/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Már kapható a Peugeot 5008 SUV

2017. június 26. 14:30   |   Autoblog
címkék:  

E héttől kapható Magyarországon a Peugeot új kompakt szabadidőautója, az 5008. A 4,6 méternél is hosszabbra nyúló, öt- vagy hétszemélyes SUV tágas, variálható belteret, nagyszámú, high-tech kényelmi és biztonsági felszerelést, továbbá takarékos erőforrásokat vonultat fel. Akciós alapára 6 599 000 forint.

A Peugeot két év leforgása alatt világszerte öt új szabadidőautót vezetett be. Az offenzíva 2016 márciusában kezdődött a 2008 SUV bevezetésével, majd májusban folytatódott az új 3008 SUV leleplezésével. Kínában a 3008 előző nemzedéke tovább folytatja karrierjét egy modellfrissítést követően, míg az új 3008 SUV kínai piacra készült, hosszított változatát 4008 néven mutatták be a chengdui szalonon. Az új Peugeot 5008 tehát már az ötödik a márka szabadidőautóinak sorában.

Az új 5008 SUV osztozik a 308-cal és a 3008-cal az EMP2 platformon. Adottságainál fogva a padlólemez bármilyen karosszériatípushoz alakítható, többek között a tengelytáv 55 mm-es szakasszal történő meghosszabbításával. Az új 5008 esetében három plusz szakasszal toldották meg a 3008-hoz képest. A futóműveket ebben az esetben is a különböző motorokhoz igazították, hogy az úttartás valamennyi változatban méltó legyen az oroszlános márka hírnevéhez.

Az új 5008 külseje első pillantásra nyilvánvalóvá teszi, hogy ez bizony egy szabadidőautó. A típus minden sajátos ismertetőjegyét magán viseli: hosszú, vízszintes motorházfedél, függőleges orr-rész, magas övvonal. A hosszításra szánt plusz centiméterek (19 cm, ebből 16,5 cm a tengelytáv növelése) és a mértéktartó magasság (1,64 m a tetőrudakkal) nyúlánk és dinamikus megjelenést kölcsönöz az autónak. A magas övvonal és az üvegezett felületeket egészen a hátsó ablakig elegánsan körülfutó króm szegély merész oldalnézetet ad. A vonalvezetés letisztult, sallangmentes, feszes vonalakkal és gömbölyített formákkal. Még elegánsabbá és modernebbé teszi az autót a fekete tető, amely bármely karosszéria szín esetén igényelhető.

Az erő és a lendületesség érzete az orr-részen is folytatódik a krómozott részekkel díszített, exkluzív kivitelű hűtőrácsban, közepén az oroszlánnal. A finom vonalakkal megrajzolt fényszórók átható tekintetet kölcsönöznek az első résznek. Ez akár metszővé is válhat az opcióként igényelhető full LED-es lámpákkal. Ez utóbbi esetben az autó krómbetétes, sakktáblát idéző hűtőmaszkkal és egyedi első lökhárítóval készül. Hátul a szélvédő alatt megtaláljuk a márka újgenerációs szabadid-autóinak egyéniségét meghatározó csillogó fekete díszcsíkot. Az opálfényű fénydiódás lámpákat összekötő sáv közepén a Peugeot logó és felirat található. Visszaköszön a hármas karmot formázó lámpa is, amely éjjel-nappal egyértelműen felismerhetővé teszi a márka modelljeit.

Az 5008 4,64 méteres hosszának és 2,84 méteres tengelytávjának köszönhetően a szegmens egyik legtágasabb modellje. A 3008-nál 19 cm-rel, az előző 5008-nál 11 cm-rel hosszabb. De rendkívül praktikus is, ugyanis három egyforma, önálló üléssel rendelkezik a második sorban, és két önálló, elrejthető és kivehető üléssel is megrendelhető a harmadik sorban. A második sori ülések sínen tologathatók, támlájuk dőlésszöge pedig öt fokozatban állítható. Az alapfelszerelésként vagy opcióként a csomagtér padlójába süllyeszthető, két plusz ülés (hazánkban felár nélkül megrendelhetők), akár ki is vehető, még nagyobb helyet felszabadítva. A Peugeot szerint a csomagtér 780 köbdeciméteres, az üléseket lehajtva és tetőig pakolva pedig 1940 dm3-re bővíthető. Ennek tetejébe még az első utasülés támlája is lehajtható, így akár 3,20 m hosszú tárgyat is szállíthatunk az autóban.

A belső kialakítás ismerős más Peugeot modellekből. Megkülönböztető stíluselem az i-Cockpit vezetőhely a kicsi kormánykerékkel, a tabletként a műszerfalra helyezett, 8 colos kapacitív érintőképernyő, valamint a nagyfelbontású, 12,3 colos, magasra helyezett digitális képernyő. A kijelző grafikai minősége, az animációs játékok, valamint a beállítható és személyre szabható módok közötti átmenetek esztétikus kivitelezése igazán élményszámba megy. A műszerfal közepén elhelyezett, szemet gyönyörködtető zongorabillentyűkkel a vezető közvetlenül beléphet a legfontosabb kényelmi és biztonsági funkciókhoz.

Az autó minden porcikája csúcskategóriás utazásra invitál, köztük a kimagasló akusztikai komfort és számos kényelmi felszerelés, mint például az első ülésekbe épített nyolcpontos pneumatikus masszírozó rendszer, a prémium Focal hifi, a nagyméretű nyitható panorámatető vagy a vezeték nélküli telefontöltő. Az utazás során előforduló veszélyforrásokat a legújabb generációs vezetést segítő rendszerek minimalizálják. Akad a fedélzeten Grip Control és lejtmenet-vezérlő rendszer is.

Az új 5008 modellpalettája összhangban van a két évvel ezelőtt meghirdetett márkastratégiával és a legutóbbi Peugeot típusok kínálatának felépítését követi. Három mainstream felszereltségi szint (Access, Active, Allure), a felsőkategóriás és sportos GT Line kiadás, valamint a dinamikus és exkluzív GT változat áll rendelkezésre belőle. Motorból hatféle van, két benzines és négy dízel, amelyek a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási normákat is teljesítik.

Benzinesből az 1,2-es, 130 lovas PureTech turbómotor választható hatfokozatú manuális vagy automataváltóval, de egy 1,6 literes, 165 lóerős THP turbómotor is rendelkezésre áll, hatgangos automatával. A HDi dízelkínálat már négytagú, 100, 120, 150 és 180 lovas verziók választhatók. A két gyengébb motor 1,6 literes, míg a potensebbek 2 liter lökettérfogatból merítik az erejüket. Az 1,6-osokat ötsebességes, a 150 lóerős 2 literest hatsebességes kézi váltóval adják. A 2.0 BlueHDi 180 motor kizárólag a GT változatba rendelhető, hatfokozatú automatával.

Az új 5008 SUV magyarországi forgalmazása június 28-án indul, listaára 7 199 000 forint. Használtautó-beszámítás esetén az akciós ár 6 599 000 forint. A csúcs GT kivitelért utóbbi konstrukcióban 11 149 000 forintot kérnek.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/