatását a 4.0 literes V8-as biturbó szív látja el 507 lóerővel és 770 Nm nyomatékkal. A százas sprint így csupán 4,1 másodpercbe telik.

Frissítette több szempontból is „leg” modelljeit az Audi. Ugyanis a legnagyobb és egyúttal legerősebb terepjárók kaptak végre benzines aggregátot, így egyúttal még több erőt.

Az SQ7 és SQ8 példányokban eredetileg szolgálatot teljesítő 430 lóerőt és 900 Nm-t szállító TDI motor helyett immáron 4.0 literes duplaturbós TFSI egységet lehet kérni. És bár a maximális forgatónyomaték „csak” 770 Nm, a paripák száma 507-re (373 kW) emelkedett.

Az eddig sem szerény 4,8 másodperces százas gyorsulás így már 4,1 szekundum alatt letudható, de ami ennél is félelmetesebb, hogy a két és fél tonnás szörnyetegek 80-ról 120-ra 3,8 másodperc alatt katapultálnak. A végsebesség elektronikusan korlátozva lett 250 km/órában.

Méretükhöz és a bennük dolgozó szívhez képes az átlagfogyasztás szerénynek mondható 12 liter/100km körül alakul – bár biztosan nem előbbi menettulajdonságokat próbálgatva. Sokkal inkább a cylinder on demand (COD) rendszernek köszönhetően, mely visszafogott vezetési stílus esetén négy henger ideiglenes leállításával mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. A két twinscroll-turbófeltöltő a kipufogógáz-ellennyomás mérséklésével és a gázcsere-folyamat optimalizálásával jelentősen javítja a hengerek töltési fokát. A feltöltők a 90 fok hengerszögű motor hengersorai közötti „V-térben” kaptak helyet, amely elrendezés rövid gázutakat és már alacsony fordulatszámokon is közvetlen gázadási reakciókat tesz lehetővé.

Nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és quattro állandó összkerékhajtás továbbítja a teljesítményt az útra, mely legyen is bármilyen, mindenre kínál megoldást a két négykarikás modell: a szabályozott lengéscsillapítókkal kiegészített „adaptive air suspension sport” sport-légrugózást kínál összkerékkormányzással együtt. Utóbbi kis sebességeknél legfeljebb öt fokos szög alatt az elsőkkel ellentétes irányban kormányozza be a hátsó kerekeket, míg 60 kilométer/óra felett a nagysebességű stabilitás és a gyors irányváltások szolgálatában kismértékben az első kerekekkel megegyező irányban kormányozza be őket.

Ezen felül az advanced futómű-csomag egy további modern megoldást is tartalmaz, mégpedig az Elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS) formájában. Amikor az autó egyenesen halad, a stabilizátorokat elektromos motorral mozgató rendszer igyekszik kioltani az útegyenetlenségből fakadó rezgéseket, míg a tempós kanyarvételek során hatékonyan mérsékli az oldalirányú billenőmozgásokat. A csomagban mindemellett a sport- differenciálmű is szerepel, amely a gyors kanyaríveken igény szerint osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között.

Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben hét menetprofil közül választhat a sofőr: comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad és individual. Durva belegondolni, de ekkora autónál nem csoda, hogy az SQ7 alapkivitelben is 20 collos felnikkel érkezik, de extraként 22 collos kerekeket is kérhetünk hozzá, míg az SQ8 eleve 21-es görgőkkel érkezik, de akár 23-as felnikkel is megvásárolható.  Az első féktárcsák mindkét modellen 400 milliméter átmérőjűek. Kívánságra az Audi szénszálerősítésű kerámia féktárcsákkal is szereli a modelleket, melyek Magyarországon előreláthatólag október végétől lesznek rendelhetők.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/