Megérkezett a Subaru WRX STI
Az Észak-Amerikai Nemzetközi Autókiállításon ünnepelte világpremierjét a legfrissebb Subaru WRX STI, amely ugyan nem erősebb elődjénél, mégis minden területen jobb teljesítményt nyújt.
A Subaruk védjegye, a szimmetrikus hajtáslánc a WRX STI-ben teljesedik ki igazán, immár minden utolsó „cseppnyi” teljesítményt kisajtol a boxermotorból. A WRX STI könnyebb és merevebb elődjénél, futómű-geometriája pedig tökéletesítésen ment keresztül, így jobban reagál a vezető parancsaira. Élesebb a kormányzása, jobban kanyarodik, az aktív nyomatékelosztás rendszer miatt pedig még nagyobb élvezet vezetni. A mérnökök nagy hangsúlyt fektettek a futómű hangolására, így a WRX STI-vel normál esetben egészen kellemes közlekedni.
A négyajtós masinát egy 2,5 literes turbós boxermotor hajtja – legalábbis az amerikai kivitelt –, amely 305 lóerőt és 393 Nm nyomatékot ad le (4000 ford./percnél), pontosan annyit, mint az elődmodell. Egy megerősített hatgangos kézi váltó csatlakozik hozzá, amely rövid utakon jár, és határozottabban kapcsolható, mint a korábbi szerkezet. A DCCD rendszer átkerült az elődmodellből, a sofőr tehát a menetkörülményeknek megfelelően változtathat a központi differenciálmű beállításán. Megváltoztathatja az autó karakterét, hogy az inkább hátsó- vagy összkerék-hajtású járműként viselkedjen.
Az autóra egyébként elég egyszer ránézni, hogy tudjuk, mivel állunk szemben. A klasszikus kék szín, az aranyszínű felnik, a vasalódeszka méretű hátsó szárny, valamint a motorháztető légbeömlője a 90-es évek elejétől fémjelzik a Subaru leggyorsabb autóit. A kerekek mérete nem változott, és 245/40 méretű abroncsokat húztak rájuk, ám könnyebbek és merevebbek, mint az előd felnijei.
A négyajtós modell tágasabb utasteret is kínál, tengelytávja ugyanis 25 mm-rel bővebb lett (2650 mm), ami teljes egészében a hátsó lábteret gazdagítja. Újabb jelentősebb változás, hogy az A-oszlop immár 20 centiméterrel előrébb nyúlik, a visszapillantó tükrök pedig az ajtókra kerültek, kis háromszög ablakoknak adva helyet. Az ajtók tágabbra nyílnak, és a csomagtartó mérete is gyarapodott. A sofőr egyedi sportülésben foglalhat helyet és alul lapított sportkormányt forgathat. Dekorációként karbont és fémet alkalmaztak. A műszerfal tetején elhelyezett multifunkciós kijelző extraként töltőnyomás-jelző képernyővel gyarapodott.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)