Megérkezett a Peugeot 408
Bemutatkozott Magyarországon a Peugeot különleges, a jelenlegi kategóriákba szándékosan nem illeszkedő, sajátos stílusú új modellje, a 408. A fastback hátsóval rendelkező újdonság kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal és egy benzinmotorral érhető el, 16 millió forintos alapártól.
Az új 408 a Peugeot kompakt szegmensbeli kínálatát gazdagítja. Ebben a stratégiailag rendkívül fontos kategóriában a francia márka az elmúlt években kiemelkedő helyet biztosított magának, amiben komoly szerepe volt a 3008 és az 5008 SUV sikerének, valamint az ötajtós 308 és a kombi 308 SW három generációjának. A kínálatot a szegmens tetejére pozicionált 408 teszi most teljessé.
Az új Peugeot 408 vevői várhatóan főleg az aktív, gyermekes vagy gyermek nélküli párok közül kerülnek majd ki, akik magán- és professzionális célokra egyaránt használják az autót. Egyesek a C-szegmensen belül szeretnének magasabb presztízsű, nagyobb és tágasabb autót. Mások a túl átlagosnak és jellemzően családi autónak tartott kompakt SUV-k helyett valami újszerűbb és egyedibb sziluettre vágynak. Megint másokat az impozáns méret és megjelenés fog meg. De mindannyiukra igaz, hogy a mindennapi használat során csakúgy, mint a közösen megtett hosszú utazások alkalmával a legkorszerűbb autós élményeket keresik.
A Peugeot modellekre jellemző, nagyragadozóra emlékeztető külsővel együtt az új 408 formanyelve tökéletesen illik az innovatív, kompakt méretű prémium fastback koncepcióhoz. A karosszériát kimondottan éles vonalak határolta felületek játéka jellemzi: jó példa erre a tető hátsó kiképzése, a csomagtérajtó vagy a sárvédők eleje.
A 408 külső felépítése egészen sajátságos. A többféle meghajtással kompatibilis EMP2 platformra épült modell tengelytávja kimondottan hosszú (2,78 m), ami bőséges hátsó helykínálatot eredményezett. A jármű teljes hossza 4,69 méter, szélessége pedig behajtott visszapillantó tükrök esetén 1,86 méter. A széles nyomtávok és a nagy átmérőjű, akár 20 colos kerekek jóvoltából az autó magabiztosan áll a „lábán”. A megemelt hasmagasság ellenére, a mindössze 1,48 méteres magasságnak köszönhetően a 408-at karcsú és sportos profil jellemzi.
Elöl a megemelt sárvédők közé „ékelt” hosszú motorháztetőt találunk. Ez a stilisztikai megoldás tiszteletet parancsolóvá teszi az orr-részt és áramvonalassá a profilt, mivel a sárvédő/motorháztető határa szinte láthatatlan. A világítótesteknél alkalmazott Matrix LED technológiának köszönhetően a finom rajzolatú, keskeny fényszórók kiváló teljesítményt nyújtanak. A lámpák kétoldalt szemfogra emlékeztető LED-es fénysorban folytatódnak, melyek lenyúlnak a lökhárítóba.
A vezetéstámogató rendszerek működéséhez szükséges radart rejtő új márkaembléma köré épülő hűtőrács is egyértelműen jelzi a modell hovatartozását. A karosszéria színében játszó, szinte anyagtalannak ható hűtőrács beleolvad a lökhárító tömbjébe, ami az újabb generációs elektromos modellek sajátja a márkánál. Az orr-rész jellegzetes grafikus elemei a nagy fekete légbeömlők, melyektől szélesebbnek és robusztusabbnak hat az autó.
Az oldalsó karosszéria- és kerékdobvédő elemek hátul masszív fekete lökhárítóban folytatódnak, amely a karosszériába ferdén benyúlva kifejezetten dinamikus hatást kelt. Aerodinamikai szempontból a tető hátsó része különösen érzékeny terület. A légáramlást két „macskafül” segíti, melyek optimális módon terelik a levegőt a hátsó spoiler felé nyíló aerodinamikai folyosón.
Belül az egyik legkarakteresebb Peugeot-elem az i-Cockpit, mely egy évtizede folyamatosan fejlődik, és generációról generációra egyre modernebb. Az új 408-ban az i-Cockpit egy új infotainment rendszerrel, az i-Connect-tel gazdagodott. A kormánykerék ergonomikus kialakítású és fűthető, és a multimédiás rendszer, valamint egyes vezetéstámogató funkciók kezelőszerveit is magában foglalja. A kormány fölött, a vezető szemmagasságában elhelyezett új digitális műszeregység egy 10” digitális kijelzőt foglal magában. GT kiviteli szinten a műszeregység 3D technológiával is kérhető. A teljes egészében konfigurálható és személyre szabható műszercsoporton többféle kijelzési mód közül lehet választani.
