Megérkezett a boxer dízel
Idén első körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésű, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerős erőforrást.
A Legacy modellben debütált a világ első horizontális elrendezésű személyautó-dízelmotorja. A Subaru boxer dízel ugyanazokat az előnyöket mutatja fel, mint a boxer benzinmotor: könnyű súly, alacsony tömegközéppont, minimális vibráció és gyors reakció. Idén első körben a Legacy és az Outback kapja meg az új fejlesztésű, common rail befecskendezéses 2 literes 150 lóerős erőforrást. A japán márka komoly piaci sikert vár a különleges hajtóműtől, mi pedig alig várjuk, hogy kipróbálhassuk.
A Subaru-dízelben nincsen kiegyensúlyozó tengely – nincs szükség rá -, a főtengely pedig rövid és nagyon merev, a dízelekre jellemző vibrálás és zaj ezért minimálisra csökkent. Az alumínium blokk 1998 köbcentiméteres, hossza pedig mindössze 353,5 mm (a 2 literes benzines 414 mm hosszú). A turbófeltöltő változó geometriájú, s a motor alá, a katalizátorokhoz szerelték. A Subaru dízele ezen kívül részecskeszűrőt és kipufogógáz-visszavezető rendszert is tartalmaz, természetesen teljesíti az Euro 4-es kibocsátási normát.
A teljesítmény 150 lóerő 3600-as fordulatszámnál, míg a nyomaték 350 Nm 1800-as percenkénti fordulatszámnál. A csúcssebesség 208 km/óra (kombi 203 km/óra). A szén-dioxid kibocsátás 148 g/km (Legacy szedán). A motor fogyasztása 7 (város)/4,8 (országút)/5,6 liter, az üzemanyagtank 64 literes. Az Outback 2.0D szabványos átlagfogyasztása 5,8/5,9 l/100 km, maximális sebessége pedig kereken 200 km/óra.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)