Megjött a Mercedes GLC Coupé
A Mercedes igyekszik minden járműszegmensben felvenni a kesztyűt az elképesztően gazdag modellkínálatot felmutató BMW-vel; most előrukkolt az X4 közvetlen konkurensének szánt GLC Coupéval. A GLC Coupét a Mercedes a közepes méretű SUV kínálatának sportautójaként jelölte meg, ennek megfelelően hangsúlyosan sportos, dinamikus karakterrel rendelkezik.
A maga 4,73 méteres hosszával, 1,6 méteres magasságával és 2,87 méteres tengelytávjával a GLC Coupé dinamikus és kompakt megjelenést kelt. A változtatásokkal a kupé közel nyolc centiméterrel hosszabb és négy centiméterrel alacsonyabb, mint a GLC, amelynek alapjait az újdonság is örökölte. A GLC Coupé légellenállási együtthatója mindössze 0,31, ami a szegmens legjobbja.
A GLC Coupé sportkupékra jellemző, alacsonyan lejtő tetővonallal rendelkezik, miközben a gyémántmintás hűtőrács tovább hangsúlyozza sportosságát. Az A-oszlop kevésbé meredeken lejt, miközben a tető elegáns íve egy tipikus kupé izmos hátsó végződésével ér össze. A keskeny, megosztott hátsó lámpák a középen elhelyezett csillaggal és a kontúros légterelő éllel az S-osztály Coupé által bevezetett formanyelvet követik, melyet a zászlóshajó után az összes új Mercedes-Benz kupé modell magáénak mondhat. A profilt nem töri meg a hátsó ablaktörlő, ugyanis a légáramlás nem szakad meg a hátsó légterelőig, vagyis menet közben nem csapódik fel víz a hátsó szélvédőre. A jármű SUV származására utalnak az opcionálisan elérhető oldalsó fellépők. Az akár 20 colos méretben rendelhető kerekek, valamint a bőséges szabad magasság a GLC Coupé sportos ambícióit kibővítik a burkolatlan utakra is.
A külső formai filozófiát követve a belső tér kupé hangulattal és kimagasló minőséggel várja az utasokat. A letisztultságot sportossággal kombináló beltér a luxus modern értelmezését tárja elénk. Az elegánsan ívelő, egyetlen nagy panelből álló középkonzol és a különálló kijelző szintén minőségi kidolgozású, miközben minden irányban bőséges a hely. AMG Line belső csomag is kapható, ami többek között műbőr/mikroszálas kárpitozást foglal magában, akár két színben.
Az új GLC Coupé szériában sportfutóművel érkezik, a Dynamic Select üzemmód-választóval pedig ötféle menetprogram közül választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbbet. A kategóriában egyedi módon a GLC Coupéhoz is elérhető a többkamrás, elektromosan vezérelt, folyamatosan változó lengéscsillapítású Air Body Control légrugózás, amely kivételes stabilitást és optimális kényelmet ígér sportos agilitással fűszerezve. Sport+ üzemmódban az utazók érezhetik, hogy egy kimondottan nagy kanyarsebességekre képes kupéban ülnek, köszönhetően a 15 mm-rel alacsonyabbra beállított, feszesebb futóműnek. A Comfort mód ezzel szemben különösen kényelmes rugózást biztosít puha futóművel, melynél a rugózási/csillapítási erőket a rendszer folyamatosan állítja, szükség szerint például feszesre – például egy hirtelen kikerülő manővernél. A rendszer kanyarodás közben csökkenti az oldaldőlést és akár 4 centiméterrel is képes csökkenteni a csomagtartó magasságát a könnyebb pakolhatóság érdekében.
A GLC Coupé sportos karakterisztikájának további fontos paramétere a hagyományos GLC SUV-hoz képest átdolgozott kormánymű. Az új rendszer közvetlenebb kormányreakciókat kínál még sportosabb rásegítési karakterrel Sport és Sport+ üzemmódban.
Az új GLC Coupé összesen nyolc modellváltozatban lesz elérhető: az ügyfelek négy dízel és négy benzinmotor közül választhatnak, beleértve egy konnektoros hibridet és az erőteljes Mercedes-AMG modellt. A forgalmazás ősszel a GLC 220 d és 250 d 4MATIC, valamint a GLC 250 4MATIC modellel indul. A négyhengeres dízelek 170, illetve 204 lóerőt, valamint 400 és 500 Nm nyomatékot adnak le, a négyhengeres turbómotor pedig 211 lóerőt és 350 Nm nyomatékot szolgáltat. A modellek nulla-százas gyorsulása 8,3, 7,6 és 7,3 másodperc, a végsebességük pedig 210, 222 és 222 km/óra. További modellek 2016 végén lesznek elérhetők.
Lesz konnektoros hibrid is, a 320 lóerős GLC 350 e 4MATIC Coupé, amely álló helyzetből 5,9 másodperc alatt gyorsít 100 km/órára, végsebessége pedig 235 km/óra. Természetesen megjelenik majd egy AMG változat is, a GLC 43 4MATIC Coupé, melynek V6-os biturbó erőforrása 367 lóerőt ad le, az előzetes adatok alapján 5 másodperc alatt gyorsítva az autót százra.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)