Megújult a DS 5
„A DS 5 több, mint modellfrissítés. Az új DS 5-tel indítjuk útjára a fiatal DS márka saját identitását.” – Ezekkel a szavakkal mutatta be Yves Bonnefont, a DS vezérigazgatója a fiatal márka európai zászlóshajójának új generációját.
Az interneten mutatkozott be a kívül-belül teljesen átszabott DS 5.
Az friss modell messziről is igen szembetűnő újítása a front részen figyelhető meg, ahol az elődhöz képest határozottabb hűtőrács, az új DS embléma, valamint Xenont és LED-et felhasználó fényszórók néznek az emberre. Ezek mellett megmarad az oldalvonalon végighúzódó, szablyára emlékeztető ívű krómdíszítés, illetve a hátulnézetet meghatározó széles nyomtáv és a dupla kipufogóvég. A szemlélő mellett elsuhanó DS 5 vizuális hatását hat fényvezető csík teszi feledhetetlenné.
A külső átszabása helyett azonban a valódi hangsúlyt a technológiai újítások kapták. A hightech érzés az autó használatakor sem hagyja el a vezetőt: az új színes érintőképernyőn a navigációtól a zenelejátszóig az autó valamennyi fontos berendezése vezérelhető, ráadásul jelentősen javítja a műszerfal ergonómiáját (pl. 12 gombbal kevesebbre van szükség). Az érintőképernyő kezeli a „New Mirror Screen” funkciót is, azaz képes a rá csatlakoztatott okostelefon képernyőjét megjeleníteni, és az azon tárolt alkalmazásokat működtetni.
Emellett olyan speciális csomagok rendelhetők a DS 5-höz, melyek nem csak a használatot, de a kölcsönadást és akár a későbbi eladást is megkönnyítik. Ilyen a Monitoring csomag, mely tulajdonképp egy virtuális szervizkönyv (automatikusan figyeli a kilométeróra-állást és figyelmeztet az aktuális szervizekre), eco-driving (elemzi a sofőr vezetési stílusát, és ennek függvényében ad hasznos környezetvédelmi és fogyasztáscsökkentési tanácsokat), használat-elemzés (a különböző használati stílusok összefoglalásával megkönnyíti az autó későbbi eladását). A Mapping csomag segítségével a kölcsönadás során követhetjük az autó útvonalát és információkat kaphatunk a használat módjáról, míg a Tracking csomag az autó ellopása esetén képes meghatározni annak földrajzi helyzetét. Végül pedig a „MyDS”, az iOS és Android rendszereken is működő mobiltelefon-alkalmazás tárolja az autóval kapcsolatos adatokat, ötletes, innovatív és exkluzív szolgáltatásokat kínál a DS-szel utazók számára.
Az új DS 5-ben a rengeteg biztonsági felszereltség nagy része már a belépő szinten is elérhető. Ezek közé tartozik most már a holttér-figyelő rendszer is, illetve természetesen marad a kínálatban a véletlen sávelhagyásra figyelmeztető jelzés, az automata fényszóró, a statikus kanyarvilágítás, az emelkedőn történő elindulást segítő rendszer, az intelligens kipörgésgátló, a tolatókamera és a head-up display.
A biztonságon kívül a kényelem is kiemelt terület a DS-nél: a masszázsfunkcióval ellátott első ülések elektronikus memóriában tárolják a beállításokat, a kulcs nélküli nyitás-zárás a hátsó ajtókkal is működtethető, a külső visszapillantóról automatikus rendszer olvasztja le a jeget, a belső visszapillantó elektrokróm bevonatú, kellemes a belső hangulatvilágítás, az automata klíma kétzónás, a kiváló zenei hangminőséget pedig DENON hifi rendszer biztosítja.
Az új DS 5 a PSA csoport legújabb fejlesztésű motorjait kapja. A kínálat 5 motorváltozata (BlueHDi 120, 150 és 180, Hybrid 4×4, THP 165 és 210) egyaránt megfelel az Euro 6 környezetvédelmi normáknak, kíméletes, ugyanakkor izmos erőforrások, 120-210 lóerőig, illetve 240-400 Nm közötti nyomatékig lettek skálázva. A leggyengébb a BlueHDi 120 3,8 literes átlagfogyasztással, míg a csúcsot a 2015 végén megjelenő 210 lóerős, hatfokozatú manuális váltóval és Start/Stop rendszerrel szerelt THP benzinmotor jelenti, de továbbra is elérhető lesz a világ első dízel-hibrid megoldása összkerékhajtással, valamint 163+37 lóerővel.
A franciák prémium középkategóriás modellje először a 2015-ös Genfi Autószalonon lesz megtekinthető közelebbről, európai forgalmazása pedig ez év júniusában kezdődik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)