/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megjött az új Peugeot 308

2021. március 18. 17:40   |   Autoblog
címkék:  

A Peugeot generációk óta írja sikertörténetét a kompakt ötajtósok világában: a 308 neve mögött több mint 7 millió eladott autó és 42 nemzetközi kitüntetés áll, köztük a 2014-ben elnyert Év Autója cím – most pedig a márka büszkén mutatja be a nagyszerű modell legújabb változatát.

Az új Peugeot 308 új formavilággal és megnövelt méretekkel debütál. Az autó tekintélyes 11 centiméterrel lett hosszabb (4,36 m), a tengelytávja 55 mm-t nyúlt (2675 mm), eközben 20 mm-rel alacsonyabb lett (1,44 m).

Az autó oldala egyszerű, sima, az első és a hátsó kereket vizuálisan összekötő egyenesnek köszönhetően mégis karakteres. Az oldalsó íves elemek rajzolatának ihlető forrása a márka történeti öröksége maga, miközben egyértelműen kidomborítja azt a dinamikus jelleget, amely a karosszérián végzett óriási formatervezői munka gyümölcse. Az ötajtós karosszéria legfontosabb pontjait szélcsatornában rajzolták meg. Ily módon válik aerodinamikai elemmé a hátsó részen keresztben végighúzódó jellegzetes vonal, valamint a tető határozott irányvonala, amely a sajátosan hosszú hátsó légterelőbe fut ki.

Az új 308 a Peugeot új logóját viseli, az emblémát körülölelő hűtőrács rajza pedig kifejezetten a logó kiemelésére szolgál: a rácsvonalak mind egy irányban, az új címerpajzs felé mutatnak. Formatervezési és technológiai újításként a vezetést segítő rendszerek érzékelői a logó mögött kaptak helyet, így a hűtőrács egyedül a márkaemblémáé.

Az első fényszórók már a belépő szinten is LED-technológiával készülnek. A cizellált, finom vonalú világítótestek nagyban hozzájárulnak a kocsi dinamikus karakteréhez. A fényszórók az első lökhárítón horog alakú nappali fényekben folytatódnak. Ez az új fény arculati elemként is remekül illeszkedik a Peugeot új stílusához, éjjel-nappal első pillantásra felismerhetővé teszi a modellt. A hátsó fényszórók is megkapják a Full LED technológiát, és természetesen megmarad a három oroszlánkarom is, amely a márka modern, egyedi ismertetőjegye.

Az új 308 üléseit úgy alakították ki, hogy tökéletes kényelmet nyújtsanak és kiemeljék a felhasznált anyagok minőségét: kevert szálú szövet, technikai szövet, alcantara, dombornyomott bőr és színes nappabőr. A GT változatokban a kárpitot adamit színű díszvarrás egészíti ki a műszerfalon, az ajtók belső felületén és a középkonzol párnázott felületein. A csomagtér mérete 412 liter, ebből 28 liter a szőnyeg alatti rekeszek térfogata. A hátsó üléstámlák lehajtásával a csomagtér mérete 1323 literre növelhető.

Egyes változatokon szériafelszereltségként, máshol opcióként az első ülések AGR (Aktion für Gesunder Rücken) megkülönböztető jelzést kaptak, amely az ülések ergonomikus kidolgozását és a sokoldalú beállítási lehetőségeket ismeri el. Az ülések egyes változatainál akár 10 féle elektromos beállítási lehetőség és 2 beprogramozott üléspozíció is elérhető. Mindkét első ülés rendelhető 8 ponton működő masszázsfunkcióval, többféle masszázsprogrammal és ülésfűtéssel.

A Peugeot i-Cockpit a márka genetikai örökségének részévé vált, újabb generációi mindig egyre sokoldalúbbak és modernebbek. Az új 308 is hoz újdonságot e téren, mind ergonómiában és minőségben, mind pedig dizájnban és technológiában: érkezik az i-Connect Advanced elnevezésű modern, intuitív és interaktív tájékoztató és szórakoztató elektronikai rendszer.

Az új, kompakt kialakítású kormánykerékben helyett kaptak azok az érzékelők, amelyek a vezető kéztartását érzékelve befolyásolják az új vezetést segítő rendszerek működését. A szemmagasságban elhelyezett digitális műszerfal része a 10 collos numerikus kijelző. A GT változat kijelzője háromdimenziós. A digitális kijelző teljes egészében egyénileg állítható, személyre szabható, többféle információcsoport megjelenítésére alkalmas.

