Megmutatták a legdurvább MINI-t
Az új John Cooper Works GP minden idők legextrémebb kinézetű és legerősebb MINI modellje. Az élsportoló a Monte Carlo Rali fél évszázaddal ezelőtti futamán aratott legendás győzelem emlékét idézi és összesen 3000 darab készül majd belőle.
A széles nyomtávokkal és nagyméretű első koptatóval megrajzolt, laposra húzott frontrész, a kiszélesedő kerékjárati ívek és a még elölről is jól látható, sportos légterelő szárny egysége verhetetlen menetdinamikai adottságokat sejtet. A MINI olyan klasszikus stílusjegyei, mint az ellipszis-alakú első fényszórópár és a hatszögletű hűtőrács, eközben már első ránézésre is azonnal felismerhetővé teszik a brit prémiumgyártó büszkeségét. Az élsportoló atletikus kisugárzását a motorháztető légbeömlője és a GP emblémával ellátott, méhsejt-mintázatú hűtőrács erősíti tovább.
Oldalnézetből az új MINI John Cooper Works GP a valaha készült legsportosabb MINI jármű-sziluettjét fedi fel. A keskeny ablaksáv és az emelkedő övvonal kölcsönhatása olyan dinamikus ék alakot formál, amely már álló helyzetben is egy sebesen száguldó sportautó benyomását kelti. A markáns első koptató és a hátsó légterelő szárny pedig nem csupán a jármű körüli légáramlatot optimalizálja, de oldalnézetből versenyautós megjelenést is garantál.
A karosszéria Racing Grey metál árnyalatban pompázik, amihez Melting Silver árnyalatú tető és külső visszapillantó-házak társulnak. A MINI olyan jellegzetes, krómozott stílusjegyei, mint a márkaemblémák, a kilincsek, a tanksapka, az oldalsó irányjelző-panel és a fényszóró-karimák, itt magasfényű fekete lakkozást kaptak. A szürke fényezést kiválóan ellentételezik a Chili Red és matt Rosso metál színű dekorbetétek.
A szénszál alkalmazásával még tovább erősödik az új MINI John Cooper Works GP teljesítmény/tömeg aránya, az első és a hátsó tengely optimalizált terhelés-eloszlása pedig a MINI által fémjelzett, gokartosan agilis vezethetőséget ígéri. Oldalnézetből a legsportosabb elem a kerékjárati ívek extrém kiszélesítése, amely mind a négy kerék körül kézzel formált, újrahasznosított szénszálból készült. A dizájnerek a szénszál mintázatát most először láthatóan hagyták, az első kerékív-szélesítésekben pedig a limitált széria adott sorszáma is olvasható.
A kéttónusú, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák a MINI által valaha gyártott legkönnyebb 18” méretű kerekek, amelyek így nagymértékben hozzájárulnak a modell súlycsökkentéséhez. Hátul az extrém méretű légterelő szárny pedig nagymértékben segít optimalizálni a leszorítóerőt. Ugyanez igaz a diffúzorra is, amely középen fogja közre a sport kipufogórendszer dupla végződését. A rozsdamentes acélból készült kipufogóvégek a lehető legnagyobb átmérővel bírnak.
Az új MINI John Cooper Works GP utasterét a letisztult sportosság jegyében, erőteljes színekkel rajzolták meg. A sötét szín- és anyaghasználat kiválóan sportos alapot kínál, amelyet a központi részeken prémium minőségű, színes részletek hangsúlyoznak ki. A vezető látómezejében vadonatúj, teljes mértékben digitális műszerfal jeleníti meg az adott vezetési szituációban leginkább releváns információkat.
A magával ragadó utastéri élményről a legkorszerűbb eljárással készített, háromdimenziós részletek gondoskodnak. A vezetőülésben ülve a leglátványosabb ilyen elemek az alumíniumból készült, kormány mögötti váltófülek, amelyek a karosszéria hatszög-mintázatú stílusjegyeit idézik. Újdonság továbbá a háromdimenziós nyomtatással készült kormánybetét és a műszerfal jobb oldalának egyedi dekorbetétje is, amely az adott modell sorszámát viseli.
A lehető legalacsonyabb saját tömeg elérése érdekében a tervezők az új MINI John Cooper Works GP modell utasteréből kiemelték a hátsó üléssort, ahogyan azt az elődmodellek esetében is tették. Az üléssor hűlt helyén minden a vezetés élményére koncentrál, a nagyméretű panel közepét ugyanis csak egy „GP” embléma díszíti, az első ülések mögött pedig egy vörösre fényezett, masszív bukócső garantálja a motorsport-élményt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)