/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megérkezett az új Mercedes C-osztály

2013. december 16. 19:30   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Retteghet a hármas BMW és az A4-es Audi, ugyanis bemutatta legnépszerűbb modelljének teljesen átdolgozott változatát a Mercedes. A C-osztály hatalmas és borzasztó takarékos lett, csak az ezekkel együtt megnőtt ára lesz nehezen emészthető.

Megannyi kémfotó és spekuláció után végre itt a Mercedes-Benz legújabb üdvöskéje, a C-osztály, melynek igen erős mezőnyben kell helytállnia, ám az első benyomások alapján ezzel nem lesz gondja a csillagmárkásoknak.

Ami a külsőt illeti, a jelenlegi modellhez képest teljes átrajzoláson esett át a középkategóriás. Hossza 95 mm-t nőve immáron 4686 mm, míg tengelytávja 8 centit bővülve 284 centiméteresre hízott, tehát az eddig sem gyenge lábtérrel most már biztosan nem lehet gondja senkinek. Ám nem csak hosszában változott a C: 40 mm-t hozzáadva már 1810 milliméteres szélességgel fekszik az útra. A megnövelt méreteknek köszönhetően a csomagtartó alapesetben 480 literes, mindezek ellenére a moduláris hátsókerék-hajtású padlólemeznek köszönhetően elődjénél 100 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen azonos felszereltséggel, ami már önmagában hozzájárul az üzemanyag-megtakarításhoz, míg az alacsonyabbra került súlypont a tempósabb kanyarvadászatban segít. A maximális kényelemért elsőként a kategóriában az AIRMATIC légrugós rendszer is beikszelhetjük az opciós listán, de az alap acélrugós megoldást választóknak sem kell aggódniuk: háromféle hangolás közül választhatunk, melyek közül a sport beállítás esetén nem mellesleg 15 mm-t csökken a hasmagasság.

A belsőt illetően igazi prémium hangulat uralkodik. Akárhová is tekintsünk, kellemes hatású műanyagokkal, fémekkel, fával és bőrrel találkozhatunk, miközben a gombok és kapcsolók sokkal logikusabb felépítés szerint helyezkednek el. Például a központi kijelző alá sokkal kevesebb nyomkodnivaló került, miközben egy külön megrendelhető touchpad teszi egyszerűbbé a kezelést a már jól megszokott tekerőtárcsa mellett.

A hivatalos megjelenéssel egy időben a C-osztály három motorral lesz kapható. Az első (C180) a már több modellben elérhető 1.6 literes benzines 156 lóerővel (115 kW) és 250 Nm-es nyomatékkal, valamint 8,2 másodperces 0-100 km/órás sprintidővel. Ez a négyhengeres állítólag 5 liter üzemanyagot éget el százon, miközben széndioxid-kibocsátása csupán 116 gramm kilométerenként. A második – és egyelőre legerősebbnek ígérkező C200-as – változatot egy 1.8 literes turbós benzines hajtja 184 paripával (135 kW) és 300 Nm-rel, mely értékeknek köszönhetően álló helyzetből 7,5 másodperc alatt repül százra a szedán 5,3 literes átlagfogyasztás és 123 g/km-es kibocsátás mellett. Dízel fronton a C220 BlueTEC áll rendelkezésre 170 lóerő (125 kW) és 400 Nm kíséretében. A 8,1 másodperces sprintidőt a kereken 4 literes átlagfogyasztás és 103 g/km-es széndioxid-kibocsátás egészíti ki.

Az imént felsorolt egységek mellett számíthatunk további érdekes finomságokra. Például a közeljövőben jön egy 1.6 literes gázolajos 115 lóerő / 280 Nm, illetve 136 lóerő / 320 Nm-es kiadásban, valamint érkezni fog a csúcsot jelentő C300 BlueTEC HYBRID egy 204 lóerős dízel és egy 27 lóerős villanymotor összehangolásával – 3,9 literes fogyasztást ígérve.

A motorváltozattól függően hatsebességes kézi, vagy hétsebességes (7G-TRONIC PLUS) automataváltó jár a modellhez, miközben a 4MATIC összkerék-hajtási rendszer külön rendelhető lesz a különböző vezetéssegédekkel együtt. A C-osztály terjedésének csak ára szabhat határt, ugyanis a legolcsóbb C180 modell Németországban 33 558 euróba, azaz megközelítőleg 10,1 millió forintba fog kerülni, míg az alap C220 BlueTEC dízelért 38 675 eurót (11,64 millió forintot) kell leszurkolniuk a vevőknek.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/