Megjött az új Fiat Tipo
A Fiat teljeskörűen átdolgozta a Tipo modellcsaládot. Új a dizájn, számos új technológia került az autóba, s a motorokat is lecserélték. Az ötajtós ferdehátú, a négyajtós és a kombi mellett pedig immár a crossover kivitel is a modellkínálat része.
Az új kínálatot két központi tematika köré rendezték: az egyik a Life, amely három felszereltségi szinten (Tipo, Life és City Life) és három karosszériaváltozatban (négyajtós, ötajtós, kombi) érhető el; a másik pedig a Cross, amelyet két kivitelben (City Cross és Cross) kínálnak, kizárólag ötajtós crossover karosszériával.
Az új Tipo modernebbnek, dinamikusabbnak, elegánsabbnak hat. Az átrajzolt hűtőmaszk dísze az új Fiat logó: a Fiat feliratos stíluselem a megújulást hirdeti. A Fiat Tipo a közelmúltban bemutatott új 500 után elsőként kapja meg ezt az új logót. A fényszórókat is áttervezték, mostantól elöl és hátul egyaránt LED-ek világítanak. Az új lámpatestek nem csak az autó vonalvezetését módosítják, hanem modernebbé teszik a megjelenését. A lökhárító alsó felét is teljes mértékben újratervezték. A csiszolt króm Ice Matte kidolgozású részletekhez új rajzolatú, 16 vagy 17 colos könnyűfém keréktárcsák társulnak, diamond turned kidolgozással. Az új Tipo két további különlegességet is kínál: ezek az Óceán kék és Paprika narancs színárnyalatok.
Az utastér is vadonatúj. Az üléseket exkluzív mintázatú szövetkárpit borítja. A hagyományos analóg műszerek helyébe teljes mértékben testre szabható, 7 colos TFT digitális műszeregység lépett. A modernebb, fejlettebb rendszer segítségével könnyedén ellenőrizhetjük az autó állapotát, kezelhetjük a multimédiás rendszert és okostelefonunkat. A műszeregységhez új UConnect 5 multimédiás rendszer társul 10,25 colos érintőképernyővel – ez a rendszer szintén az új 500-ason debütált, és a Tipo most elsőként kapja azt meg az FCA modelljei közül. A tervezők figyelmét még a kormánykerék sem kerülte el: elegánsabb és sportosabb lett. A központi panelen átrajzolták a klímaberendezés kezelőszerveit is, illetve új króm és fekete kivitelű betéteket alkalmaztak.
A Tipo modellcsalád egy vadonatúj karosszériaváltozattal bővült. A Tipo Cross a négyajtós, ötajtós és kombi változatok mellé egy hamisítatlan crossover variánst állít, amivel egy teljesen új célközönséget tud megszólítani. A Tipo Cross összességében erőteljesebb, merészebb hatást kelt. Szemmel láthatóan szélesebbé teszi a fényszórók alatt folytatódó hűtőmaszk új kialakítása, valamint a crossoverektől elvárható módon magasabb is fivéreinél.
A Tipo Cross csaknem 7 centiméterrel magasabb a Tipo Life modellnél, köszönhetően az áthangolt futóműnek, illetve az új keréktárcsa/gumiabroncs párosításnak, amely az 500X-ről lehet ismerős. Az új hangolás egyben magasabb üléspozíciót is eredményez, megkönnyíti a be- és kiszállást, illetve általában leegyszerűsít minden olyan rutinfeladatot, amellyel a családos Tipo-tulajdonosok nap mint nap találkoznak. Az autón egyébként minden tipikus crossoveres stílusjegy felfedezhető, mint a műanyag kerékív-toldatok, a különleges első lökhárító alsó védőlemezzel, az oldalsó és hátsó védőelemek, valamint a praktikus tetőlécek is, amelyet korábban csak a kombi modellhez kínáltak.
A dizájn és a stílus mellett a technológiai tartalom is alapvetően újult meg. Az új Tipo a legmodernebb vezetőtámogató rendszereket vonultatja fel: jelzőtábla-felismerő rendszer, intelligens sebesség-szabályozás, sávtartó asszisztens, éberségfigyelő rendszer, adaptív fényszóró, holttér-figyelő rendszer, valamint elülső parkolóradarok, kulcs nélküli nyitás és indítás, illetve vezeték nélküli okostelefontöltő.
Ami az infotainment funkciókat illeti, a Tipo az új 500 után elsőként kapta meg a 10,25 colos képernyővel szerelt új UConnect 5 infotainment rendszert, ezt a jövő felhasználói számára tervezett, csatlakoztatott platformot. Az ösztönösen használható, testre szabható rendszer Android Automotive operációs rendszert futtat. A Uconnect 5 vezeték nélküli telefontükrözés funkciója révén az okostelefonok vezeték nélkül is csatlakoztathatók az érintőképernyőhöz. Szintén említésre méltó, hogy az utastérben minden kezelőszerv új, fehér háttérvilágítást kapott. Ugyancsak örömteli újdonság a hátsó üléseknél kialakított USB töltő csatlakozó.
Teljesen megújult az új Tipo motorkínálata is. A kocsi megkapta az új 100 lóerős 1.0 GSE T3 benzinmotort. Ez a turbós háromhengeres 190 Nm forgatónyomatékot ad le már 1500/perc fordulatszámon, szemben az eddigi 1,4 literes, 95 lóerős motorral, amely csak 127 Nm-re volt képes, és ahhoz is 4500/perc fordulatszámig kellett pörgetni. A sebességváltót úgy hangolták, hogy városban robbanékony legyen, autópályán viszont a lehető legjobb utazási komfortot nyújtsa. Ezért például 130 km/óra sebességnél a fordulatszám csak 3200/perc.
Az Euro 6D Final normát teljesítő Multijet dízelmotorok két teljesítményszinten: 95 és 130 (korábban 120) lóerős kivitelben állnak rendelkezésre. Az új Tipo modellcsalád opcióként felszerelhető a Mopar által kifejlesztett D-Fence csomaggal. Ez három berendezést tömörít. Egy nagyteljesítményű pollenszűrőt, amely a szálló részecskék 98%-át megszűri, egy HEPA szűrőt ami a beltérben lévő levegő tisztításában segít, valamint egy UV-lámpát, amellyel fertőtleníthetjük az utastérben gyakran megérintett felületeket, a kormánykeréktől kezdve a sebességváltón át az ülésekig.
Az új Fiat Tipo 4 830 000 forinttól vásárolható meg (4-ajtós, 1.0 100 LE). A Cross változatért minimum 6,6 millió forintot kell fizetni.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)