Az új 408 műszerfala ún. „high-vent” kiképzésű, ami azt jelenti, hogy a szellőzők az utasok fejével szemközt, magasan helyezkednek el, ami jobb hőkomfortot biztosít. Az újfajta felépítésből következően a 10” érintőképernyő egy kicsit alacsonyabban van, mint a vezető közvetlen látóterében elhelyezett digitális műszeregység, így könnyebben elérhető. A rendszerhez teljes egészében konfigurálható kapcsolók tartoznak, melyek a központi kijelző alatt találhatók, és a szegmensben egyedülálló esztétikai és technológiai szintet képviselnek.
A felhasználó okostelefonját a gépjármű infotainment rendszerével összekötő tükrözés vezeték nélküli kapcsolaton keresztül történik. Bluetooth-szal egyszerre két telefon is a rendszerre csatlakoztatható. További csatlakoztatási lehetőségeket biztosít a négy USB-C port. A nagy felbontású 10” központi kijelző a többablakos rendszer és a widgetek vagy parancsikonok segítségével teljes egészében és rendkívül könnyen személyre szabható.
Az értesítések megjelenítéséhez az egyes menük egyszerűen balról jobbra vagy fentről lefele húzhatók, a három ujjal történő érintés pedig az alkalmazásmenü előhívására szolgál. Az okostelefonokhoz hasonlóan a Home érintőgomb megnyomásával bármikor könnyen vissza lehet térni a főoldalra. A nagyobb biztonságot és kényelmet szolgálja a természetes beszéden alapuló hangfelismerő rendszer „Ok Peugeot” parancsa, mely az infotainment rendszer összes funkciójához hozzáférést biztosít.
Az új Peugeot 408 kínálatában két plug-in hibrid motor szerepel. A gyengébbik egy 150 lóerős PureTech benzinmotor és egy 81 kW-os (110 LE) villanymotor párosából áll 8-fokozatú automata váltóval kiegészülve, míg az erősebbik egy 180 lóerős PureTech benzinmotort és egy 81 kW-os villanymotort egyesít szintén 8-sebességes automata váltóval. A 180 és 225 lóerős plug-in hibrid modellekben 12,4 kWh kapacitású akkumulátort találunk, amely kétféle fedélzeti töltővel tölthető: egy a szériafelszereltség részét képező, 3,7 kW-os egyfázisú töltővel és egy 7,4 kW-os egyfázisú opciós töltővel.
A 408-hoz egy tisztán belső égésű motor is rendelkezésre áll: a háromhengeres, 1,2 literes, 130 lóerős PureTech benzinmotorhoz 8-fokozatú automata sebeségváltó és Start & Stop rendszer tartozik. A modellből nem lesz dízel változat, ám a későbbiekben egy tisztán elektromos verzió is megjelenik majd.
A fastback koncepciónak megfelelően az új 408 számos olyan felszerelést kínál, amely az élvezetes utazást szolgálja. A kényelmes első ülések AGR (Aktion Gesunder Rücken) minősítéssel rendelkeznek, ezenkívül a vezetőülés 10-féle elektromos beállítással és 2 vezetési helyzet tárolására alkalmas memóriafunkcióval, az első utasülés pedig 6-féle elektromos beállítással rendelkezik. Ezen kívül 5 különböző programot kínáló, 8 légpárnás masszázsrendszer és ülésfűtés is rendelkezésre áll.
Az ülések tervezésekor nagy hangsúlyt kapott a felhasznált anyagok minősége: chiné kárpit, technikai szövet, alcantara, dombornyomott bőr és színes nappabőr. A GT változaton az üléskárpitokat, valamint a műszerfalat, az ajtóbelsőket és a középkonzol szivacsbetétjeit adamit színű díszvarrás is ékesíti.
Az utastér hátsó része különösen tágas. A hosszú (2,787 m) tengelytávnak köszönhetően az új 408 a legnagyobb hátsó helykínálattal rendelkező Peugeot: a hátsó utasok térdtere 188 mm. Szériafelszerelés a sílécalagúttal kiegészülő, 3:2 arányban osztott üléspad. A csomagtér a kategóriában igen tágas, 536 literes. Az üléstámlák leghajtásával pedig a raktér 1611 litere növelhető. A csomagtérfedél természetesen motoros működtetésű, hogy teli kézzel se jelentsen gondot a kinyitása.
Árak
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)