Még vonzóbbak lettek az Aston Martinok
Számos módosításon ment keresztül a 2015-ös modellévre az Aston Martin két népszerű modellje, a Vanquish és a négyajtós Rapide S. Nőtt a motorteljesítmény, javult a gyorsulás és a kezelhetőség, ugyanakkor a fogyasztás mérséklődött. De az új színek és kerekek miatt is vonzóbbak a brit sportautók.
A legfontosabb változás talán az, hogy mind a Vanquish, mind a Rapide S százas gyorsulása fél másodpercet javult, így már nincs okunk fanyalogni. A Vanquish 4,3 helyett immár 3,8 másodperc alatt sprintel százra, míg a Rapide S a mutatványt 4,9 helyett 4,4 másodperc alatt intézi el. Ez ugyanakkor azt is jelenti, hogy az új Vanquish lett az Aston Martin 101 éves történetének legjobban gyorsuló autója.
Emellett a mérnököknek sikerült a ZF nyolcfokozatú automataváltóját a márka VH architektúrájával párosítani, így a Vanquish és a Rapide S egy remek váltóművel is gazdagodott. A Touchtronic III elnevezésű szerkezet nemcsak fürgébbé tette az autókat, a károsanyag-kibocsátásukat és a fogyasztásukat is mérsékelte 10 százalékkal. Ezen kívül a módosított végső váltóáttétel miatt az autók csúcssebessége immár elérheti a 320 km/órát. Az erőforrásokon is dolgoztak kicsit; a V12-es erőművek új Bosch vezérlést kaptak és 5 lóerővel illetve 10 Nm-rel gazdagodtak. A Vanquish 576, a Rapide S 560 lóerőt állít csatasorba, a nyomaték mindkét esetben 630 Nm.
A 130 milliszekundumos fokozatváltásokra képes Touchtronic III négy előre programozott beállítást kínál, a ‘Drive’ és ‘Drive Sport’ mellett ‘Paddle Shift’ és ‘Paddle Shift Sport’ opciók is rendelkezésre állnak a még élvezetesebb vezetés érdekében. A szoftver vezetési stílusa alapján képes beazonosítani a sofőrt, emellett a többszörös fokozatváltást is engedi, amit fékezés közben a visszaváltást végző fül meghúzásával és megtartásával lehet kérni.
A mérnökök emellett az autók kormányzásán is módosítottak és feszesebbé tették a Vanquish rugózását. A lengéscsillapítók elöl 15, hátul 35 százalékkal lettek feszesebbek, nagymértékben javítva a menettulajdonságokat. A Rapide S nagyobb első féktárcsákat kapott.
A műszaki csiszoláson túl a két Aston Martin modell külső és belső csinosításon is átesett. Új, tízküllős kovácsolt felnik érkeztek, amelyek 7 kilogrammos súlymegtakarítást jelentenek és többféle színben rendelhetők meg. Új külső színek is megjelentek a kínálatban, mint a fantasztikus Diavalo Red, amely előtte a V12 Zagato kiváltsága volt. A kabinban új színek és varrásminták választéka jelent meg.
A felfrissített Aston Martin modellek ősszel lépnek piacra.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)