Megmutatták az új Ferrarit
Márciusban, a Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét, de a Ferrari már megmutatta az FF utódját, a GTC4 Lussót. Ez is négyüléses és négykerék-hajtású, újdonságként pedig hátsókerék-kormányzást is kapott.
A GTC4 Lusso azoknak szól, akik évszaktól függetlenül szeretnék élvezni a vezetést, rövidebb vagy hosszabb utakon, havas hegyi szerpentineken vagy a városi forgatagban, egyedül vagy három utassal a fedélzeten. A GTC4 Lusso igazi Grand Tourer, kompromisszummentes kényelemmel, sportos eleganciával és makulátlan kidolgozással. Ferrarihoz képest páratlanul sokoldalú, mint az FF volt, amely új vevőkört csábított a márkához.
A GTC4 Lusso szíve a márka ismert 6,3 literes V12-es szívómotorja, amely itt 690 lóerőt ad le kereken 8000-es fordulatszámon. Maximális nyomatéka 697 Nm 5750-es fordulaton, ám ennek a 80 százaléka már 1750-nél jelen van. Az 1790 kilogramm önsúlyú GTC4 Lusso 3,4 másodperc alatt gyorsul fel százra és eléri a 335 km/órás végsebességet.
Az összkerékhajtási rendszer jóvoltából a Ferrari GTC4 Lusso mostoha körülmények között is biztonságos tapadást kínál. Most első ízben ezt négykerék-kormányzással is kiegészítették, s a rendszerbe beépítették a Ferrari elektronikus differenciálművét (E-Diff) is. Emellett a lengéscsillapítók mindenkor alkalmazkodnak az útfelülethez, így a GTC4 Lusso havas, nedves vagy alacsony tapadású útburkolaton is kiválóan irányítható és dinamikusan, könnyedén jut előre.
A 4922 mm hosszú, 1980 mm széles és 1383 mm magas Ferrari GTC4 Lusso az egyedi shooting brake kupé forma továbbfejlesztése; az áramvonalas, nyújtott alak immár szinte fastback-es vonásokat öltött magára. A fart az oldalanként dupla körlámpa és kipufogócső teszi impozánssá. A GTC4 Lusso nagyon ütősen néz ki, sokkal dögösebb, látványosabb az FF-nél.
A kabinban sportossággal fűszerezett luxussal találkozunk. A nemes anyagok, valamint a gyönyörű, kézműves kidolgozási minőség lenyűgözi az utasokat, akik nagyvonalú komfortot nyújtó fotelekben foglalhatnak helyet. A sportos hangvételű műszerfal újdonsága a dupla cockpit, ami lehetővé teszi az élmények megosztását az elöl ülő utassal. Új a középső, 26 centiméter átmérőjű kapacitív kijelzővel rendelkező infotainment platform. A kormánykerék kisebb lett és a rá telepített kezelőszervek is ergonomikusabbak.
A Ferrari GTC4 Lussót a márciusi Genfi Autószalonon mutatják be a nagyközönségnek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)