Megjött a Peugeot 308 kombi változata
címkék: 308 sw, peugeot, peugeot 308, plug-in hibrid, új 308 sw, új peugeot
A Peugeot bemutatta a vadonatúj 308 SW-t, amely önálló karosszériaváltozatként érkezik a kínálatba. Stílusa kifejező, profilja lendületes, hátsó része kifinomult. Hatékony és ultramodern, de nem hagyja figyelmen kívül a kompakt kombik szegmensének alapkövetelményeit és az ebből a szegmensből választó ügyfelek alapvető elvárásait.
Az új Peugeot 308 SW a C-szegmens kombi modelljei közé tartozik, azaz egy olyan piacra érkezik, amelyen a Peugeot már évtizedek óta sikeresen jelen van. Bár a kategória modelljei számára az SUV-k közvetlen kihívást jelentenek, maga a szegmens 2010 óta változatlanul erős, az európai kereslet továbbra is komoly, és az értékesítési előrejelzések az elkövetkező évekre vonatkozóan stabilak.
Az új 308 SW esetében a legnagyobb stilisztikai kihívás az volt, hogy karakteres legyen és vágyakozást keltsen, de közben kínáljon kiváló raktérfogatot. A tengelytáv 55 mm-rel hosszabb, mint a limuziné, ami karcsúbbá teszi a sziluettet, egyben a hátsó tér előnyére válik.
A 308 SW farrésze az új 308 mélységében megformált oldalsó lemezének stílusát viszi tovább, mely markáns fénytörést hoz létre. Az oldalablakok kialakítása, nevezetesen az, hogy az ablak felső élének lejtése nagyobb, mint a tetőé, megváltoztatja a fém és üvegfelület arányát, ami a szegmensben különleges, dinamikus sziluettet kölcsönöz az autónak. A hátsó részen az ötajtós változat ultravékony, full LED-es lámpáit látjuk, de az összekötő fekete sáv nélkül.
Az első fényszórók már a belépő szinten is LED-technológiával készülnek. A cizellált, finom vonalú világítótestek nagyban hozzájárulnak az új 308 SW dinamikus karakteréhez. A fényszórók az első lökhárítón horog alakú nappali fényekben folytatódnak. Ez az új fény arculati elemként is remekül illeszkedik a Peugeot új stílusához, éjjel-nappal első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt.
A GT és GT Pack felszereltségi szinteken eddig alkalmazott Full LED fényszórók ennél is tovább mennek: a Matrix LED Technology nagyobb hatékonyságot és biztonságot nyújt a mindennapokban. A hátsó fényszórók is megkapják a Full LED technológiát, és megmarad a három oroszlánkarom is, amely a márka modern, egyedi ismertetőjegye.
Az új Peugeot 308 az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez megújult változatára épül, amely többféle meghajtás hordozására is alkalmas, köztük a 100%-ban elektromos meghajtáséra is. A 308 SW hosszabb, alacsonyabb és karcsúbb, mint az elődmodell: hossza 4,64 méter (+6 cm), magassága 1,44 méter (-2 cm), tengelytávja pedig 2732 milliméteres (+55 mm). A hátsó túlnyúlás 21 cm-rel hosszabb, mint az ötajtós változaté. A belső égésű motorral szerelt változatoknál a csomagtartó térfogata a kalaptartó alatt mérve, alacsony padlóállás mellett 608 liter, a szőnyeg alatt további rakodóhelyekkel.
Hogy még praktikusabb legyen, az új 308 SW alapfelszereltségként 3 részes üléspadot (40/20/40) kínál. Az üléspad mindhárom része azonnal összecsukható, mégpedig a csomagtartó oldaláról könnyen hozzáférhető két kallantyú segítségével. Az üléstámlák lehajtásával a csomagtér leengedett csomagtérpadló mellett 1634 literre nő. 1,85 méternél hosszabb tárgyak szállítása is lehetséges. A csomagtérfedél motorizált, hogy megkönnyítse a hozzáférést akkor is, ha mindkét kezünk tele van.
