Megszűnik a Scion márka
A kifejezetten a fiatal vásárlói réteget célzó, 2003-ban alapított Scion márka beszünteti tevékenységét, visszaolvad a Toyotába. A kizárólag Észak-Amerikában működött Scion márka elérte a célját, egyedi modellekkel rukkolt elő és megnyert egy új, fiatalabb vásárlói réteget a Toyota számára. A több mint egymillió eladott Scion 70 százalékát új ügyfelek vették meg, 50 százalékuk 35 év alatti volt.
A Toyota döntését a vásárlói visszajelzések alapján hozta meg. Kutatásaiból leszűrte, hogy a mai fiatal vásárlók továbbra is élményautókat keresnek, amelyek jól néznek ki, azonban immár a praktikumra is szükségük van. Mind inkább elismerik a Toyota modellek hagyományos értékeit, mint a minőség és a megbízhatóság, ugyanakkor az utóbbi évek Toyota modelljei dizájn terén is előreléptek, mára kifejezetten dinamikus külalakot öltöttek. A Toyotánál is megtalálják a számításukat.
A Scion alapítása óta az autóipar legfiatalabb márkájaként vetette meg a lábát, vásárlóinak átlagéletkora 36 év volt. tC spotkupé modelljét átlagban 29 évesek vásárolták. Az iA szedánt és az iM ötajtós modellt a legtöbben (70 százalékban) első kocsijukként vették.
A Scion modellek 2016 augusztusától Toyota jelvénnyel kerülnek piacra. Az FR-S sportkupé, ami gyakorlatilag a GT 86, valamint az iA szedán és az iM ötajtós a Toyota modellpaletta részévé válnak, akárcsak a nemrég debütál C-HR. A tC sportkupé gyártását azonban augusztusban befejezik.
A Scion egyes modelljeivel hatást gyakorolt az autóiparra, emlékezzünk csak az eredeti kockaautóra, az xB-re, ami tekintélyes rajongótábort gyűjtött maga köré, de említhető a mindig a legfiatalabbakat vonzó tC kupé is.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)