A szériafelszereltségként elérhető 10 collos központi érintőképernyő a digitális műszeregységhez képest lejjebb kapott helyet. A 25,4 cm átmérőjű központi kijelző teljes egészében, könnyedén személyre szabható: a widgetekkel és a gyorsgombokkal több ablak is megjeleníthető egyszerre, köztük nagyon egyszerű a váltás, a reakcióidő a tabletekével azonos. A multimédiás rendszer valamennyi szolgáltatása egyébként beszédvezérléssel is irányítható.

Az új 308-ban virtuális i-toggle vezérlőegység található, amely a légkondicionáló eddigi helyére került. Minden egyes i-toggle segítségével egyetlen gombnyomással érhetjük el például a klímabeállításokat, a telefon kontaktlistáját, egy adott rádióállomást vagy egy kiválasztott alkalmazást – mindezt egyéni beállítások eredményeként. A középkonzol íve egészen a vezeték nélküli telefontöltőnek kialakított kis helyig húzódik. A konzol teljes további része a tárolásé.

Az utastér dizájnja az anyagok sokszínűségére és gazdagságára épít. A 8 különböző színt kínáló ledes hangulatvilágítás a központi kijelző mögött kapott helyet, és dekorelemként végighúzódva megvilágítja még az ajtókat is, amelyek lehetnek párnázottak, szövettel vagy Alcantarával borítottak, illetve alumíniumfelületekkel díszítettek.

Az új 308-ban a legújabb generációs vezetéssegítő rendszerek teljesítenek szolgálatot, melyek mind a márka szaktudásának legjavát nyújtják:

Az év végén bemutatkozó Drive Assist 2.0 csomag újabb lépést jelent a félautonóm autózás felé. Az EAT8 automata váltóval szerelt változatokban megtalálható, Stop and Go funkcióval bővített adaptív tempomat és a sávtartó automatika mellett 3 olyan új szolgáltatást is kínál, amelyeknek osztott pályás utakon vehetjük hasznát: félautomata sávváltás, sebességajánlás, sebesség módosítása kanyarban.

Szériafelszereltségként vagy opcióként rendelkezésre áll továbbá nagy hatótávú holttér-figyelő (75 méter), hátrameneti forgalom figyelő, nagy felbontású, 180°-os tolatókamera beépített kameramosóval, 360°-os parkolósegéd 4 kamerával, kulcs nélküli zárás-nyitás-indítás, fűthető szélvédő, kormányfűtés és „E-call” segélyhívó.

Az új Peugeot 308 az EMP2 (Efficient Modular Platform) padlólemez megújult változatára épül, amely többféle meghajtás hordozására is alkalmas, köztük a 100%-ban elektromos meghajtáséra is. A bevezetés időpontjában kétféle plug-in hibrid változat lesz elérhető. Az erősebbik a Hybrid 225 e-EAT8 modell, amelyben egy 180 lovas benzinmotor és egy 81 kW-os (110 LE) villanymotor dolgozik együtt. A tisztán elektromos hatótáv 59 km a WLTP szerint. A Hybrid 180 e-EAT8 modellben egy 150 lóerős turbómotort és egy 81 kW-os elektromotort találunk, szintén nyolcfokozatú automataváltóval társítva. A tisztán elektromos hatótáv itt 60 km.

A lítium-ion akkumulátor kapacitása 12,4 kWh. Kétféle töltő érhető el hozzá: szériafelszereltségként egy 3,7 kW-os egyfázisú, illetve opcióként egy 7,4 kW-os egyfázisú töltőberendezés. 32 amperes fali töltővel és 7,4 kW-os töltőkábellel az újratöltés 1 óra 55 percet vesz igénybe.

A belsőégésű motorok kínálata öttagú. Választható háromhengeres, 1,2 literes Puretech benzines 110 vagy 130 lóerős teljesítménnyel és 6-fokozatú manuális vagy 8-fokozatú automata váltóval. 1,5 literes négyhengeres BlueHdi dízelmotor is elérhető, 130 lóerővel, kézi- vagy automata váltóval.

Az új Peugeot 308 forgalmazása Európában 2021 második felében kezdődik. A modell a franciaországi Mulhouse-ban készül.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/