Az üléseket úgy alakították ki, hogy tökéletes kényelmet nyújtsanak és kiemeljék a felhasznált anyagok minőségét. Egyes változatokon szériafelszereltségként, máshol opcióként az első ülések AGR megkülönböztető jelzést kaptak, amely az ülések ergonomikus kidolgozását és a sokoldalú beállítási lehetőségeket ismeri el. Az ülések egyes változatainál akár 10-féle elektromos beállítási lehetőség is elérhető. Mindkét első ülés rendelhető 8 ponton működő masszázsfunkcióval, többféle masszázsprogrammal és természetesen ülésfűtéssel. Újdonság a 10 hangszórós Premium Focal hifi rendszer, 12-utas erősítővel és Arkamys digitális hangprocesszorral.
Az utastér dizájnja az anyagok sokszínűségére és gazdagságára épít. A 8 különböző színt kínáló LED-es hangulatvilágítás a központi kijelző mögött kapott helyet, és dekorelemként végighúzódva megvilágítja még az ajtókat is, amelyek lehetnek párnázottak, szövettel vagy Alcantarával borítottak, illetve alumíniumfelületekkel díszítettek.
A Peugeot i-Cockpit a márka genetikai örökségének részévé vált, újabb generációi mindig egyre sokoldalúbbak és modernebbek. Az új 308 SW is hoz újdonságot e téren, mind ergonómiában és minőségben, mind pedig dizájnban és technológiában. Az új, kompakt kialakítású kormánykeréken helyet kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kezének, fogásának jelenlétét érzékelik a vezetést segítő rendszerek használata közben.
Széria a testre szabható 10 colos digitális műszerfal és a 10 colos központi érintőképernyő, amely az előbbinél kicsit lejjebb, a vezetőhöz közelebb kapott helyet. A klímakonzol helyére egy virtuális i-toggle vezérlőegység került. Egy gombnyomással érhetjük el például a klímabeállításokat, a telefon kontaktlistáját, egy adott rádióállomást vagy egy kiválasztott alkalmazást. Az új klímablokk kompakt kialakításának nagy nyertese a középkonzol, ahol sok hely szabadult fel.
A mirroring funkció vezeték nélkül is működik, a Bluetooth rendszerhez pedig egyszerre akár két telefon is csatlakoztatható. A központi kijelző teljes egészében személyre szabható: a widgetekkel és a gyorsgombokkal több ablak is megjeleníthető egyszerre, köztük nagyon egyszerű a váltás, a reakcióidő a tabletekével azonos. Hangvezérléssel is irányíthatjuk a multimédiás rendszer valamennyi szolgáltatását.
Az új 308 SW-ben a legújabb generációs vezetéssegítő rendszerek teljesítenek szolgálatot. Az év végén bemutatkozó Drive Assist 2.0 csomag újabb lépést jelent a félautonóm autózás felé. Az EAT8 automata váltóval szerelt változatokban megtalálható, Stop and Go funkcióval bővített adaptív tempomat és a sávtartó automatika mellett néhány olyan új szolgáltatást is kínál, amelyeknek osztottpályás utakon vehetjük hasznát: például félautomata sávváltás 70 és 180 km/h sebesség között, továbbá a sebesség módosítása kanyarban. A holttérfigyelő hatótávja 75 méter.
A új Peugeot 308 kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal kerül forgalomba. A Hybrid 225 e-EAT8 modellben egy 180 lóerős turbómotor és egy 81 kW-os (110 LE) villanymotor dolgozik együtt, az elektromos hatótáv 59 kilométer a WLTP szerint. A Hybrid 180 e-EAT8 szintén fronthajtású, a belsőégésű motor azonban csak 150 lóerőre képes. Elektromos hatótávja 60 kilométer. A lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh. Kétféle töltési lehetőség érhető el hozzá: szériafelszereltségként egy 3,7 kW-os egyfázisú, illetve opcióként egy 7,4 kW-os egyfázisú töltőberendezés.
A 308 SW emellett belső égésű motorokkal is megvásárolható. Kétféle háromhengeres 1,2 literes PureTech benzines és egy 1,5 literes, négyhengeres BlueHDi dízelmotor alkotja a palettát. A benzinesek 110 és 130 lóerőt adnak le, a dízel aggregát 130-at. A kézi szerkezet mellett az izmosabb motorok 8-fokozatú automataváltóval is választhatók.
Az új Peugeot 308 SW forgalmazása Európában 2021 végén kezdődik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)