Megérkezett az új Kia Picanto
A Picanto új lendületet és karaktert hoz a városi minik kategóriájába határozott vonalaival, új technikai megoldásaival és kényelmes utasterével. A felszereltségek és az extrák választéka jelentősen kibővült, ugyanakkor az újdonság kategóriájának egyik legjobban kihasználható, legpraktikusabb utasterű szereplője is egyben. Kétféle motorral és felszereltséggel, 2,769 millió forinttól vásárolható meg.
Az új Picanto vonalait a Kia koreai (Namyang) és frankfurti dizájnközpontja rajzolta. A cél egy innovatív, jó megjelenésű és látványos városi kisautó megalkotása volt. A tengelytáv 15 mm-rel hosszabb a korábbinál, most kereken 2400 mm-es, ugyanakkor az első túlnyúlás 25 mm-rel rövidebb mint volt. A karosszéria vonalai kiemelik az immár jó ideje a Kia márkavédjegyévé vált tigrisorr hűtőmaszkot és az új fényszórókat, a függőleges vonalak pedig az autó “arcvonásait” teszik határozottabbakká.
Az oldalvonalak és a finoman kidolgozott karosszériafelületek megnyújtják a Picantót, így az új modell jóval hosszabbnak tűnik elődjénél, miközben a valóságban nem nőtt: változatlanul 3595 mm-re nyújtózik mindössze. A vastag C-oszlopok a Kia formanyelvéhez tartoznak már jó ideje, itt jóval meredekebben állnak mint az előző Picantón, ugyanakkor a hátsó túlnyúlás is 10 mm-rel hosszabb mint eddig volt.
Az új Picanto 11 féle színben választható, ezek közül hat teljesen új, acél keréktárcsái alapesetben 14 colosak, könnyűfém felniből négyféle választható 14 és 16 col közötti méretben. Az első fényszórók is frissek, az irányjelzők és a nappali menetfények LED-esek. Az új Picanto GT-Line felszereltséggel is elérhető lesz, ezzel a piros, ezüst és fekete karosszériadíszítések mellett duplacsövű, krómvégű kipufogó is jár.
Az utastér anyagai és formái frissek, a kidolgozási minőség messze meghaladja a leköszönő modellét. A vízszintes vonalak a térérzetre is jótékonyan hatnak, és kiemelik a beltér, elődmodellénél valóban nagyobb méreteit. Az új vonalú műszerfalon friss elem a középkonzol 7 colos képátlójú “lebegő” központi érintőképernyője, ugyanakkor a legtöbb gomb és kapcsoló a korábbinál magasabbra, könnyebben elérhető helyre került, így jóval egyszerűbben kezelhetők. A személyre szabhatóság a beltérben igazán feltűnő: alapáron fekete vagy szürke szövetkárpitozás választható, ezek azonban ötféle színes csomaggal dohhatók fel, kontrasztos műbőr kárpitelemekkel és szintén kontrasztos, látványos díszvarrásokkal.
Bár az új, kizárólag ötajtós karosszériával készülő Kia Picanto külméreteiben (3595 x 1595 x 1485 mm) nem nagyobb a leköszönő modellnél, rakodóhelyeinek, csomagterének mérete és használhatósága mégis kiemelkedő a kategóriában. Tengelytávja és hátsó túlnyúlása jelentősen hosszabb mint volt, így utastere is tágasabb. Az utasok láb- és fejtere nagyobb a kategória éllovasainál is. A műszerfal alsó vonala 15 mm-rel magasabban fut mint korábban, így az elöl ülők térdének több tér jut, mint eddig. Az utastér négy- és ötüléses kivitelben is megrendelhető.
Az első ülések közötti könyöktámasz 55 mm-es úton előre-hátra tologatható, az alatta lévő rekeszben pedig kényelmesen elfér egy egyliteres palack. A középkonzol alsó része kétszintes polc, itt kényelmesen elhelyezhetők például a mobiltelefonok. A dupla pohártartó használaton kívül összecsukható, így nem foglal helyet.
A nagyméretű (7 colos képátlójú) központi érintőképernyőn a navigációs rendszer 3D-s térképekkel is fut, miközben a fedélzeti rendszer a ma kapható valamennyi okostelefonnal kompatibilis. Az extralistán tolatókamera és vezeték nélküli, indukciós telefontöltő is szerepel, az USB csatlakozó pedig ma már természetes tartozék.
A csomagtartó alapmérete a korábbi 200-ról 255 literre nőtt, s ezzel minden kategóriatársénál tágasabb. A két szinten (145 mm szintkülönbséggel) rögzíthető padlólappal különösen jól kihasználható a megnövekedett tér, ráadásul praktikus, tágas, padló alatti rekesz is kialakítható. A 60:40 arányban osztott hátsó üléstámla részei egyetlen érintéssel síkba dönthetők, a kibővített csomagtartó így 1010 literes.
Az új Picanto háromféle benzinmotorral lesz kapható, ezek közül kettő – a szívócső befecskendezéses 1,0 literes háromhengeres és az ugyanilyen szerkezetű 1,25 literes négyhengeres – az elődmodellből érkezett, de több részletüket is jelentősen átdolgozták. 2017 negyedik negyedévétől a Kia más modelljeiből ismerős 1,0 literes turbós, közvetlen befecskendezéses háromhengeres benzinmotorja is elérhető lesz a Picantóhoz. Minden erőforráshoz ötfokozatú kéziváltó csatlakozik alapáron, a start-stop rendszer bizonyos hajtásláncokhoz elérhető, az 1,25 l-es motorhoz négyfokozató automata sebességváltó választható.
Az 1,0 literes belépő erőforrás 67 LE-s (5500/percnél) nyomatéki maximuma 96 Nm. 14,3 másodperces gyorsulást és 161 km/órás végsebességet tesz lehetővé. Az 1,25 literes motor 84 LE-s és 122 Nm forgatónyomatékot szolgáltat. 12 másodperces gyorsulást és 173 km/órás végsebességet szavatol. A Kia más modelljeiben már sikeres, közvetlen befecskendezéses, turbós 1,0 literes háromhengeres T-GDI motor a Picanto orrában 100 lóerős és 172 Nm nyomatékú. Kereken 10 másodperces gyorsulást és 180 km/órás csúcssebességet produkál.
Az új Picanto európai értékesítése 2017 második negyedévében indul, és természetesen minden modellre érvényes a Kia egyedülálló 7 éves, vagy 150 000 kilométeres teljes körű garanciája.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)