Megjött az ötajtós Lada 4×4
A napokban helyezték forgalomba Magyarországon az első ötajtós Lada 4×4 modelleket. A régóta várt karosszériaváltozat európai kivitelének gyártását szeptemberben kezdte meg az orosz AvtoVAZ és október végén meg is érkeztek hazánkba az első ötajtós Lada terepjárók, melyek immár hivatalosan is meghódíthatják a magyar utakat, de legfőképp az úttalan terepet.
A Lada 4×4, korábbi nevén Lada Niva nem szorul bemutatásra, hiszen ez az egyik legismertebb és legsikeresebb Lada modell. Átlagon felüli terepjáró-képessége az összkerék-meghajtásnak, a manuálisan kapcsolható felezőnek és differenciálzárnak köszönhető. Bár az autó külső megjelenésén nem sok minden változott, a 40 éves múltra visszatekintő modell számos ponton megújult. Motorja például megfelel az Euro 6-os kibocsátási normáknak, korszerűsített felfüggesztése pedig stabilabb nagyobb sebességnél.
A Lada 4×4 töretlen népszerűségét mi sem bizonyíthatja jobban, mint az értékesítési adatok. A magyarországi értékesítés első évében, 2016-ban 195 darab 4×4 került magyarországi forgalomba, ami a Lada eladások közel 20%-át jelentette. Idén az október végi adatok 204 darabot mutatnak. A jelentős növekedés főleg annak köszönhető, hogy év elejétől megjelent a kínálatban a 4×4 kishaszonjármű változata, ami vállalkozások részére lehetővé teszi az ÁFA visszaigénylését, illetve közel 1 köbméteres csomagteret kínál a már ismert robusztus négykerék-hajtás mellé.
A Lada 4×4 ötajtós karosszériaváltozata ugyanúgy kétféle kivitelben kerül piacra, mint a korábbi háromajtós: a Classic a hagyományos Niva formát hozza, míg az Urban kivitel a faceliftes változat színre fújt, műanyag lökhárítóval, formatervezett hűtőráccsal és 16 colos könnyűfém keréktárcsákkal. A városi verzió további kényelmi felszereltsége az ülésfűtés, az elektromos ablakemelők és az elektromosan állítható, fűthető külső visszapillantó tükrök.
Az 50 centiméterrel megnövelt hossz 420/780 literes csomagteret és jóval tágasabb, 5 személy szállítására alkalmas utasteret eredményezett. A 82 lóerős, ötajtós változatokat is a háromajtósból már jól ismert 1,7-es 8 szelepes benzinmotor hajtja. Hasznos terhelhetősége 100 kg-mal több, mint a háromajtósé, üzemanyagtartálya 65 literesre bővült. Gázlómélysége változatlanul 500 mm, hasmagassága pedig 213 mm.
A Classic kivitel fekete, fehér, sötétzöld, szürke és barna színben, míg az Urban fehér szürke és barna színekben választható, de a színpaletta idővel bővülni fog. A már önmagában is külön stílust képviselő terepjáró számos kiegészítő elemmel szabható személyre, például légterelővel, első lökhárítóhoz védőcsővel, küszöbborítással, fellépővel, motorháztető védőburkolattal, könnyűfém felnivel, stb. Az ötajtósok 300 000 forinttal kerülnek többe, mint a háromajtós verziók, ami azt jelenti, hogy a Classic 3 299 000 forintért, az Urban pedig 3 599 000 forintért vásárolható meg a Lada hivatalos márkakereskedői hálózatában, az ország 23 pontján.
A Lada 4×4 történelmével igazolja, hogy a 40 éve lerakott elvek ma is időszerűek: kivételes terepjáró-képesség, megbízhatóság és az egyszerű karbantartás. Az ötajtós karosszériaváltozatok is ugyanezen elvek mentén készülnek. Kiváló tereptulajdonságaikat leginkább a hegyi nyaralók tulajdonosai, a tereptúrák szerelmesei, horgászok, vadászok, mezőgazdászok értékelik, akiknek fontos, hogy mindenféle időjárási és útviszonyok között eljussanak az akár nehezen megközelíthető terepen lévő úti céljukhoz. Természetesen mindez elérhető áron. A Lada 4×4 modellek népszerűsége azt bizonyítja, hogy vannak olyan felhasználási területek, ahol 40 éve nem született jobb és költséghatékonyabb megoldás, mint az elnyűhetetlen Lada.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)