Visszatért a Lada Magyarországra
Megjöttek az első itthoni piacra szánt Ladák Magyarországra, ezzel pedig a Lada Hungary hivatalosan is megkezdte az autók hazai forgalmazását. Az Európában először nálunk megvásárolható új, Euro 6-os motorral szerelt Ladák ára hihetetlenül kedvező, a Granta Sedan már megkapható 2 millió forint alatt, de egy szimpatikus kinézetű, korrekt összeszerelésű és közepes felszereltségű, 96 lovas modell is 2,5 millió forint körül kelleti magát. A Lada bízik benne, hogy ilyen áron sokan döntenek majd új autó vásárlása mellett, mint hogy behozzanak egy öreg autót külföldről.
Hosszú és rögös út vezetett odáig, hogy a ma kiállított első, kifejezetten hazai piacra szánt Lada megérkezhetett Magyarországra. Az egy évre visszanyúló történet egy az Avtovaznak írt levéllel kezdődött, amit jóval később, idén július elsején szerződés is követett. Az elmúlt fél évben az importőr a hazai hálózat kiépítésén és a gyárral közösen azon dolgozott, hogy elkészüljenek az első, Euro 6 emissziós normákat teljesítő autók. Ez mind a gyár, mind a Lada Hungary életében óriási mérföldkő: előbbinek egyet jelent az európai piacra visszatéréssel, utóbbinak pedig a régóta várt magyarországi forgalmazást teszi lehetővé.
A Lada visszatérését megelőző óriási érdeklődés miatt az importőr országos regionális lefedettséget biztosító márkakereskedői hálózattal indul. Több mint 100 jelentkezőből választották ki azt a kilenc kereskedést, melyek megfeleltek az importőr által támasztott követelményeknek. Már mától vehetünk Ladát Békéscsabán, Csornán, Debrecenben, Dél-Pesten, Érden, Kecskeméten, Kiskunhalason, Óbudán (Zay utca) és Pécsen. A Lada márkakereskedői hálózatának bővítése azonban nem áll meg, az importőr továbbra is várja a tapasztalattal és megfelelő ingatlannal rendelkezők márkakereskedők jelentkezését, akik részesei szeretnének lenni a Lada újkori sikereinek.
Az első Magyarországra érkezett autó egy Lada Kalina Kombi (2194), melyet elsősorban családi autónak szán az Avtovaz, de tágas utas és csomagtere miatt szabadidős autónak is kiváló. Az első hazai Kalina Kombi 1.6 Norma felszereltséggel rendelkezik, mely ez esetben 96 LE teljesítményt jelent, ABS+BAS, ESC+ASR, Isofix rendszer, fedélzeti számítógép és társain kívül első elektromos ablakokat, első ülésfűtést, távirányítós központi zárat, manuális klímát, színre fújt lökhárítókat és tükröket, és bizony szokatlan módon könnyűfém keréktárcsákat is jelent. Mindezt kimagasló 5 év vagy 100 000 km gyári garanciával 2 649 000 forintért kínálja az importőr.
A kínálat legolcsóbb darabja a 426 centi hosszú, négyajtós lépcsőshátú Granta Sedan, amely 86 lovas 1,6-os motorral és Standard alapfelszereltséggel 1 990 000 forintért hazavihető. És az uniós előírásoknak megfelelően ebben már van ABS és fékasszisztens, menetstabilizáló rendszer, 2 légzsák, guminyomás érzékelő, gyermekülés előkészítés, de nem kell lemondani az első elektromos ablakokról, a fedélzeti számítógépről, a központi zárról és a könnyűfém kerekekről sem. A második szintű Norma felszereltségben már benne foglaltatik az audiorendszer és a légkondicionáló, az 1,6-os, 16 szelepes hajtómű pedig már 96 lóerőt ad le. A Lux csúcsfelszereltség része többek között az automata fényszóró, a hátsó elektromos ablakok, az esőszenzor, a fűthető első ülések és külső tükrök, az első ködlámpák, a multimédiás rendszer, valamint a hátsó parkolószenzorok. Az összes új Lada modellt ötfokozatú kézi váltóval szállítják, a Lux kivitelekhez azonban rendelhető négyfokozatú automata szerkezet is.
A Granta kapható praktikus, ötajtós verzióban is (hossz: 4246 mm) 2 199 000 forinttól, emellett rendelkezésre áll a Kalina kisautó, ferdehátú, kombi és crossoveres stílusjegyekkel megáldott Cross kivitelben. A 3893 mm hosszú Kalina Hatchback indulóára 2 199 000 forint, a Kalina Crossé 2 599 000 forint, míg a Kalina Kombi (h.: 4084 mm) 2 349 000 forinttól vihető el. Az autók kifejezetten jól néznek ki, különösen a Kalina Cross mutat szépen, utasterük pedig kompakt befoglaló méreteik ellenére meglehetősen tágas. A belső kivitel nagyon szerény, rideg és kopogós műanyagokkal találkozunk, az ülések oldaltartás nélküliek és süppedősek, de az alapvető igényeket kielégítik.
Nem szabad megfeledkeznünk a legendás terepjáró-képességű, elnyűhetetlen Niváról, ami a mai naptól szintén megvásárolható valamelyik Lada kereskedésben. Az immár 4×4 Classic néven futó ősterepes gyakorlatilag ugyanúgy néz ki, mint 30 éve, belsejében műanyagszag terjeng, mennyezetkárpitja a klasszikus lyukacsos műbőr, ajtaja ugyanazzal a fémes kattanással csukódik. Csupán a kormánykerekét cserélték ki és Euro 6-os normájúra módosították az 1,7 literes, 8 szelepes, 82 lóerős motorját. (A pótkerék továbbra is a motortérben lakik.) Az osztómű, a zárható középső differenciálmű, a felező áttétel, a nagy hasmagasság és a keskeny bütykös gumik miatt bárhol elmegy, a korábbinál nem sokkal alacsonyabb fogyasztás mellett. A Lada ugyanis őszintén bevallja autói fogyasztását; városban mindegyik megkéri a maga 9-9,5 literjét, a 4×4 Classic azonban ilyenkor 12 liter fogyaszt, és vegyes üzemben is 9,5 litert gurít le a torkán. A 4×4 Classicnak is sikerült fantasztikusan jó árat kialakítani, 2,79 millió forintjával a piac legolcsóbb összkerekes autója.
Sok sikert kívánunk a Ladának, ami az „Új autót mindenkinek” mottóval kezdi meg tevékenységét Magyarországon.
„Rengeteg munka áll mögöttünk és persze nyilván még előttünk is. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy mi vagyunk az első európai importőr az új Lada érában és végre eljutottunk oda, hogy a Lada fizikailag itthon is elérhető. Azt gondoljuk, egy olyan szeretett márkát sikerült visszahoznunk a hazai piacra, mely sok szempontból üde színfoltja lesz a magyarországi autókínálatnak és új szintet hoz az elérhető áru autók szegmensében. Ezúton köszönöm a munkatársaim áldozatos munkáját, Önöknek és mindenkinek pedig jó Ladázást kívánok!” – mondta Markó Zoltán, a Lada Hungary projektigazgatója.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)