/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Megmutatták a következő Ford Mondeót

2012. január 09. 20:06   |   Autoblog
címkék:  

A Detroiti Autószalonon lehullott a lepel az új Ford Fusion modellről, amelyet Európában jövőre Mondeo néven fognak árulni. Az új generációs, globális középkategóriás szedán kínálata minden eddiginél szélesebb: benzines és dízelmotorokkal, hibrid és plug-in hibrid hajtáslánccal, kézi és automata váltóval, tovább első- és összkerékhajtással is meg lehet majd vásárolni.

A Fusion, vagyis az új generációs Ford Mondeo elsősorban az Evos koncepcióautóéhoz hasonlatos orráról ismerhető fel. Az erősen kidomborított motorháztetővel együtt a front igen morcos, az oldallemezeket pedig éles karaktervonalak szabdalják a dinamikus megjelenés érdekében. A far sem unalmas, a LED-es lámpák metszése, valamint az egészen a csomagtérajtó pereméig lefutó tetővonal hátulnézetből is izgalmassá teszik az autót. A cél az volt, hogy a középkategóriás limuzinokra jellemző hármas tagolást (géptető, kabin, csomagtér) feloldják. Ezt el is érték. Az új Fusion/Mondeo a Ford globális formanyelvezetének következő állomását mutatja.  

A kabinban ugyancsak sportosra vették a figurát. A műszerfal legegyedibb részlete a különleges alakú árnyékoló alá költöztetett fő műszeregység, és annak is a középső kilométerórája, amit egyértelműen a repülés világa ihletett. A kormánykerékre a Focushoz hasonlóan igen sok gombot ültettek, a középkonzol viszont letisztultabb képet mutat az érintőképernyő és az audiorendszer kezelőfelülete által. A mérnökök a korábbinál még finomabb anyagokat használtak az autóban és az illesztési hézagokat is igyekeztek teljesen eltűntetni. A lényeg, hogy az összkép nagyon rendben van.

A Fusion/Mondeo jeleskedik a vezetői asszisztens és egyéb biztonsági rendszerek területén. Szenzorok, kamerák és radarok segítenek a kijelölt sávban maradni, az autó sebességét a forgalomhoz igazítani, az üres parkolóhelyet felfedezni és beállni, sőt, ki is állni onnan. A kamerás sávtartó asszisztens szükség esetén visszakormányozza az autót a forgalmi sávba, a radaros adaptív tempomat tartja a követési távolságot és segít a kocsi lassításában, ha ráfutásos baleset eshetősége áll fenn. A szenzoros parkolási segéd felméri a parkolóhelyet, majd bekormányozza az autót az üres helyre, a sofőrnek ezalatt csak a gázt és a féket kell nyomnia. Mindemellett van holttér-figyelő rendszer is. A Fusion/Mondeo egyedi szerelvénye a MyFord Touch, amely a jármű fedélzeti rendszereinek hangvezérlését jelenti.

Az új Fusion/Mondeo modell üzemanyag-takarékos erőforrások garmadájával érkezik. Lesznek négyhengeres, 1,6 és 2 literes EcoBoost turbómotorok és TDCI dízelek, választható lesz négyhengeres szívómotor, valamint hibrid vagy hálózatról is tölthető benzin-elektromos hibrid meghajtás. A vevők ezen kívül dönthetnek első- vagy összkerékhajtás, s kézi vagy automata váltó mellett.

Az amerikai Fusion Hybrid modell immár lítium-ion akkumulátorral készül és elektromos üzemmódban 75 helyett 100 km/órás sebességgel is haladhat. Négyhengeres belső égésű motorja egy új fejlesztésű, Atkinson-ciklusú 2 literes egység, amely ugyanolyan erős, mint az előző hibrid modellben dolgozó 2,5 literes masina. A hibrid Fusion átlagfogyasztása városban 5, autópályán 5,3 liter, ami jobb, mint a Toyota Camry Hybridé és a Hyundai Sonata Hybridé.

Még kevesebbe kerül a Fusion Energi plug-in hibrid modell üzemeltetése, amely a Ford szerint a világ legtakarékosabb középméretű autója. Az észak-Amerikába ősszel érkező típus 2,35 literes átlagfogyasztásával a Chevrolet Voltot és a Toyota Prius plug-in modellt is lepipálja.   

Az új Ford Fusion néhány hónap múlva debütál Észak- és Dél-Amerikában, ám Ázsiába és Európába csak jövőre, 2013-ban jut el.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/