Megérkezett a Renault Clio kombi
Az új Renault Clio Estate vonzó formájával és innovatív felszereléseivel új lendületet kíván adni a kiskategóriás kombik piacának. Jól néz ki, de praktikus is, csomagtere 1380 literig bővíthető és akár 2,5 méteres tárgyak is szállíthatók vele. A Renault új fejlesztésű Energy erőforrásaival érkezik, az év első felében.
A Renault-nál a Laurens van den Acker tervezte DeZir koncepcióautó hozta el a formai megújulást, amelynek egyes stílusjegyeit át is ültették a szériamodellekre. Az új Clio már az új Renault formanyelv szerint „fogant” meg, s a ferdehátút most egy hasonlóan vonzó DeZir leszármazott, a Clio Estate követi. A kombi egyedi kinézetű autó; tengelytávja azonos, 4267 mm-es hosszával azonban több mint 20 centiméterrel túlnyúlik az ötajtós Clión. A Clio Estate a shooting brake kombikra emlékeztet; s nem véletlenül, kimutatások szerint ugyanis a kombi vásárlóknak leginkább az ilyen autók tetszenek. A Clio kombi erősen lejtő tetővonalával, hátrafelé szűkülő ablakaival és C-oszlopba rejtett kilincseivel nem egy hétköznapi autó. A fekete oszlopok miatt ráadásul a szemlélőnek olyan érzése van, mintha a tető lebegne a karosszéria felett. Amúgy mindegyik modell tetőléccel érkezik, s természetesen hatalmas méretű üvegtető is rendelhető. Akárcsak az ötajtós modell, a kombi is messzemenőkig testre szabható.
A sportos forma a Clio esetében nem megy a térkínálat rovására, maximum a kilátást rontja egy kicsit. A csomagtér a padló alatti 85 literes üreget is beleszámítva ugyanis 443 literes (a Clioénál 143 literrel több), ami az üléseket lehajtva 1380 literig bővíthető. Ezen kívül az anyósülés támlája síkba dönthető, így 2,48 méter hosszú tárgyak is becsúsztathatók az autóba. A rakodóperem magassága mindössze 60 centiméter, ami szintén praktikus, hiszen alig kell megemelni a berakodni kívánt holmikat. A hátul ülők pedig 15 mm-rel nagyobb fejteret élvezhetnek, mint a ferdehátú modellben.
A kombi modellbe is megrendelhető az új Renault R-Link multimédiás rendszer. Ez tulajdonképpen egy integrált táblagép, amely mind az autóval, mind a világhálóval kapcsolatban áll és rengeteg különböző szolgáltatást tesz elérhetővé. Applikációs áruház is kapcsolódik hozzá (R-Link Store), ahonnét a tulajdonos további hasznos és szórakoztató programokat tölthet le. Az R-Link lelke a 18 centiméter átmérőjű érintőképernyő, amely akár hangparancsokkal is vezérelhető. A rendszer magában foglalja a navigációt, a multimédiát, a Bluetooth telefont, a fedélzeti számítógépet és a különböző plusz szolgáltatásokat.
A Clio kombi a francia márka legkorszerűbb erőforrásaival lép piacra; a vevők rendkívül környezetkímélő három és négyhengeres motorok közül választhatnak. Két benzines (1,2 16v 75, Energy 0,9 TCe 90) és három dízelmotor (dCi 75, Energy dCi 90, Energy dCi 90 83g) alkotja a palettát. Az egyetlen háromhengeres hajtómű a 90 lovas Energy TCe turbómotor, amely csupn 4,5 litert fogyaszt átlagban és 104 gramm a széndioxid-kibocsátása. A stop/start rendszerrel felszerelt 90 lóerős Energy dCi motor azonban beéri 3,2 literrel is. Az év közepén érkezik egy erősebb, 120 lovas benzines turbómotor is (TCe 120) duplakuplungos váltóművel. Az EDC váltómű később a dCi 90 motorhoz is elérhető lesz.
Az elmúlt öt esztendőben a kombik mindössze 5 százalékát tették ki a B-szegmens eladásainak. A kiskategóriában a ferdehátú modellek uralkodnak (75%), a maradékon pedig az egyterű modellek (11%), a crossoverek (7%), valamint a kupék és kabriók (2%) osztoznak. A Renault az új Clio kombival tovább erősíti a pozícióját ebben az egyre jobban népesedő szegmensben.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
Tetszik, jo a mostani design. Egy apro gond lehet, lassan nem tudni, hogy miert kellene Megane vagy Laguna kombit venni 🙂
Varom az erosebb motort.
Pár nappal ezelőtt pont egy ilyen mellé parkoltam (Bajorországban)
Először el sem akartam hinni, hogy ez “csak” egy Clio.
Nagyon sikerült kocsi.