Év végén jön a Citroën DS5
Mint tudjuk, a Citroen a közelmúltban úgy döntött, hogy szélesíti kínálatát egy a klasszikus modellskálát kiegészítő prémium modellcsalád megalkotásával. Ez lett a DS, amely egyelőre két tagból áll, azonban év végén színre lép a harmadik DS-modell is, a meglepő formájú DS5.
A DS5 egyrészt tökéletesen megtestesíti a márka vezéreszméjét, a Créative Technologie-t, másrészt felépítésében, stílusában felette áll minden hétköznapinak és megszokottnak. Meglepő autó, egyedi stílusa és arányai vannak, olyan mintha egy gran turismoból és egy shooting breakből gyúrták volna össze. Az ívelt karosszéria-vonalakon játszó fények és árnyékok vonzzák a tekintetet.
A Citroen DS5 utastere – külsejéhez hasonlóan – tökéletesen egyedi. A kupék sportos pozíciója a GT-k grandiózusságával ötvöződik: előbbit idézi a sportosan „meredek" kormánykerék és a természetesen kézre eső sebességváltó, utóbbit pedig a magas padló és a széles középkonzol. De a DS5 legfontosabb ütőkártyája mégis az, hogy minőség és kifinomultság tekintetében a márka tudásának legjavát nyújtja. Minden egyes apró részletét különös műgonddal alakították ki. Kizárólag a legnemesebb anyagokat használtak fel a „Club" kárpit selymes tapintású bőrénél csakúgy, mint a különböző fémfelületeken. A csúcsot a fotón is szereplő Bracelet bőrkárpit jelenti.
A DS5 4,52 méter hosszú, 1,85 méter széles és tágas (akár 465 literes) csomagtérrel rendelkezik. Öt teljes értékű ülést kínál, az ötajtósok kényelmével és praktikusságával. A Citroen DS5-ben számos csúcstechnológiás berendezés is helyet kapott, mint az eTouch helyzetbeméréssel egybekötött segélyhívó rendszer, a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető rendszer videóval kombinált változata, valamint a fényviszonyoktól és a közlekedési helyzettől függően szabályozott világítás.
A DS5 a vezetést is egy tökéletesen megrendezett darabbá varázsolja. Az utastér-világítás fokozatosan adagolja a fényt. A Start gomb megnyomásával kulcs nélkül indul az autó és megelevenedik az utastér. A head-up display átlátszó kivetítője bekapcsol, és színesben vetíti a vezető látóterébe a vezetéshez szükséges információkat (sebesség, tempomat beállításai, navigációs rendszer utasításai). A numerikus kijelzők és a mutatók is életre kelnek. A hangulatvilágítás piros-fehér színekbe vonja a vezetőülésben irányító „parancsnokot"…
A DS5-ben vezeti be a márka a Hybrid4 technológiát, amely többek között a Peugeot 508 limuzinban is megjelenik majd. A full hibrid hajtás a HDi motorok országúti teljesítményét társítja az elektromos motor előnyeivel. A hajtáslánc fokozott vezetési élményt ígér (200 lóerő, négykerék-hajtás, ugyanakkor elektromos városi üzemmód és boost-funkció) mindezt nagyon alacsony CO2-kibocsátással (99 g/km).
A DS-modellcsalád tehát immár háromtagú : a DS3 és a DS4 mellé megérkezik a DS5 is. A kocsik egyelőre Európában kaphatók, de a Citroen a közeljövőben a nemzetközi piacon is bevezeti prémium termékeit. Kínában például 2012-től lesznek elérhetők a DS-modellek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)