Megjelent az új sport-Clio
Megjelent a kínálatban az új Renault Clio RS, amely új 1,6 literes, 200 lóerős turbómotort és első ízben duplakuplungos váltót kapott. A Renault motorsportos tapasztalatát felhasználva minden idők legjobb sport-Clióját készítette el, amely a mindennapokban is könnyen használható autó.
A francia márka legsportosabb RS modelljei minden esetben azonnal felismerhetők egyedi sárga fényezésükről és nagyméretű, általában fekete könnyűfém felnijeikről. Ez az új Clio RS esetében is így van, de az egyedi spoilerezés és a dupla kipufogó is árulkodó jelek. S ezek a kiegészítők nemcsak a „dögösség” faktort javítják, hanem az aerodinamikai hatékonyságuk is nagy. A hátsó diffúzor és a tetőspoiler komoly leszorító erőt termelnek, ami nagy mértékben fokozza a stabilitást nagy sebességnél. A Renault Clio RS ötféle színben, köztük az emblematikus Liquid és Sirius citromsárgában lesz elérhető és felárért 18-as fényes fekete vagy fegyverszürke kerekekkel is felszerelhető lesz.
Az utastérben a tervezők az elegáns fekete alapszín mellett piros dekorelemek alkalmazása mellett döntöttek – a fekete-piros kombinációval nem lehet mellélőni. A sportüléseken és a sportkormányon igényes piros szegélyvarrás látható, emellett a légbeömlők kerete, a váltókar és környéke, valamint az ajtóbelsők is piros színű díszítéseket kaptak. A pontot az i-re a piros biztonsági övek és mutatók teszik fel. A kormánykerék piros csíkja a középállást jelzi, akárcsak a versenyautókban.
A Clio RS-be a Renault új fejlesztésű, 1,6 literes 200 lóerős és 240 Nm nyomatékú turbómotorját építették, amelyhez egy gyors reagálású duplakuplungos váltóművet társítottak. Az átdolgozott erőforrás már 1750-es fordulatszámon leadja maximális nyomatékát és a teljes fordulatszám-tartományban nagyobbat tol, mint a korábbi 2 literes egység. A francia hot hatch 6,7 másodperc alatt szökken nulláról 100 km/órára és eléri a 230 km/órás végsebességet is. Ezzel csak nagyon kevesen képesek versenyre kelni. Az új hajtómű ráadásul normál használat mellett takarékos is, szabványos fogyasztása ugyanis 6,3 l/100 km.
A mérnökök azonban nem elégedtek meg egy új-motor váltó páros beépítésével, hanem továbbfejlesztették a komfortot, a kezelhetőséget, az úttartást és a fékezést. Az első futómű merevebb lett és nagyobb lengéscsillapítót kapott, növelve a menetkomfortot, míg a hátsó futóműbe az előző RS modellben alkalmazottnál 10 százalékkal merevebb stabilizátort építettek. A Clio RS komfortosabb lett, hogy közben semmit sem vesztett a kiváló útfogásából. Ezt elsősorban úgy érték el, hogy az első lengéscsillapítókba két másikat integráltak. Ezen kívül a féktárcsák méretét elöl 32, hátul 26 centiméterre növelték.
A gyorsulást és a kanyarvételi képességeket a beépített elektronikus differenciálzár tovább javítja. Az elforgó első kerék finom fékezésével csökkenti az alulkormányzottságot és fokozza a stabilitást anélkül, hogy csökkentené a motor nyomatékát. Ahogy mindegyik Renault Sport modell, az új Clio RS 200 EDC is kétféle alvázzal érhető el; a Cup verzió 3 mm-rel alacsonyabb, 15 százalékkal merevebb és még közvetlenebb kormánymű tartozik hozzá.
A Clio RS több autó egy karosszériában. Az „RS Drive” gomb megnyomásával háromféle menetprogram hívható elő, amelyek különböző karaktereket csalogatnak elő az autóból. A Normal, Sport és Race beállítások módosítják a váltómű, a motor, a menetstabilizáló rendszer és a kormánymű vezérlését. A járműosztályban igazi újdonság a rajtprogram, ami a Clio RS EDC váltójának szintén egy újabb funkciója. A lehető legerőteljesebb elindulást garantálja a kerekek minimális megpörgése mellett. Race, azaz verseny módban kizárólag kézzel lehet váltani és a menetstabilizáló rendszer sem működik. A Renault RS modelljeiben kedvelt RS Monitor telemetria rendszer szériafelszereltség és kibővített funkciókkal rendelkezik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
Az elodjehez volt szerencsem, azota sem ertem, hogy miert gyartanak ocska 2000 ccm-es motorokat. Porgott, huzott ha ugy gondoltam, ha pedig takarekoskodni akartam, abban is partner volt. Kar erte, nagyon jo darab volt.
Most pedig ez lesz ritka jo vas, ha az ara is rendben lesz, akkor talan betolok egyet a garazsba, bar az Alpine mindenkepp meger meg egy kis varakozast, akkor lehet eldonteni…, szeretem a Franciat minden esetleges problemajaval, bar engem eddig az is elkerul.