Megérkezett a hálózatról tölthető SEAT Leon
címkék: elektromos, hibrid, leon e-hybrid, plug-in, seat, seat leon
A SEAT Leon mindig fontos pillér volt a spanyol márka kínálatában, mely segíti a márkát új irányba mozdulni. Most a Leon lett az első SEAT, amely plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető. A 204 lóerős benzin-elektromos hibrid hajtáslánc ötajtós vagy kombi karosszériával párosítható.
A SEAT Leon e-Hybrid a Volkswagen MQB Evo architektúrájára épül, akárcsak a Škoda Octavia iV és a Volkswagen Golf e-Hybrid modellek. Hajtásláncát tekintve is osztozik a konszern másik két hálózatról tölthető modelljével. Az 1,4 literes, 150 lóerős TSI turbómotorhoz egy 85 kW teljesítményű (115 LE) villanymotor kapcsolódik, amelyet egy 13 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátor lát el energiával. A rendszerteljesítmény 204 lóerő és 350 Nm nyomaték. Az erősebb, 245 lovas plug-in hibrid hajtáslánc majd a Cupra Leon e-Hybrid kiváltsága lesz.
A Leon e-Hybrid teljesen elektromos üzemmódban WLTP ciklus szerint akár 64 km hatótávolságot biztosít és akár 140 km/óra sebességgel is használható. És amikor nagyobb távolság megtételére van szükség, a két erőforrás akár 800 kilométeres hatótávot is szavatolni tud. A széndioxid-kibocsátás a WLTP hivatalos tesztciklusa szerint 25-30 g/km között van, miközben a vegyes fogyasztás 1,3 liter/100 km.
A Leon e-Hybrid mindig elektromos üzemmódban indul. A hajtás hibrid üzemmódba kapcsol, ha az akkumulátor töltöttsége egy bizonyos szint alá csökken, vagy ha a sebesség 140 km/óra fölé emelkedik. Hibrid üzemmódban a vezetőnek lehetősége van a töltés állapotát fenntartani, növelni vagy pontosan meghatározott szintre csökkenteni. Ez lehetővé teszi, hogy nulla károsanyag-kibocsátással hajtson be egy városi célterületre. Az akkumulátor 3 óra 40 perc alatt feltölthető 3,6 kW-os töltővel (Wallbox), vagy kevesebb, mint 6 óra alatt 2,3 kW-os töltővel. A SEAT Connect alkalmazáson keresztül a jármű adatai távolról is elérhetők, s a töltési folyamat, illetve a klimatizálás így is irányítható.
Az ötajtós SEAT Leon e-Hybrid tömege 1614 kg, a kombié pedig 1658 kg. A 204 lóerőnek, a kiváló, adaptív felfüggesztésnek és a közvetlen kormányzásnak köszönhetően azonban élmény a vezetése. Az adaptív futóműtechnika folyamatosan figyeli az útviszonyokat, miközben figyelembe veszi a kormányzást, a fékezést és a gyorsulást is a rugózás adaptálásához, optimalizálva az egyes kerekek csillapítását a kényelem és dinamika érdekében.
Bent alapfelszerelés a vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay. Emellett a legfejlettebb asszisztens rendszerek is reóndelkezésre állnak, beleértve a prediktív adaptív sebességtartó automatikát, a vészhelyzeti asszisztenst és a Travel Assist-et.
Az új SEAT Leon e-Hybrid FR felszereltséggel itthon 12,1 millió forinttól vásárolható meg.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)